دانلود و خرید کتاب قوانین مغز جان مدیا ترجمه شاهین غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قوانین مغز اثر جان مدیا

کتاب قوانین مغز

معرفی کتاب قوانین مغز

کتابچه قوانین مغز چکیده‌ای از مهم‌ترین مطالب کتاب قوانین مغز نوشته جان مِدینا است. نویسنده در این کتاب ۱۲ اصل برای بقا و شکوفایی در کار، خانه و تحصیل برشمرده است.

 درباره کتاب قوانین مغز

در کتاب قوانین مغز، جان مدینا با استفاده از یک سری قوانین علمی ثابت شده و اصول روان‌شناسی ذهن ما را به نظم دادن ذهنمان برای نظم دادن به زندگی و کار و تحصیل راهنمایی می‌کند.

مدینا در این کتاب یادآوری می‌کند که فعالیت فیزیکی برای حفظ بدن و ذهن در حالت بهینه، ضروریست. انسان‌های ماقبل تاریخ، هر روز کیلومترها راه را در جستجوی غذا طی می‌کردند و مغز آن‌ها با ورزشِ مداوم، سازگار شده بود و نتیجه می‌گیرد اگر می‌خواهید هوش خود را به حداکثر برسانید نیاز به حرکت بدنی بیشتری دارید. افرادی که بیشتر اوقات روز را در حالت نشسته سپری می‌کنند، هم از لحاظ ذهنی و هم از لحاظ فیزیکی دچار پسرفت می‌شوند. عملکرد منظم مغز با انجام تمرینات فیزیکی، آسانتر و روان‌تر می‌شود.

 او عقیده دارد افراد، رویدادهایی که از لحاظ عاطفی غنی‌تر بوده‌اند را خیلی بهتر از رویدادهایی که عواطف و احساسات قوی در آن وجود نداشته، به یاد می‌آورند. مغز انسان در اثر یک تکانۀ عاطفی، شروع به ترشح پیام‌رسان عصبی دوپامین می‌کند که منجر به بالارفتن توجه و ایجاد احساس لذت می‌شود و پس از آن، خاطرات در ذهن انسان ماندگار‌تر می‌شوند. مغز ما در موقعیت‌های استرس‌زا نمی‌تواند جزئیات آنچه رخ می‌دهد را در خود ثبت کند و فقط سعی می‌کند بر تصویر کلی موقعیت، تمرکز کند.

 در نهایت مدینا در کتاب قوانین مغز، ما را به به‌کارگیری همه حواس پنج‌گانه برای بهبود فرایند یادگیری دعوت می‌کند: 

به منظور تسهیل فرایند یادگیری، تمام حواس پنجگانه باید درگیر شوند. همانطور که می‌دانید، به خاطرسپردن مواد تحصیلی با کمک ابزار بصری، آسان‌تر می‌شود. اگر اطلاعات جدید، با داده‌های حاصل از حواس پنجگانه (برای مثال، بوها یا رنگ‌ها) ترکیب شده و وارد مغز ما شوند، به مدت طولانی‌تری در حافظه ما باقی می‌مانند.

 خواندن کتابچه قوانین مغز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به خواندن کتاب‌های موفقیت و رشد فردی علاقه دارید و وقت کافی برای خواندن کتاب قوانین مغز را ندارید، خواندن کتابچه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه