دانلود و خرید کتاب معیارهای شناخت منافق و شیوه‎های برخود با آن در جامعه صدیقه خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معیارهای شناخت منافق و شیوه‎های برخود با آن در جامعه اثر صدیقه خانی

کتاب معیارهای شناخت منافق و شیوه‎های برخود با آن در جامعه

نویسنده:صدیقه خانی
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معیارهای شناخت منافق و شیوه‎های برخود با آن در جامعه

کتاب معیارهای شناخت منافق و شیوه‎های برخود با آن در جامعه نوشته صدیقه خانی است. این کتاب به نفاق می‌پردازد. نفاق یکی از آفاتی است که دین و جامعه را مورد هجوم خود قرار می‌دهد. قرآن کریم در صدها مورد در آیه ها و سوره های مختلف از این نفاق پرده برداشته و منافقان را برای جامعه اسلامی‌خطرناک معرفی نموده است. برای شناخت دقیق این مفهوم قرآن و احادیث به عنوان مهم ترین منبع مطالعه به شمار می‌رود. این سیر مطالعاتی ما را به این رهنمون می‌کند که نفاق یک پدیده اجتماعی و حرکتی هدفمند و خصمانه است که در صورت عدم شناسایی و مقابله با آن، جامعه را از هم فرو خواهد پاشید و حکومت صالح را به حکومت فاسد تبدیل خواهد کرد.

درباره کتاب معیارهای شناخت منافق و شیوه‎های برخود با آن در جامعه

از آن جایی که ما، در عصر حاضر به همان اندازه صدر اسلام مورد هجمه منافقان بوده و هستیم و در چند سال اخیر به طور مستقیم با فتنه آن‌ها مواجه شدیم، به نظر می‌رسد باید مورد توجه و تحقیق و موشکافی دوباره قرار گرفته و ابعاد آن برای جامعه تبیین گردد تابا شناسایی ویژگی های منافقان از فتنه های بعدی جلوگیری شود. لذا این تحقیق از سه فصل تشکیل شده است:

فصل اول: «مفهوم شناسی،عوامل و انواع نفاق در اسلام»،‌در این فصل مفهوم شناسی نفاق و سپس عوامل ایجاد نفاق یا سرچشمه آن مورد بررسی قرار گرفته است، و سپس انواع نفاق تبیین گردیده است و نتیجه حاصل شده از آن این است که نفاق به معنای دروغ آشکار کردن ایمان و در پرده نگه داشتن کفر است که به چنین شخصی منافق گفته می شود و مورد نکوهش اسلام است مگر در صورتی که برای راز داری و حفظ آبرو و تقیه منویات درونی خویش را بپوشاند.

فصل دوم: « ویژگی های منافقان از نظر اسلام» ، در این فصل ویژگی منافقان از نظر روحی و روانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بررسی شده است و نتیجه حاصل شده این است که برای شناسایی هر چه بهتر صفات و عملکردهای منافقان می توان ویژگی های آنان را بررسی نمود تا از آسیب های آنان در امان ماند.

فصل سوم: «معیار شناسایی ،شیوه برخورد و راه کار های جلوگیری از نفاق »، در این فصل معیار شناسایی و تشخیص منافقان ،شیوه برخورد و مبارزه با جریان نفاق به صورت موردی مطرح گردیده و هم چنین به راه کار های جلوگیری از نفاق در جامعه پرداخته شده است و آنچه از این فصل حاصل می شود این است که برای جلوگیری و مبارزه با نفاق منافقان ،باید به آگاهی بخشی در جامعه اهتمام ویژه نمود تا با پاسخ گویی صحیح به شبهه ها به تقویت و دفاع از حریم وحدت جامعه پرداخت.

خواندن کتاب معیارهای شناخت منافق و شیوه‎های برخود با آن در جامعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم‌سیاسی و جامعه‌شناسی اسلامی پیشنهاد می‌کنیم

نظرات کاربران

مظلوم مقتدر
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

کتابی بود که اشاره های تاریخی و روایی و گاهی تطبیقی خوبی داشت ولی جامعه تغییر کرده و نفاق چهره های جدیدی ساخته که برآورد کننده شناخت دقیق آهنا نیست در کل کتابی بود که منابع مختلف درباره نفاق رو در

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۸۸۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۳۰۰
تومان