دانلود و خرید کتاب تاریخچه‌ی انتخابات در جهان فیلیپ استیل ترجمه پرویز دلیرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخچه‌ی انتخابات در جهان اثر فیلیپ استیل

کتاب تاریخچه‌ی انتخابات در جهان

نویسنده:فیلیپ استیل
انتشارات:سبزان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاریخچه‌ی انتخابات در جهان

کتاب تاریخچه‌ی انتخابات در جهان نوشته فیلیپ استیل است که با ترجمه پرویز دلیرپور منتشر شده است. این کتاب به تاریخچه دموکراسی و انتخابات در جهان می‌پردازد و این امر را در کشورهای مختلف بررسی می‌کند و نشان می‌دهد جوامع امروز چه زمانی دموکراسی را شروع کرده‌اند.

خواندن کتاب تاریخچه‌ی انتخابات در جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب تاریخچه‌ی انتخابات در جهان

روبسپیر و حکومت وحشت: ماکسیملیان روبسپیر (۱۷۹۴-۱۷۵۸) عضو یک جناح سیاسی انقلابی و تندرو به نام ژاکوبن‌ها بود. وی در طول دوران وحشت (۱۷۹۴-۱۷۹۳)، دورانی که هزاران تن از اشراف و رقبای سیاسی اعدام شدند، رهبر ژاکوبن‌ها بود. در پایان، گردن خود او را نیز با گیوتین قطع کردند. آرمان‌های دموکراسی در کشاکش آشفتگی‌ها و بهم ریختگی اوضاع غرق در خون شده بود.

رأی به نفع حزب: بعد از وقوع انقلاب کمونیستی و مرگ لنین بالاخره در سال۱۹۲۸، ژوزف استالین (۱۹۵۳-۱۸۷۸) کنترل روسیه شوروی را به دست گرفت. در عکس، وی رأی خود را در مسکو در سال ۱۹۳۷به صندوق می اندازد. اگرچه در زمان حکومت استالین حق رأی همگانی برقرار بود، ولی نامزدهای انتخاباتی توسط رهبران حزب کمونیست برگزیده میشدند و رقیبی در برابر این منتخبان وجود نداشت. استالین دیکتاتورانه و با اقتدار فرمانروایی کرد.

دموکراسی و عدالت: دموکراسی ممکن است منصفانه‌ترین راه برای سازماندهی حکومت باشد، ولی ضامن ایجاد جامعه‌ای عادلانه نیست. هزاران سال، هندوستان به صورت جامعه‌ای تقسیم شده بین طبقات اجتماعی تغییرناپذیر به نام کاست، شناخته می‌شد. در سال ۲۰۰۶، زمانی که دولت هندوستان پیشنهاد کرد برخی از ظرفیت دانشگاه‌ها به افراد فقیر متعلق به پایین‌ترین کاست‌ها اختصاص یابد، این دانشجویان پزشکی که اهل ایالت آمریستار هستند، به اعتراض شدید دست زدند. آنها عقیده دارند، معیار ورود به دانشگاه باید توانایی افراد باشد. نه وابستگی آنها به طبقه و یا قوم خاصی هرچند فقیر و تهی دست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان