دانلود و خرید کتاب کارگاه روش تصحیح نسخه‌های خطی مرتضی چرمگی عمرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کارگاه روش تصحیح نسخه‌های خطی

کارگاه روش تصحیح نسخه‌های خطی نوشته دکتر مرتضی چرمگی عمرانی و دکتر علی میرزایی یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه پیام نور برای تدریس در رشته زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه است.

 درباره کتاب کارگاه روش تصحیح نسخه‌های خطی

 نسخه‌های خطی منابع دست اول برای تحقیق و بررسی گذشته فرهنگ و تمدن ملت‌ها هستند و ایرانیان علاوه بر جایگاه خاص در توسعه و گسترش علم و دانش از قرن دوم هجری به نسخه‌پردازی و کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آرایی فارسی و عربی نیز می‌پرداختند و در این کار مقاما والایی داشتند. این خصلت ایرانیان باعث شد بیش از صدها هزار نسخه خطی و سند و.... در ایران و نقاط دیگر جهان به زبان فارسی پراکنده شود و امروز برای بازخوانی و بازنویسی آنها نیاز به متخصص، احساس میشود.

به همین منظور در سرفصل مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی دو واحد (یک واحد نظری و یک واحد عملی) با عنوان کارگاه روش تصحیح نسخه‌های خطی درنظر گرفته شده و تلاش شده تا این منبع درسی مطابق سرفصل مصوب وزارت علوم و براساس منابع اصلی و مهم درباره نسخه‌ها تهیه و تنظیم شود.

دانشجویان در این کتاب با پیشینه تصحیح نسخ خطی، شیوه‌های کتابت و علایم اختصاری وراقان و کاتبان و مذهبان، انواع قطع کتاب و کاغذ و جلد، روش‌های تصحیح متن، روش‌های نگهداری و فهرست‌نویسی نسخ و روش‌های کاری مصححان آشنا می‌شوند.

خواندن کتاب کارگاه روش تصحیح نسخه‌های خطی را به چه کسانی پیشنها می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران رشته زبان و ادبیات فارسی


نظرات کاربران

محیا
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

من کتاب خریدم الان برام باز نمیکنه لازم دارم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۱۰۰
تومان