دانلود و خرید کتاب امام در آیینه‌ی ایام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امام در آیینه‌ی ایام اثر محمد رجایی نژاد

کتاب امام در آیینه‌ی ایام

معرفی کتاب امام در آیینه‌ی ایام

کتاب امام در آیینه‌ی ایام نوشته محمد رجایی نژاد است و روزشمار زندگی سیاسی ــ‌ اجتماعی امام (ره) است. این کتاب به به رویدادها، حوادث، مناسبت‌ها و بیانات مربوط به امام (ره) در طول نود سال زندگی پربارشان می‌پردازد.

درباره کتاب امام در آیینه‌ی ایام

 هدف این کتاب، آشنایی هرچه بیشتر نسل‌های حاضر و آینده با امام خمینی (ره) است؛ نسل‌هایی که شاید نه امام را دیده‌اند و نه حتی با بسیاری از یاران و اصحاب ایشان آشنایی دارند، تا از این طریق هم نسبت به گذشته‌ی پرافتخار خود آگاهی یابند و به آن ببالند و هم نسبت به حفظ آثار و دستاوردهای آن همت گمارند. به منظور پرهیز از حجیم‌شدن کتاب، مطالب مربوط به امام (ره) شامل سخنرانی‌ها، اعلامیه‌ها، پیام‌ها به اختصار اشاره و با ذکر آدرس کامل به کتاب «صحیفه‌ی امام» و کتب دیگر ارجاع داده شده است.

خواندن کتاب امام در آیینه‌ی ایام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی حضرت امام خمینی‌(ره) پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب امام در آیینه‌ی ایام

تحریم عید نوروز و عدم برگزاری جشن سال نو (۱۳۴۲ ش)

به علت تحریم عید نوروز از جانب مراجع تقلید، خصوصاً امام‌خمینی، مراسم جشن و شادی تحویل سال برگزار نشد و مراجع تقلید جهت دیدار با مردم جلوس نداشتند و بر سر در منازل پرچم سیاه افراشتند. امام‌خمینی در تاریخ ۱۳۴۱/۱۲/۲۲ ش اعلامیه‌ای صادر و عید نوروز را تحریم کردند که توسط گروهی از طلاب با راهنمایی حجت‌الاسلام محمد منتظری، بین مردم پخش شد.

همچنین به بهانهٔ نوروز، تصاویر امام‌خمینی در قالب کارت پستال، در سطح وسیع توزیع گردید. (غلامرضا کرباسچی، هفت‌هزار روز تاریخ ایران و انقلاب اسلامی، ج ۱، بی‌جا، بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی ایران، ۱۳۷۱، ص ۱۳۳)

لغو اجازه‌نامهٔ شرعی طرفداران شاه (۱۳۴۷ ش)

حضرت امام پیش از تبعید و قبل از آغاز نهضت، اجازات شرعی جهت جمع‌آوری وجوهات به بعضی اشخاص داده بودند که این افراد بعضاً نه فقط با نهضت مردم و روحانیت بر علیه نظام ستم‌شاهی همراهی نکردند، بلکه ثناگوی دستگاه پهلوی هم شده بودند. لذا حضرت امام در راستای مبارزات منفی با این افراد، در پاسخ به این استفتاء:

«...بفرمایید کسانی که سابقاً از حضرتعالی اجازهٔ سهم مبارک امام علیه‌السلام داشته‌اند و در سال‌های گذشته در منابر بیاناتی به نفع دستگاه حاکمه و برخلاف شرع و اعمالی ناشایسته و برخلاف شرع اقدس از آنها سرزده، آیا همچنان بر راه خود باقی هستند و می‌شود به آنها سهم مبارک امام علیه‌السلام داد یا خیر؟» فرمودند:

«...کسانی که از دستگاه ظلم تأیید کرده‌اند یا می‌کنند و برخلاف شرع مطهر عمل می‌کنند، اگر اجازه‌ای از اینجانب دارند، از درجهٔ اعتبار ساقط است و مؤمنین به آنها از وجوه شرعیه خصوصاً سهم مبارک امام علیه‌السلام ندهند...». (صحیفهٔ امام، ج ۲، ص ۱۷۵-۱۷۴

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۳۹۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان