دانلود و خرید کتاب سیاق حکمرانی فقیه اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سیاق حکمرانی فقیه

کتاب سیاق حکمرانی فقیه، اثر اندیشکده‌ برهان، درآمدی بر ربع قرن سیاست‌گذاری عمومی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمهوری اسلامی است.

درباره‌ی کتاب سیاق حکمرانی فقیه 

کتاب سیاق حکمرانی فقیه درباره‌ی ربع قرن سیاست‌گذاری عمومی رهبری در ایران است. می‌توان گفت که این سیاست‌گذاری به دو دسته تقسیم می‌شود: دسته اول سیاست‌گذاری‌های رسمی در چارچوب دولت - ملت که با عاملیت اجرایی نهادهای عمومی دنبال می‌شوند و دسته دوم سیاست‌های غیررسمی در چارچوب امت - امامت که به شکل‌دهی توان عمومی جامعه برای حل مشکلات اجتماعی می‌پردازد.

تمرکز مطالب کتاب سیاق حکمرانی فقیه بر تحلیل دسته دوم این سیاست‌گذاری‌ها است. همچنین موضوع این بررسی، محدود به اقداماتی خواهد بود که در زمینه تدوین سیاست‌گذاری‌ها مطرح است. بنابراین ابتدا مروری خواهیم داشت بر نقش رهبری در سیاست‌گذاری بر اساس قانون اساسی؛ سپس مفاهیم اساسی حوزه سیاست‌گذاری را مرور خواهیم کرد. آنگاه بر مشخصه‌های کلی سیاست‌گذاری‌های عمومی رهبر انقلاب اسلامی مروری خواهیم داشت. و نیز روش‌ها و زمینه‌سازی‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای تدوین سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی را به بحث خواهیم گذاشت

کتاب سیاق حکمرانی فقیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و اجتماعی از خواندن کتاب سیاق حکمرانی فقیه لذت می‌برند.

بخشی از کتاب سیاق حکمرانی فقیه

نقش رهبری در قانون اساسی

یکی از مهم‌ترین وظایف و اختیارات رهبری در قانون اساسی در حوزه سیاست‌گذاری است. این نقش در دو حوزهٔ «تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران» و «نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام» به صورت مباشر اعمال می‌شود. اجرای خط مشی‌ها با قوای سه‌گانه و زیر نظر رهبری است. در قانون اساسی هدف کلی این سیاست‌گذاری در چارچوب نظام امت و امامت و «تداوم انقلاب اسلام» بیان شده است.

نظرات کاربران

کاربر 5165297
۱۴۰۲/۰۶/۲۰

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳ صفحه

حجم

۳۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان