دانلود و خرید کتاب دیپلماسی فطرت اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دیپلماسی فطرت

کتاب دیپلماسی فطرت را اندیشکده برهان منتشر کرده است. این کتاب یک بررسی دقیق و جامع و تخصصی است از تبیین‌ نامه‌ی رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا.

درباره کتاب دیپلماسی فطرت

پیام رهبران بزرگ، ترجمان ضرورت‌های یک مقطع تاریخی مهم است که در آن شکل می گیرند. به عنوان نمونه اکنون است که ما می توانیم بسترهای تاریخی و شرایطی پیام تاریخی حضرت امام (ره) را به آقای گورباچف بفهمیم و تفسیر کنیم، و متوجه شویم که حضرت امام (ره) چه هوشیارانه آن مقطع بسیار مهم در سیاست بین‌الملل را شناختند و به تحلیل آن پرداختند. این پیام از چند نظر حائز اهمیت است یکی برهه زمانی انتشار پیام است، به اذعان بسیاری از اندیشمندان، نظم ناعادلانه ایجاد شده بوسیله نظام سلطه که قرار بود جهان را مطیع لیبرال دموکراسی غربی قرار دهد، در حال رنگ باختن است و هندسه قدرت جهان در حال تغییر می باشد، در خصوص اهمیت این برهه زمانی می‌بایستی به گرایش دولت‌های غربی و دنباله‌روان آن‌ها به فضای بی معنویت بین‌المللی و تلاش برای دین‌زدایی از عرصه بین‌المللی اشاره کرد، هم از این‌رو می‌توان رخدادهای اخیر در فرانسه و تحولات بین‌الملل و پروژه اسلام‌هراسی به‌ویژه در دو دهه گذشته را مصداقی بر این موضوع قلمداد کرد، باعث می شود که نامه رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، پیامی محوری و بنیادین دانسته شود.

کتاب دیپلماسی فطرت این نامه‌ی ارزشمند را بسیار دقیق تحلیل کرده است.

خواندن کتاب دیپلماسی فطرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب دیپلماسی فطرت

موضوعی که در این روزها در رسانه‌های مهم دنیا مورد توجه و تمرکز فراوان قرار گرفته است و توان کتمان آن را نداشته‌اند، نامهٔ کوتاه، اما پُرمحتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی است. این نامه برآمده از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی و از جنس همان نامه‌ای است که امام خمینی (ره) خطاب به رهبر شوروی نگاشتند و او را به مطالعهٔ اسلام و منابع ناب آن دعوت کردند تا از پردهٔ جهل بیرون آیند و اسلام را با آغوشی باز پذیرا باشند.

محتویات این نامه نیز از زوایای مختلف قابل بررسی و رمزگشایی است، اما به نظر نگارنده، جان کلام رهبر معظم انقلاب در دو فراز نهفته است که در یکی از آن‌ها، خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی می‌فرمایند: «سخن من با شما دربارهٔ اسلام است و به‌طور خاص، دربارهٔ تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه می‌گردد.»

و خواستهٔ دوم ایشان که تصریح کردند: «خواستهٔ دوم من این است که در واکنش به سیل پیش‌داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید.»

بنا بر این دو مورد، ریشهٔ انحراف عقیدتی ساکنان مغرب‌زمین، پیش از همه‌چیز، تصویر نادرست آن‌ها از اسلام و منابع آن و عدم مطالعهٔ درست و بدون واسطه دربارهٔ اسلام است که در صورت برطرف شدن این دو مورد، نگرش آن‌ها نسبت به اسلام تغییر خواهد کرد.

اما نکته‌ای که پیش از ورود به دو مورد اشاره‌شده باید به آن توجه شود، علت انتخاب جوانان اروپا و آمریکای شمالی و مخاطب قرار دادن آن‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب است. بنابراین، این نوشتار در سه بخش اصلی زیر نگاشته شده است: اهمیت مسلمانان اروپا در ژئوپلیتیک جدید جهان اسلام، استراتژی «اسلام‌هراسی» و تصویرسازی نادرست از اسلام و لزوم روی آوردن مخاطبان نامه به منابع اصلی و اولیه.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۳۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان