دانلود رایگان کتاب چهره منافقان در قرآن با استفاده از تفسیر نمونه ج. فرازمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهره منافقان در قرآن با استفاده از تفسیر نمونه اثر ج. فرازمند

کتاب چهره منافقان در قرآن با استفاده از تفسیر نمونه

معرفی کتاب چهره منافقان در قرآن با استفاده از تفسیر نمونه

ج . فرازمند( -۱۳۳۲)، پژوهشگر دینی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: « پدیده‌ای به نام «نفاق» مخصوص عصر و زمان ما و یا حتّی عصر ظهور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نبوده و نیست بلکه نفاق در غالب امّت‌ها وجود داشته، زیرا انگیزه‌های آن فراگیر است از جمله: ۱. حاکمان فاسد و مفسد هنگامی که با قیام ملّت‌ها از اوج قدرت سقوط می‌کردند بلافاصله تغییر چهره داده، و به ظاهر و به ناچار تسلیم خواسته‌های امّت‌ها می‌شدند ولی در باطن با تشکیل یک گروه زیر زمینی به تخریب و فساد خود ادامه می‌دادند. بعد از فتح مکه گروهی از مشرکان، اسلام را از جان و دل پذیرفتند ولی بسیاری از سران شرک، خطّ نفاق را برگزیدند و پیوسته در انتظار فرصت برای ضربه زدن به اسلام بودند، و بارها چهره واقعی خود را نشان دادند. ۲. افراد خبرچین و جاسوس، گروه دیگری از منافقان هستند که علاوه بر خبرچینی، هر جا بتوانند ضربه خود را وارد می‌کنند و در مجموع افراد بسیار مرموز و خطرناکی هستند. ۳. متعصّبانی که حق را یافته‌اند امّا تعصّب کور و کر به آنها اجازه تسلیم در برابر آن نمی‌دهد و جرأت اظهار عقیده واقعی خود در برابر توده‌های موفّق را ندارند نیز گروه دیگری از حامیان خطّ نفاقند. ۴. گروه چهارمی هستند که حق را باور کرده‌اند ولی پذیرش آن را مزاحم منافع نامشروع مادّی خود می‌بینند، و قدرت بر مخالفت هم ندارند؛ به همین دلیل، در ظاهر حق را می‌پذیرند ولی در باطن از هر چه موجب تضعیف آن است فروگذار نمی‌کنند».

نظرات کاربران

🇮🇷💪🏻🇮🇷REZA
۱۳۹۸/۰۹/۲۸

برای شناخت منافقین بهترین منبع این تفاسیر قرآنی هستند، اکید اکید اکید تاکید می کنم حتما بخونید،،،، خدا رو شاکرم این کتاب ارزشمند رایگان هست💐💐💐

علی
۱۳۹۷/۱۰/۱۰

خوب بود نسبتا.ولی همشو نخوندم.💜💜💜💜

امیر
۱۳۹۵/۰۸/۱۱

چه جالب، از وقتی که کتاب رو خوندم ، اون دو نفری که یک ستاره دادن رو میشناسم!!! مطمئنم که اگه دیگر دوستان هم دقت کنند، متوجه می شوند که کدام دو نفر هستند.

اللهم عجل لولیک الفرج وفرجنا به
۱۳۹۹/۰۸/۱۹

به نظر خوب باشد .

SARA
۱۳۹۵/۰۹/۱۱

سلام ب دوستان اهل مطالعه😊ی سوال دارم:من می خوام گوشیمو فلش کنم و متاسفانه کل اطلاعات گوشیم پاک میشه .حالا تکلیف این کتاب هایی ک از طاقچه خریدم چیه؟؟ چون بعدش دوباره باید طاقچرو نصب کنم میگم.

