دانلود و خرید کتاب کمدی الهی (بهشت) دانته آلیگیری ترجمه کاوه میرعباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کمدی الهی (بهشت) اثر دانته آلیگیری

کتاب کمدی الهی (بهشت)

معرفی کتاب کمدی الهی (بهشت)

کمدی الهی ( بهشت) نام قسمت سوم از سه‌گانه‌‌ی کمدی الهی اثر دانته آلیگیری شاعر و نویسنده ایتالیایی است. در کمدی الهی (بهشت) همراه دانته و راهنمایش بئاتریس، به بهشت سفر می‌کنیم.

کاوه میر عباسی کتاب کمدی الهی (بهشت) را به فارسی ترجمه کرده است.

درباره‌ی کتاب کمدی الهی (بهشت)

نوشتن کمدی الهی بیش از ده سال و تا مرگ دانته در سال ۱۳۲۱ میلادی طول کشید. سه گانه‌ کمدی الهی دانته با سفر خیالی‌اش به برزخ شروع می‌شود، به دوزخ می‌رسد و در نهایت در بهشت پایان می‌یابد. دانته در این سفر نماد انسان است، او با وجود تمام نادانسته‌ها و محدودیت‌هایش هرچه را که در سفر می‌بیند تعریف می‌کند. در این مسیر دانته با شخصیت‌های بزگ تاریخی مانند ابن سینا، اقلیدوس، اسکندر مقدونی و هومر برخورد می‌کند. در کمدی الهی (بهشت) بعد از گذشتن از دوزخ، دانته به بهشت زمینی می‌رسد و کم‌کم طبقات بهشت را با راهنمایی «بئاتریس پورتیناری» طی می‌کند و به محل اقامت خدایان، در بالاترین مرتبه آسمان می‌رسد. بئاتریس پورتیناری دختر جوانی بوده که دانته عاشقانه دوستش داشته اما عشقشان به وصال نرسیده است.

در طول تاریخ و تا امروز شاعران، نقاشان و مجسمه‌سازان، آثاری بسیاری را با تاثیر از این شاهکار ادبیات جهان، خلق کرده‌اند.

کتاب کمدی الهی (بهشت) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب کمدی الهی (بهشت) برای دوست‌داران ادبیات جهان جذاب است.

درباره‌ی دانته آلیگیری

دانته آلیگیری در فلورانس در سال ۱۲۶۵ متولد شد. دانته در زندگیش عاشق زنی به نام بئاتریس پورتیناری شد. هرچند عشق آن‌ها به وصال نینجامید. اما در کمدی الهی، بئاتریس در بهشت راهنمای او بود. یک سال بعد از مرگ بئاتریس، دانته با زنی به نام جما ازدواج کرد و از او صاحب چهار فرزند شد. به دلیل فعالیت‌های سیاسی که انجام می‌داد حکم تبعید گرفت و از آن پس مدتی را در شهرهای مختلف مانند سیه‌نا، ورونا و پادووا گذراند. دانته در در سپتامبر ۱۳۲۱ در راونا درگذشت.

از آثار مشهور او می‌توان به سه‌گانه‌ی کمدی الهی، برزخ، دوزخ و بهشت، زندگانی نو، ضیافت، سلطنت و آهنگ‌ها اشاره کرد.

بخشی از کتاب کمدی الهی ( بهشت)

در خلد برین که نصیب می‌برد بیشترین سهم را بودم و دیدم چیزهایی که قادر نیست یاد آورد چه رسد آنکه بازگویدشان آنکه به زیر میاید از آنجا. زیرا آنگه که می‌رسد نزدیک مطلوبش. چنان ژرف‌نگر می‌شود عقل که حافظه را نمی‌ماند توان پیگیری‌اش.

راستی را از قلمرو مقدس، هر گنجینه که اندوختم در خزانه‌ی ذهن حال می‌شود دستمایه‌ام برای سرودی ناب.

معرفی نویسنده
دانته آلیگیری

دانته آلیگیری شاعر و محقق ایتالیایی، بیشتر به واسطه‌ی شاهکارش La Commedia (که در انگلیسی با نام کمدی الهی شهرت یافته) شناخته می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین شعرهای تاریخ جهان محسوب می‌شود. کمدی الهی که به سه بخش دوزخ، برزخ و بهشت تقسیم شده است، مروری دایره‌المعارفی از آداب، نگرش‌ها، عقاید، فلسفه‌ها، آرزوها و جنبه‌های مادی جهان قرون وسطی ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

