دانلود و خرید کتاب کتاب راهنما کاوه رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کتاب راهنما

کتاب راهنما یکی از کتاب‌های مجموعه من،فلسفه، زندگی انتشارات پی نما است. این مجموعه در سال ۱۳۹۹ جزء نخستین گام‌های تألیفی در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان در پیمودن این راه طولانی است. مجموعه حاضر تفاوت‌های خاصی با مجموعه‌های ترجمه‌شده و تألیفی دارد؛ این مسئله برای پژوهشگران و دست‌اندرکاران جنبش فلسفه برای کودکان، از راه بررسی مجموعه حاضر و کتاب راهنمای آن، خودبه‌خود آشکار خواهد شد.

نظر اساتید مصطفی ملکیان، نصرت الله ضرغام(رئیس بنیاد علمی ایران)، فرخنده مفیدی، محمد جواد غلامرضا کاشی و یحیی قائدی (رئیس انجمن فلسفه برای کودکان) درباره مجموعه را می‌توانید در مقدمه کتاب‌ها بخوانید.

 درباره کتاب راهنما

کتاب راهنما، راهنمای عملی استفاده از مجموعه ۱۰ جلدی داستان‌های فلسفی است. هر طرح درس در قالب سه قسمت: درون مایه اصلی، طرح بحث و فعالیت‌ها سازماندهی شده است که برای معلم (تسهیلگر) دست‌یافتنی و کاربردی باشد. تسهیلگر در استفاده از این طرح درس‌ها می‌تواند آزادانه با آن‌ها درگیر شود. درواقع، می‌توان آن‌ها را به همان ترتیبی تدریس کرد که ارائه شده‌اند، یا با ترتیبی که بیشترین ارتباط و تعامل را با جوّ یادگیری کلاس دارد؛ حتی ممکن است تسهیلگر بر‌اساس خلاقیت خود درون‌مایه، طرح بحث یا فعالیت متفاوتی را با توجه به نیازهای کودکان در کلاس درس انتخاب کند. به زبان دیگر، تسهیلگر آزاد است طرح درس‌ها را به گونه‌ای انتخاب و اجرا کند که برای رسیدن به اهداف کلاس درس مناسب و مفیدتر باشند.

شایان ذکر است این مجموعه، قبل از انتشار، بر روی ۱۸۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان در سطح کشور در مدت ۶ سال در قالب کلاس و کارگاه‌های آموزشی فلسفه برای کودکان اجرا شده است و این اجراها فرصت ارزشمندی را پیش‌روی نگارنده نهاده است تا درباره رسایی‌ها و نارسایی‌های مجموعه بیندیشد و بتواند از نارسایی‌ها بکاهد. در‌نهایت، این مجموعه با هدف پرورش مهارت‌های فکری کودکان و نوجوانان و همچنین ترویج کندوکاو فلسفی طراحی شده است. مجموعه‌ای شامل ۱۰ داستان فلسفی با کتاب راهنما که مفاهیم گوناگونی را برای تحریک کنجکاوی و آغاز تفکر عمیق درباره ایده‌های فلسفی در کودکان و نوجوانان در نظر دارد.

این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم

تمامی کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که می‌خواهند قدم در دنیای شگفت انگیز فلسفه بگذارند این کتاب‌ها می‌توانند راهنما و همراهشان باشد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان