دانلود و خرید کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین وینچنزو مورابیتو ترجمه حامد حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین اثر وینچنزو مورابیتو

کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین

انتشارات:راه پرداخت
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین

کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین، نوشته‌ی وینچنزو مورابیتو است که درباره‌ی مزیت فوق‌العاده‌ی استفاده از فناوری بلاک‌چین در کسب‌وکارها می‌گوید. 

برای آشنایی با این فناوری و بهره بردن از مزیت‌های آن، کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین را با ترجمه‌ی روان حامد حیدری بخوانید. 

درباره‌ی کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین

نوآوری کلمه‌ای است که امروزه در کسب‌وکارهای زیادی استفاده می‌شود و کاربرد دارد. دنیا با سرعتی باورنکردنی رشد می‌کند و به جلو می‌رود بنابراین لازم است که برای همگام شدن با دنیا، با استفاده از خلاقیت، نوآوری‌هایی داشته باشیم. در این صورت موفقیت کسب‌وکار خودمان را تضمین کرده‌ایم. بلاک‌چین یک فناوری جدید است که ساختاری آزاد و شفاف دارد و تسهیل‌کننده است. می‌توان بالک‌چین را یک طرز فکر مدرن و یک ایدئولوژی است؛ باورها و اندیشه‌هایی که بر موضوعاتی مثل اعتماد، سرعت و امنیت استوار است، فناوری که با اجرای قراردادهای هوشمند آن، می‌توان از موضوعات کهنه اما تازه‌ای مثل فساد ساختاری جلوگیری کرد، چراکه در این فناوری هر چیزی دارای هویت است و نمی‌توان به‌راحتی در آن دست برد.

وینچنزو مورابیتو در کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین از این فناوری می‌گوید. مزیت‌های آن را برمی‌شمارد تا بتوان از این فناوری در کسب‌وکارها استفاده کرد. 

کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین یک اثر عالی و خواندنی برای تمام کسانی است که به فناوری‌های روز دنیا علاقه دارند و دوست دارد که در کسب‌وکارشان هر روز بیش از روز قبل پیشرفت کنند. 

بخشی از کتاب نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین

بلاکچین به پایگاه داده توزیع‌شده رمزی اشاره دارد که مخزنی از اطلاعات است که نمی‌توان آن را بازگشت داد و غیرقابل دستکاری است. به عبارتی دیگر، می‌توان بلاکچین را به‌صورت دفترکل عمومی توزیع‌شده یا پایگاه داده اسناد تمام تراکنش‌هایی تعریف کرد که انجام شده‌اند و بین کاربران شبکه مذکور به اشتراک گذاشته شده‌اند. هر تراکنش یا رویداد دیجیتال در دفترکل عمومی باید از طریق توافق بیش از نیمی از کاربران شبکه مذکور اعتبارسنجی شود. این مطلب نشان می‌دهد که هیچ کاربر یا شرکت‌کننده‌ای به‌صورت انفرادی نمی‌تواند داده‌ای را بدون تفاهم دیگر کاربران (شرکت‌کنندگان) اصلاح و دستکاری کند. کاملا مشخص است که مفهوم فناورانه بلاکچین با مفهوم پایگاه داده شباهت فراوانی دارد.

بلاکچین باعث می‌شود که کاربران در بار اول درباره چگونگی رخداد یک رویداد دیجیتال یا تراکنش خاص، بدون نیاز به هر نوع نهاد کنترل‌کننده، با یکدیگر توافق کنند. این فناوری (فناوری بلاکچین) از این جهت منحصربه‌فرد است که کار واسطه‌ها را کاهش می‌دهد. این مطلب باعث می‌شود که داده‌ای خاص به شیوه‌ای امن و مطمئن به کاربران منتقل شود.

علاوه بر این، فناوری بلاکچین می‌تواند قراردادهای هوشمند تولید کند. این قراردادهای هوشمند را به‌صورت ارزهای دیجیتال تعریف می‌کنند که از نهادهای دولتی مستقل هستند و به آنها «قراردادهای دیجیتال خوداعمال‌کننده» می‌گویند. آنها نیازمند هیچ نوع قانون، مقررات یا دخالت انسانی نیستند.

جای تعجب نیست که فناوری بلاکچین به لفظ روزمره عصر ما تبدیل شده و توجه بسیاری از کارآفرینان، دولت‌ها، بانک‌ها و نهادهای دیگر و بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است. آنها شاهد ظهور فناوری بلاکچین در اینترنت هستند. همچنین، آنها انتقال قدرت از نهادهای متمرکز در بخش ارتباطات و کسب‌وکار را پیش‌بینی می‌کنند.

فناوری بلاکچین بحث‌برانگیز نیست، چون در بلندمدت بدون اختلال کار کرده و در بخش‌های مالی و غیرمالی با موفقیت از آن استفاده کرده‌اند. این الگوی رایانش جذاب از این جهت مهم است که برای ایجاد نرم‌افزارهای کاربردی غیرمتمرکز ابزاری مفید خواهد بود.

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۴۲۲۹۳
۱۳۹۹/۱۱/۰۸

خوب موضوع کتاب بسیار به درد بخور و جالبه ولی ترجمه خیلی ضعیفه ترجمه لغت به لغت آدم رو خسته میکنه .

کاربر ۱۶۹۳۸۷۹
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

فکر نمی‌کنم مترجم مطلب را درک کرده باشد. ترجمه به گونه ای اشکال دارد که قابل فهم نیست. کتاب مبانی بلاکچین حق مطلب را به خوبی ادا کرده است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان