دانلود و خرید کتاب روزنامه‌ی جنگل ۱۳۳۵
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روزنامه‌ی جنگل ۱۳۳۵ اثر هادی میرزانژاد موحد

کتاب روزنامه‌ی جنگل ۱۳۳۵

معرفی کتاب روزنامه‌ی جنگل ۱۳۳۵

کتاب روزنامه‌ی جنگل ۱۳۳۵، دوره‌ی کامل (۴۰شماره) روزنامه‌ی جنگل است که از ۲۰ خرداد ۱۲۹۶ تا ۴ مرداد ۱۲۹۹ منتشر می‌شد. روزنامه جنگل یکی از مهم‌ترین منابع انعکاس دیدگاه‌های مبارزان جنگل بود.

هادی میرزانژاد موحد ۴۰ شماره روزنامه‌ی جنگل ۱۳۳۵ را گردآوری کرده است و بهنام رمضانی‌نژاد کار ویرایشش را برعهده داشت. 

درباره‌ی کتاب روزنامه‌ی جنگل ۱۳۳۵

شکل‌گیری نهضت جنگل که رهبری آن را میرزا کوچک‌خان جنگلی برعهده داشت از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی دوران معاصر ایران است. هرچند که این نهضت چندان ادامه‌دار نشد و آتش آن پس از چندی خاموش شد، اما در دوران اوج خود فعالیت‌هایی را انجام داد که آثار آن را همچنان می‌توان دید و ردپای آن را در فرهنگ دنبال کرد. یکی از فعالیت‌های مهم اعضای قیام جنگل، انتشار روزنامه جنگل ۱۳۳۵ بود. روزنامە جنگل را به‌عنوان یکی از منابع مهم و شاید مهم‌ترین منبع بازتاب‌دهندە دیدگاه‌های مبارزان جنگل برمی‌شمارند که اخبار دست اول و عقاید اعضا را در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. روزنامه جنگل ۱۳۳۵ نقش پررنگی در رخدادهای این نهضت دارد و اطلاعات مهمی از آراء و عقاید جنگلیان، در طول دوران مبارزه، به ما می‌دهد.

هادی میرزانژاد موحد با جمع‌آوری دوره‌ی کامل روزنامه جنگل ۱۳۳۵ این کتاب را تالیف نموده است. در کتاب روزنامه جنگل ۱۳۳۵  علاوه بر نسخه اصلی صفحات روزنامه می‌توانید نسخه تایپ شده‌ی آن را هم مطالعه کنید.

کتاب روزنامه‌ی جنگل ۱۳۳۵ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به تاریخ معاصر ایران و رخدادهای آن علاقه‌مندید، کتاب روزنامه‌ی جنگل ۱۳۳۵ یک منبع عالی مطالعاتی برای شما است. 

بخشی از کتاب روزنامه‌ی جنگل ۱۳۳۵

قول را فعل لازم است

از آغاز جنگ بین‌المللی، ایران رسما بی‌طرفی خود را اعلام، و مطمئن بود که دَول همسایه نقض بی‌طرفی او را نخواهند نمود. همسایگان جنوب و شمال، به اسم جلوگیری از پروپاگاند آلمان، بنای مداخلە علنی و حبس قنسولات خودشان به امور داخلی ما مداخله کرده، بیش از سایر دَول، مورث اختلال مملکت بودند. به جای آنکه در همچه موقعی دست از تجاوز کشیده، سفرا و قنسولات خود را، که هریک در حوزە مأموریت خود سلطانی مستقل و مقید به هیچ قیدی نبودند، امر به مسالمت نموده و دولت ایران را به مساعدت خود بگذارند، بی‌طرفی خود را محفوظ و فواید بی‌طرفی آن را خود جلب کنند، به هیچ‌یک از این‌ها عطف نظری نکرده، سهل است از سمتی به غلظت و تعدی مأمورین ایشان افزوده و از طرفی بنای سوق قشون گذاشته، سبب شدند که مدعیان آنان به‌عنوان معارضه‌به‌مثل قشون وارد کرده، ایرانیان را به علاوە هزاران بدبختی دچار قتل و غارت بهت‌آوری نمایند که ترمیم آنها از دایرە قدرت فعلی همە ما خارج باشد. چقدر زود حقیقت از یادمان میرود!!!

فهرست

  • یادداشت حوزه هنری گیلان
  • روزنامە جنگل؛ از آغاز تا فرجام (مقدمە گردآورنده)
  • یادداشت ویراستار 
  • فهرست کامل روزنامە جنگل
  • دورە نخست (سال اول)
  • دورە دوم (سال دوم)
  • دورە سوم (سال چهارم)
  • فهرست توصیف روزنامە جنگل
  • نمایه 
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۷۷ صفحه

حجم

۴۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۷۷ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان