دانلود و خرید کتاب استانداران گیلان هومن یوسفدهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استانداران گیلان اثر هومن یوسفدهی

کتاب استانداران گیلان

انتشارات:فرهنگ ایلیا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب استانداران گیلان

کتاب استانداران گیلان، اثر هومن یوسفدهی به معرفی و بررسی شرح‌حال استانداران گیلان از آغاز تا ۱۳۵۷ می‌پردازد. 

درباره‌ی کتاب استانداران گیلان

گیلان یکی از نقاط ایران است که همواره مورد توجه مردم و مسئولین و حاکمان بوده است. یکی از دلایل توجه به گیلان، جدا از زیبایی‌های طبیعی و آب و هوای معتدل و عالی، محصولاتش است؛ محصولاتی مانند برنج، ابریشم و خاویار. علاوه بر این گیلان یکی از مناطق خوب گردشگری محسوب  می‌شود. قرار گرفتن بر سر راه اروپا و اهمیت تجاری گیلان نیز یکی دیگر از دلایل مهم دانسته شدن گیلان است. در دوران تاریخ معاصر شامل تغییرات بسیاری در کل نقاط ایران و البته گیلان هستیم. تغییر حکومت قاجاری و روی کار آمدن سلطنت پهلوی و رویداد خیزش جنگل از نمونه این وقایع  هستند. هومن یوسفدهی در کتاب استانداران گیلان، ابتدا مقدمه کوتاهی از وضعیت گیلان بیان می‌کند. سپس به معرفی و شرح‌حال استانداران گیلان از آغاز تا ۱۳۵۷ می‌پردازد. 

کتاب استانداران گیلان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مطالعه تاریخ معاصر و زندگی‌نامه علاقه‌مندید، کتاب استانداران گیلان را بخوانید. 

بخشی از کتاب استانداران گیلان

پس از مغضوب، محبوس و مقتول شـدن تیمورتـاش و کنـارهگیـری حـاج مخبــرالســلطنه هــدایت از نخســت وزیــری در شــهریور ۱۳۱۲ ،فرمــان نخست‌وزیری بار دیگر به نام محمدعلی فروغی (ذکاءالملک) صـادر شـد. در پی این فرمان، محمود جم (مدیرالملک) به وزارت داخله منصـوب شـد و او نیز سیدمهدی مشیر فاطمی (عمادالسـلطنه) را بـه حکمرانـی گـیلان فرسـتاد.

وقایع مؤثّر در گیلان در دوران دو سالة نخست‌وزیری فروغی عبارت بـود از:

افتتاح دانشسرای مقدماتی و تأسیس کارخانة گـونی‌بـافی در رشـت. افزایش تعداد مدارس از ۶۹ مدرسه در سال ۱۳۰۹ بـه ۲۶۰ مدرسـه در سـال ۱۳۱۵، افزایش رو به تزاید فضـای کشـور بـه سـمت ناسیونالیسـم ایرانـی و باستان‌گرایی و سره‌نویسی، تغییر کلاه پهلوی به کلاه تمام لبـه‌دار موسـوم بـه کلاه لگنی، اجباری شـدن حـذف عنـاوین و القـاب از اسـامی و تعیـین نـامخانوادگی برای عموم، تغییر نام برخی از شهرها از جمله بنـدرانزلی بـه بنـدرپهلوی، برگزاری انتخابات فرمایشی دورة دهم مجلس شورای ملّـی کـه همـة نمایندگان گیلان، بجز ابراهیم نبیل سمیعی که به جای علـی آقـا چـایچی بـهنمایندگی رشت برگزیده شد، همان نماینـدگان دورة نهـم بودنـد.

فهرست

  • مقدمه 
  • ایران و گیلان در دوره سلطنت پهلوی‌ها
  • شرح حال استانداران گیلان 
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۶,۸۰۰
تومان