Nausica96
۱۴۰۰/۰۸/۱۹

عجیب بنظر میرسه که تنها بهشت در طاقچه بی نهایت فعاله

فاطمه♡
۱۴۰۱/۰۳/۰۵

لطفا دوزخ و برزخ رو هم به بی‌نهایت اضافه کنید

داش مجتبی
۱۴۰۲/۰۱/۱۹

بهشت کتاب پایانی کمدی سرشار از مفاهیم عرفانی است و از آن جهت که در ادبیات غرب چنین ابیاتی نظیر نداشته و نخواهد داشت یک اعجاز به تمام معنا است. در کنار آن شاهد تصویرسازی های شگفت انگیز و بسیار

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
مسافرانِ برزخ مدت اقامتشان را بر مبنای همان واحدهایی می‌سنجند که زندگان هستی‌شان را: واحدهای تعریف‌شده به واسطهٔ چرخش روزانه و سالانهٔ ستاره‌ها و سیاره‌ها. در نتیجه، اشاره‌های اخترشناسانه در روایت دانته از صعود مارپیچش چنان وافرند که هیچ کجای دیگر کمدی الهی چنین پرشمار نمی‌یابیمشان. بعضی‌هایشان کاملاً نمادین‌اند، نظیر مجمع‌الکواکبی که در سرودهای یکم، ۲۳ ـ ۲۴، و هشتم، ۸۹ ـ ۹۰ پدیدار می‌شوند و نمایانگر فضایل چهارگانه و سه‌گانهٔ مسیحی هستند. اما عملکردِ بخش اعظمشان به عنوان نشانگرهای گذر زمان است.
bookwormnoushin
سه قلمروِ متعلق به عالم دیگر که در کمدی الهی بازنمایی شده‌اند، برزخ بدیع‌ترین آفرینش دانته است. دوزخ و بهشت از قبل مکان‌هایی بودند برخوردار از جایگاهی استوار و مستقر در تخیل قرون وسطایی. هر کدام از آن‌ها، در اثر رشته‌ای خصوصیاتِ استانداردِ مکان‌شناسانه و شمایل‌نگارانهٔ انباشته‌شده طی سده‌های بسیار سنتِ پاتریستی (آبایی؛ مربوط به نخستین پدران کلیسا)، فوراً برای همگان، از شاهزاده گرفته تا گدا، قابل شناخت بودند.
bookwormnoushin
«نور متعال که حقیقت است فی‌نفسه»: "آن نور حقیقی بود که هر انسان را منور می‌گرداند و در جهان آمدنی بود." (انجیل یوحنا، باب اول ـ ۹)؛ "زیرا که نزد تو چشمهٔ حیات است و در نور تو نور را خواهیم دید.
bookwormnoushin
بین کرانه‌های ناسازگار، پیش می‌رود چنان دور: ۸۵ خلافِ مسیرِ خورشید که نصف‌النهارِ یک سمت می‌شود افقِ سمت دیگر. بودم از ساحل‌نشینان آن دره بین اِبرو و: ۸۸ ماگرا، که در قسمتی کوتاه جدا می‌کند توسکان را از جِنُو
bookwormnoushin
می‌دانی چه کرد به دستِ هفت شهریار،: ۴۰ از ربودن سابین‌ها گرفته تا ماتمِ لوکرتسیا، برای تصرف اقلیم‌های مجاور. (۱۰) می‌دانی چه کرد، افراشته بر دوش رومیانِ دلیر،: ۴۳ علیه بِرِنوس، علیه پیروس، علیه امیرنشین‌ها و جمهوری‌های دیگر؛
bookwormnoushin
سراسر ملکوت؛ زین رو، اگر مایلی مُنوّر شوی از ما، بنوش بی‌پروا و فرونشان عطش." چنین گفت مرا یکی از آن مقدس‌ارواح، و ترغیبم کرد: ۱۲۱
bookwormnoushin
ای خجسته‌زاد که رحمت مجاز داشت: ۱۱۵ نظاره کنی سریرهای ظفرمندی ابدی را ترک نکرده هنوز کسوت جنگاوری، (۱۴) برافروخته‌ایم جملگی از نوری که گسترانده دامان: ۱۱۸
bookwormnoushin
ـ مینِروا: ایزدبانوی فرزانگی؛ آپولو: ایزد شعر والا؛ «خرس‌ها»: مجمع‌الکواکب دُب اکبر و دٌب اصغر، که ستارهٔ قطبی (اصلی‌ترین راهنمای دریانوردان) جزو اختران آن است. نُه الههٔ الهام دختران منوموسین، ایزدبانوی ادبیات و هنرها، هستند.
bookwormnoushin

حجم

۱۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۱۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان