دانلود و خرید کتاب اجرام مسیه میلاد اسکندر‌دوست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اجرام مسیه اثر میلاد اسکندر‌دوست

کتاب اجرام مسیه

انتشارات:انتشارات آرنا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اجرام مسیه

کتاب اجرام مسیه نوشته میلاد اسکندردوست کتابی جالب در زمینه‌ی نجوم و فهرستی از ۱۱۰ جرم کیهانی به همراه عکس‌هایی دیدینی است.

درباره‌ی کتاب اجرام مسیه

کتاب اجرام مسیه کتابی جذاب و خواندنی در حوزه‌ی نجوم است. میلاد اسکندردوست در ابتدای کتاب مقدمه‌ای خواندنی از ستاره‌های دنباله‌دار و زندگی چارلز مسیه ستاره‌شناس مشهور فرانسوی بیان می‌کند و در ادامه به معرفی ۱۱۰ جرم کیهانی از فهرست مسیه می‌پردازد. از آن‌جایی که تقریبا تمام اجرام مسیه را می‌توان با تلسکوپ‌های کوچک آماتوری رصد کرد این فهرست به یکی از محبوب‌ترین فهرست‌ها در سراسر دنیا بدل شده است.  

کتاب اجرام مسیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به نجوم و کیهان‌شناسی از مطالعه کتاب اجرام مسیه لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب اجرام مسیه

اگرچه حدود صد میلیارد دار دنباله در مناطق بیرونی منظومه شمسی وجود دارد، اما تا قبل از سال ۱۹۹۵، تنها حدود ۹۹۹ مورد کشف شده بود. این بدان دلیل است که بیشتر دنباله‌دارها کم‌نور هستند و بدون تجهیزات نجومی مناسب قابل تشخیص نبودند؛ اما گاهی اوقات، دنباله‌دار از کنار خورشید عبور می‌کند که به‌اندازه کافی روشن است و در طول روز با چشم غیرمسلح دیده می‌شود. یک نمونه از این اتفاق در سال ۱۷۴۴ رخ داد. 

ستاره دار دنباله کلینکنبرگ - چزو (Chéseaux-Klinkenberg) که در اواخر سال ۱۷۴۳ توسط سه ستاره‌شناس آماتور کشف شد، با نزدیک شدن به خورشید به‌طور پیوسته روشن‌تر شد. در اواخر فوریه ۱۷۴۴، این ستاره دنباله‌دار بعد از خورشید ماه و تبدیل به درخشانترین شیء در آسمان شده بود. درخشش ستاره دنباله‌دار علاقه ستارهشناسان حرفهای و آماتور ازجمله چارلز مسیه (Messier Charles) را به خود جلب کرد. 

نظرات کاربران

کاربر M48
۱۴۰۲/۰۴/۲۲

خیلی کتاب کاملیه و به جزئیات پرداخته شده بود👍

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۱۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان