دانلود و خرید کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی سید مومن منفرد چُماچار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی اثر سید مومن منفرد چُماچار

کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی

معرفی کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی

کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی، اثری پژوهشی و ارزشمند از سید مؤمن منفرد چماچار است. کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی گنجینه‌ای از مثل‌های مختلف زبان و فرهنگ قوم تالش است.

درباره‌ی کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی

کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی، گنجینه‌ای عالی و منبعی کامل از مثل‌ها و کنایات قوم تالش است. قومی که در محدوده‌ی بین دو رود کورا و سفیدرود سکونت دارند و از دیرباز در ایران ساکن بوده‌اند. قوم تالش نیز مانند هر قوم دیگری، فرهنگ و زبان خاص خودشان را دارند که نشانی از خلق و خوی ملتشان است. با کمک زبان و مثل‌ها و کنایات تالشی است که می‌توانیم به شناختی عمیق از این قوم دست پیدا کنیم. مثل‌ها ممکن است از دل افسانه‌ها و حکایات بیرون آمده باشند که هرکدام نمایانگر بخشی از تاریخ زندگی و باورهایشان است. کنایه‌ها نیز به همین منوال، نمایانگر طرز تفکر و نگاه قوم تالش به زندگی است. 

کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی اثری ارزشمند و پژوهشی از سید مومن منفرد چماچار است که مثل‌ها و کنایات تالشی را جمع‌‌آوری و حفظ کرده است تا هم علاقه‌مندان به آن بتوانند دسترسی به منبعی قابل اعتماد داشته باشند و هم از فراموشی و نابودی آن‌ها در گذر زمان جلوگیری شود. 

کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی برای دوست‌داران بحث‌های زبان‌شناسی و علاقه‌مندان به آشنایی با فرهنگ‌ها و زبان‌های محلی کتابی خواندنی و جذاب است. 

بخشی از کتاب مثل‌ها و کنایات تالشی

مثَل‌ها عصارة تجربۀ سالیان دراز زندگی نیاکان ما هسـتند . شـاید آن چـه کـه اکنـون به‌عنوان مثل به دست ما رسیده است، شکل‌گیری‌اش سال‌ها و قرن‌ها طول کشیده باشد. مثَل، شعر نیست که خلق‌الساعه به ذهنِ پویایِ شاعری متبادر شده باشد، داستان نیست که ترکیبی از تجربیات زندگی و خاطرات ما باشد؛ چیستان نیست که برشی از خیال‌انگیزی با پدیده‌های پیرامون باشد؛ مثَل، مثَل است. هر چند ممکن است اول‌بار از زبان یک فرد از افراد جامعه جاری شود، اما این گفته‌های نغز تا در ذهن و زبان یک قوم جا نگیرد، مثَل نیست. به همین خاطر در مالکیت مادی و معنوی هیچ فردی قرار ندارد و از نسـل ی بـه نسل دیگر منتقل می‌شود، این گنجینۀ عظیم را می‌توان در جایجای جهان، از شـرق تـا غرب یافت و هیچ قومی نیست که امثال خاص خود را نداشته باشد. 

مثَل به سخنانی می‌گویند که در کاربرد آن از تشبیه، استعاره، کنایه و دیگر صـنایع ادبـی بهره بگیریم. گاه یک مثَل از یک قصه‌ی بلند نشأت می‌گیرد، گاه از یک اتفاق ساده و گاه از اتفاقات و حوادث تاریخی. در بیان مثَل، گاه یک چیز را به چیز دیگر یا یک شخص را به شخص دیگری مانند می‌کنند. به‌طور کلی می‌توان گفت مثَل حاصل تفکرات، باورها، پندارها و پیشامدهای تاریخی یک قوم است که به تدریج در طول زمان شـکل گرفتـه و سینه به سینه به دست ما رسیده است. 

فهرست

  • یادداشت حوزه هنری گیلان
  • پیشگفتار 
  • راهنمای آوانگاری 
  • نگاه تالش‌ها به ابعاد مختلف زندگی بر طبق مثَل‌ها 
  • مثَل‌ها و کنایات 
  • واژه‌نامه 
  • منابع واژه‌نامه 
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۱۷,۱۰۰
۸,۵۵۰
۵۰%
تومان