امیر
۱۳۹۵/۰۴/۲۸

خیلی عالیه ، هر ایرانی باید یکبار این کتاب رو بخونه و با کارهای خودش مقایسه کنه حتماً این کتاب رو بخونید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
گناه اگر از حد بگذرد، حسّ تشخیص را از انسان می‌گیرد، بلکه تشخیص او را واژگونه می‌کند، و ناپاکی و آلودگی به صورت طبیعت ثانوی او در می‌آید.
M.M
آیا این سفاهت نیست که انسان خطّ زندگی خویش را مشخّص نکند و در میان هر گروهی به رنگ آن گروه در آید و به جای تمرکز و وحدت شخصیت، دو گانگی و چند گانگی راپذیرا گردد، استعداد و نیروی خود را در طریق شیطنت و توطئه و تخریب به کار گیرد، و در عین حال خود را عاقل بشمرد!
M.M
در حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و آله می‌خوانیم: «ثَلاَثٌ مَنْ کنَّ فِیهِ کانَ مُنَافِقآ وَ إِنْ صَامَ وَ صَلَّی وَ زَعَمَ أَنَّهُ مُسْلِمٌ: مِنْ إِذَا ائْتُمِنَ خَانَ، وَ إِذَا حَدَّثَ کذَبَ، وَ إِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ...؛ سه صفت است در هر کس باشد منافق است، هر چند روزه بگیرد و نماز بخواند و خود را مسلمان بداند: کسی که در امانت خیانت می‌کند، و کسی که به هنگام سخن گفتن دروغ می‌گوید، وکسی که وعده می‌دهد و خلف وعده می‌کند.»
zahra sadat
استفاده از «مذهب بر ضدّ مذهب» چیز تازه‌ای نیست؛ همواره راه و رسم استعمارگران، و دستگاه‌های جبّار، و منافقان، در هر اجتماعی این بوده که اگر مردم گرایش خاصّی به مطلبی دارند از همان گرایش برای اغفال، و سپس استعمار آنها استفاده کنند، و حتّی از نیروی مذهب بر ضدّ مذهب کمک بگیرند.
rabani
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُوا فِی الاَْرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ و هنگامی که به آنها گفته شود در زمین فساد نکنید، می‌گویند ما فقط اصلاح کننده‌ایم!
M.M
در هر محیطی رنگ آن محیط را گرفتن و با هر جمعیتی مطابق مذاق آنان حرف زدن، با مؤمنان «آمَنّا» گفتن و با مخالفان «إِنّا مَعَکمْ».
کاربر ۱۳۲۴۴۸۹
سومین نشانه آنها آن است که هر روز به رنگی در می‌آیند و در میان هر جمعیتی با آنها همصدا می‌شوند، آنچنان که قرآن می‌گوید: «هنگامی که افراد باایمان را ملاقات کنند می‌گوید ایمان آوردیم (وَإِذَا لَقُوا الَّذِینَ ءَامَنُوا قَالُوا ءَامَنَّا).» «اما هنگامی که با دوستان شیطان‌صفت خود به خلوتگاه می‌روند می‌گویند ما با شماییم (وَإِذَا خَلَوْا إِلَی شَیاطِینِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَکمْ)!» «و اگر می‌بینید ما در برابر مؤمنان اظهار ایمان می‌کنیم ما مسخره‌شان می‌کنیم (إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِءُونَ) !»
کاربر ۱۱۲۱۹۵۲
آیا این سفاهت نیست که انسان خطّ زندگی خویش را مشخّص نکند و در میان هر گروهی به رنگ آن گروه در آید و به جای تمرکز و وحدت شخصیت، دو گانگی و چند گانگی راپذیرا گردد، استعداد و نیروی خود را در طریق شیطنت و توطئه و تخریب به کار گیرد، و در عین حال خود را عاقل بشمرد!
کاربر ۱۱۲۱۹۵۲
نفاق در واقع یک نوع بیماری است. انسان سالم یک چهره بیشتر ندارد، هماهنگی کامل در میان روح و جسم او حکمفرماست، چرا که ظاهر و باطن و روح و جسم، همه مکمّل یکدیگرند.
کاربر ۱۱۲۱۹۵۲
چهره نفاق در سوره بقره قرآن آیات بی شماری درباره منافقان دارد و این حکایت از خطر فزاینده خطّ نفاق است که جامعه مسلمین در زندگی امروز خود با آن دست به گریبانند. شناخت نظر قرآن درباره آنها برای همه ـ مخصوصاً جوانان اندیشمند ـ لازم است.
مهدی تمدن رستگار

حجم

۱۷۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۷۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
رایگان