دانلود و خرید کتاب پرونده‌ی هسته‌ای و ابعاد پیدا و پنهان آن کامران غضنفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرونده‌ی هسته‌ای و ابعاد پیدا و پنهان آن اثر کامران غضنفری

کتاب پرونده‌ی هسته‌ای و ابعاد پیدا و پنهان آن

معرفی کتاب پرونده‌ی هسته‌ای و ابعاد پیدا و پنهان آن

کتاب پرونده ی هسته ای و ابعاد پیدا و پنهان آن نوشته کامران غضنفری که توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است به ابعاد مختلف پرونده هسته‌ای پرداخته است که یکی ازپیچیده‌ترین پرونده های سیاسی جهان در نیم‌قرن اخیر بوده است.

درباره کتاب پرونده ی هسته ای و ابعاد پیدا و پنهان آن

پیشرفت‌های ایران در زمینه‌ی دانش هسته‌ای باعث شده تا دشمنان سرسخت نظام اسلامی یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به فکر مقابله‌ی جدی با جمهوری اسلامی بیافتند. در این راستا در سال‌های گذشته، کشورهای غربی به سردمداری آمریکا، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند تا با خسته‌کردن مردم ایران، آنان را وادار کنند تا از حقوق هسته‌ای خود چشم بپوشند که البته ناکام ماندند. اما در دولت یازدهم دور جدیدی از تلاش‌های دیپلماتیک تحت عنوان مذاکرات ژنو انجام گرفت که باعث حاشیه‌سازی‌های بسیاری شد.

در این کتاب ضمن مرور اجمالی مذاکرات هسته‌ای در دولت آقای خاتمی و دولت آقای احمدی‌نژاد، به رویکرد هسته‌ای دولت آقای روحانی پرداخته، مذاکرات ژنو و مسائل پیرامونی آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش‌هایی از کتاب پرونده هسته‌ای و ابعاد پیدا و پنهان آن

پس از حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، آمریکا و متحدانش در اواخر سال ۱۳۸۰ به بهانه‌ی مبارزه با گروه تروریستی القاعده، به کشور افغانستان حمله کردند و آنجا را به اشغال خود درآوردند.‌ این موضوع که سبب ترس طیف اصلاح‌طلب در ایران شده بود، سبب گردید تا در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۱، تعداد ۱۲۷ نفر از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم، در نامه‌ی سرگشاده‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب، از ایشان بخواهند تا با نوشیدن جام زهر و عقب‌نشینی از برخی مواضع انقلابی، از اشغال ایران به وسیلهٔ آمریکا جلوگیری کنند. تلقی آنان این بود که آمریکا قصد لشکرکشی به ایران را دارد و چون نمی‌توان در مقابل آمریکا ایستادگی کرد، پس باید تسلیم خواسته‌های او شد و از این طریق جلوی حملهٔ آمریکا را گرفت.

البته مشخص است که مقام معظم رهبری، چنین درخواستی را نپذیرفتند. پس از مدتی، جمهوری اسلامی ایران در پاییز سال ۱۳۸۱ رسماً دستیابی به فناوری هسته‌ای را اعلام کرد. اعلام این خبر باعث شد تا دولت‌های غربی، رژیم صهیونیستی و گروهک منافقین، همه‌روزه به انتشار خبرهایی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران بپردازند.


نظرات کاربران

فرامرز
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

داداش اومدی کتاب بنویسی چرا نظرات خودت رو قاطیشون کردی؟ محقق باید بیطرف تحقیق کنه. ولی خداییش آمریکا هم بیکاره، ما با انرژی هسته‌ای نمیتونیم برق درست کنیم و توی تابستون هر روزش قطعی برق چند ساعته داریم چه برسه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳۳۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان