دانلود و خرید کتاب داعش از کاشت تا برداشت سیدمهدی نورانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داعش از کاشت تا برداشت اثر سیدمهدی نورانی

کتاب داعش از کاشت تا برداشت

معرفی کتاب داعش از کاشت تا برداشت

داعش از کاشت تا برداشت نوشته سیدمهدی نورانی به بررسی تفکر سلفی‌گری و به دنبال آن سازمان تروریستی داعش، مراحل شکل‌گیری و زیرساخت‌های آن و در نهایت حامیان آن پرداخته است.

درباره کتاب داعش از کاشت تا برداشت

تفکر سلفی بنابر ادعای بنیان گذاران آن یک حرکت اصلاحی به سوی آرمان‌های اولیه و حذف و کنار زدن آفت‌ها و خرافات و بدعت‌ها است که برای بازگشت به اسلام اصیل و ناب صورت گرفت. سلفی گری، انشعابی از مذهب حنبلی، یکی از مذاهب چهارگانهٔ اهل سنت است که افکار نادر آنان با هیچ‌یک از سایر مذاهب اسلامی، اعم از سنی و شیعه، سازگاری ندارد.

دیگر بر کسی پوشیده نیست که یکی از جریان‌هایی که در سال‌های اخیر نقش بسزایی در سیاست‌های منطقه‌ای ایفا کرده و هر روز بر دامنه گسترش نفوذ آن در منطقه افزوده می‌شود، جریان سلفی است. دنیای امروز بخصوص جهان اسلام در حال حاضر با یکی از تهدیدات جدی در عرصه بین‌المللی مواجه است.

از زمان شکل‌گیری جریان‌های تندرو با لباس سلفی‌گری در دنیای معاصر مدت زمان زیادی نمی‌گذرد اما وقوع برخی رویدادها و حمایت غرب از گروهی از مسلمانان که نگاهی افراطی به اسلام دارند، رشد سلفی‌گری و به تبع آن جریان تکفیری‌ها را در پی داشته است.

ضرورت مطالعه و بررسی تفکر سلفی (جهادی تکفیری) به ظاهر اصلاحی که هر روز با قالبی نو قد علم می‌کند و در راستای اجرای اهداف استعمارگران غربی قدم برمی‌دارد، نویسنده را برآن داشته تا با نگارش این کتاب، خوانندگان را با تندروترین این گروه‌ها یعنی داعش که در ابتدا با نام (جماعت توحید و جهاد در عراق) در عراق ظهور کرد و در نهایت با اعلام خلافت و تشکیل دولت اسلامی هم اکنون در دو کشور عراق و سوریه فعالیت می‌کند و بخش‌های وسیعی از این دو کشور را تحت تصرف خود دارد آشنا کند.

 خواندن کتاب داعش از کاشت تا برداشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه علوم سیاسی، تاریخ و جامعه‌شناسی

 بخشی از کتاب داعش از کاشت تا برداشت

همزمان با حمله امریکا و هم پیمانانش به عراق در ۲۰ مارس سال ۲۰۰۳ میلادی به بهانه از بین بردن سلاح های کشتار جمعی عراق، گروه موسوم به جماعت توحید و جهاد در عراق به سرکردگی یک اردنی بنام ابومصعب زرقاوی با ادعای مقاومت مسلحانه اهل سنت عراق در برابر اشغالگران آمریکایی بعنوان اولین گروه مسلحانه سنی پا به عرصه وجود نهاد.

این گروه در آغاز نامی نداشت، تا اینکه شیخ ابو انس الشامی مفتی و رئیس مجلس شرعی این گروه به زرقاوی پیشنهاد داد که بر این گروه نامی نهاده شود تا بعثی‌ها باقی مانده از نظام صدام عملیات آنان را به نام خود ثبت نکنند.

شیخ  ابو انس الشامی را باید بنیان گزار تفکر سلفی (تکفیری جهادی) در عراق دانست، وی در کنار زرقاوی با نوشتن جزوات مختلف در مورد تفکر سلفی و بیان مفهوم تکفیر و جهاد ریشه های تشکیل خلافت اسلامی را در اندیشه های یاران زرقاوی آب یاری نماید.

مفتی جماعت در سه مرحله فعالیت های رسانه ای این جریان را هم راه اندازی کرد که شیخ  ابو مسیره عراقی  مسؤل انتشار عملیات های این جماعت در وبلاگ الانصار  شد و سپس در مرحله دوم  ابو البراء الکویتی انتشار تولیدات صوتی این جماعت در اینترنت بعهده گرفت و در نهایت هم با ایجاد یک وب سات بنام جماعت و تهیه تصاویر فیدیویی از عملیات ها، به شکل گسترده فعالیت خود را در رسانه ها آغاز کرد.

البته در همین زمان بود که رسانه های همسو با این جریان های که توسط دولت های منطقه حمایت مالی می شدند نیز به شهرت این جریان کمک کردند و در مدت کوتاهی زرقاوی بعنوان یکی از نمایندگان اهل سنت عراق مطرح شد.

برای درک درست از تفکر زرقاوی و یارانش باید به کتاب ها و جزوات شیخ جماعت ابو انس مراجعه کرد تا مشخص شود که مبارزه و جهاد با امریکای اشغالگر بهانه ای بود تا یک جنگ سنی شیعی در عراق راه اندازی شود و با به هرج و مرج کشاندن وضعیت داخلی عراق امریکایها بتوانند همچنان با حاکم نظامی خود بر عراق حکومت کنند.

 فهرست کتاب داعش از کاشت تا برداشت

مقدمه

فصل اول: شناخت تفکر سلفی (تکفیری- جهادی)

"سلفی" در لغت و اصطلاح:

تاریخ شکل گیری تفکر سلفی:

اساس تفکر سلفی و نقد آن:

تقسیم بندی تفکر سلفی در دنیای معاصر

تفکر سلفی (تکفیری- جهادی)

اصول تفکر سلفی تکفیری -جهادی

فصل دوم: آشنایی با سازمان تروریستی داعش

روش تحلیل و بررسی داعش در کلام رهبری

داعش

مراحل شکل‌گیری داعش

تشکیلات سازمانی داعش

قدرت نظامی داعش

فعالیت‌های رسانه‌ای داعش

منابع مالی و فعالیت‌های اقتصادی داعش

جغرافیای حضور داعش

فصل سوم: حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داعش:

ایالت متحده آمریکا

ترکیه

قطر

عربستان سعودی

سایر کشورهای هم پیمان آمریکا

اهداف آمریکا در ایجاد و حمایت از داعش

فصل چهارم: راهکارهای مقابله با داعش و اهداف آمریکا

شناخت راهبردهای آمریکا در مقابله با ایران

ایران قدرت منطقه‌ای، مسئولیت‌ها و انتظارات

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه