دانلود و خرید کتاب اندیشکده‌های غربی و ایران هسته‌ای اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشکده‌های غربی و ایران هسته‌ای اثر اندیشکده برهان

کتاب اندیشکده‌های غربی و ایران هسته‌ای

معرفی کتاب اندیشکده‌های غربی و ایران هسته‌ای

کتاب اندیشکده‌های غربی و ایران هسته‌ای را اندیشکده برهان منتشر کرده است. این کتاب در پی واکاوی مستند نگاه به برنامهٔ هسته‌ای و دریافت نوع برداشت اندیشکده‌ها و استراتژیست‌های غربی از پرونده ایران است. در بطن این برداشت‌ها می‌توان به کم و کیف شناخت غرب جمهوری اسلامی در داخل و در عرصه نظام بین‌الملل و به ویژه در میان افکار عمومی جهان سوم پی برد.

درباره کتاب اندیشکده‌های غربی و ایران هسته‌ای

یکی از اقدامات قدرت‌های غربی در حوزه تصمیم‌سازی، اتکا به پژوهش‌های کاربردی و عمل براساس اصول علمی است. تصمیم‌سازی و هدایت فرآیندهای مدیریت در سطوح مختلف، در این جوامع، برپایه راهبردهای متقن و آزمون‌شده صورت می‌گیرد. تصمیم‌گیران غربی، قبل از ورود در عرصه عمل، تصمیمات و زوایای مختلف آن در حوزه نظری را بادقت قابل تحسین کنکاش می‌کنند و براساس قطعیات ممکن وارد عمل می‌شوند. در این راستا، یکی از اقدامات اتکا به پژوهش‌های استراتژیک اندیشکده‌های متعددی است که اساساً برای هدایت رفتار مجریان به ویژه در صحنهٔ مدیریت سیاسی شکل گرفته‌اند. با نگاهی به عرصهٔ سیاست‌گذاری و رویکردهای عملیاتی تصمیم‌سازان، تأثیر راهبردهای پیشنهادی این اندیشکده‌ها به وضوح نمایان می‌شود.

از بخش‌هایی که این اندیشکده‌ها نقش غیرقابل انکاری در هدایت رفتار مقامات غربی، علی‌الخصوص مقامات آمریکایی، دارند بحث‌های مرتبط با پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است. بدین معنا که با نگاهی به عملکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای می‌توان نقش هدایتگر اندیشکده‌های مذکور را به روشنی مشاهده نمود. به همین علت، شناخت چگونگی نگرش این مراکز به بحث فوق دارای اهمیت فوق‌العاده است.

خواندن کتاب اندیشکده‌های غربی و ایران هسته‌ای را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و مسائل بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اندیشکده‌های غربی و ایران هسته‌ای

در تحلیل اندیشکده های غربی: «برخی کشورهای خلیج فارس از بیم همسایهٔ هسته‌ای ممکن است در پذیرش چتر هسته‌ای آمریکا مردد باشند. بیشتر آن‌ها به جای اتکای انحصاری به تضمین‌های آمریکا احتمالاً برای پذیرش نقش ایران به عنوان هژمون منطقه‌ای حرکت خواهند کرد».

همچنان که رسمیت یافتن ایران هسته‌ای با تضعیف حامیان منطقه‌ای آمریکا، به تقویت هرچه بیشتر ایران می‌انجامد کشورهای عربی همچنین ممکن است در تعیین قیمت نفت و تأمین انرژی با ایران همراهی داشته باشند، که در این صورت غرب با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

«دولت آیندهٔ عراق ممکن است تحت فشار ایران هسته‌ای طور فزاینده‌ای احساس کند که نه تنها با اخراج تمام نیروهای آمریکایی بلکه با ایجاد محدودیت برای فعالیت آموزشی نیروهای آمریکایی، از ایران دلجویی کند.»

در این حالت ایران نیز می‌تواند به اتکای قابلیت جدید خود به تقویت جامعهٔ شیعی عراق و وادار کردن دولت عراق برای کاهش همکاری با آمریکا بپردازد.

در بحث هژمونی منطقه‌ای ایران همچنین باید به نزدیکی روزافزون عراق با ایران در حوزه‌های گوناگون سیاسی و استراتژیک و نفوذ شیعیان در عراق اشاره کرد. لذا احتمال دارد ایران به موازات این اقدام، موضع خود در جزایر مورد مناقشه را مستحکم کند و به راحتی امور داخلی اعراب را تحت نظارت و دخالت بگیرد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

حجم

۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان