دانلود و خرید کتاب نگاشت‌شناختی مهدی حمزه‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاشت‌شناختی اثر مهدی حمزه‌پور

کتاب نگاشت‌شناختی

معرفی کتاب نگاشت‌شناختی

نگاشت‌شناختی اثر مهدی حمزه‌پور و سید‌محمد‌صادق داودی اثری پژوهشی در حوزه‌ی نگاشت‌شناختی است. این کتاب شامل بررسی روش‌های تحقیق کیفی و تفاوت تحقیق در عملیات سخت و نرم است و جایگاه روش نگاشت‌شناختی در روش‌های ساختاردهی را مشخص می‌کند.

درباره‌ی کتاب نگاشت شناختی

تمامی رشته‌ها و تحقیقات علمی بر مبنای مجموعه‌ای از فرضیه‌ها و اصول اساسی عمل می‌کنند. مجموعه این اصول و فرضیه‌ها اساسی، پارادایم نام دارد. پارادایم‌ها، تحقیقات علمی را در رشته‌های مختلف هدایت و راهنمایی می‌کنند. در علوم طبیعی به طور معمول وقتی پارادایم حاکم توانایی پاسخگویی به مسائل جاری را نداشته باشد، با یک پارادایم دیگر جایگزین می‌شود. هنگام تنش، افراد تلاش می‌کنند تا صورت‌بندی‌های جدیدی ارائه دهند و از طریق تعریف اصول جدید، مشکلات را حل کنند. در علوم اجتماعی مسئله تا حدی متفاوت است، به طوری که پارادایم‌های رقیب در کنار یکدیگر به رشد خود ادامه می‌دهند. در این کتاب تلاش شده است مفاهیم پارادایم و اجزای اصلی آن را تشریح شود.

کتاب نگاشت‌شناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر در قصد دارید حوزه علوم انسانی پژوهشی انجام‌ دهید کتاب نگاشت‌شناختی می‌تواند در این مسیر شما را راهنمایی کند و به سؤالات شما در زمینه شناخت پارادایم‌ها و بررسی تحقیقات نرم و سخت کمک کند.

جملاتی از کتاب نگاشت‌شناختی

از نظر هالووی و ویلر پژوهش کمی به مثابه کوششی مستمر، نظام‌مند و عینی برای بررسی و آزمایش علوم بشری، تولید دانش جدید و ارتقای سطح معرفت علمی بشر در پرتو کار پژوهش است. پژوهش کمی با این موضوع سرو کار دارد که پدیده‌های مورد مطالعه تا چه اندازه‌ای از صفات، ویژگی‌ها و کیفیت‌های مشخصی برخوردار بوده است.

 پژوهش کیفی، حوزه‌ای از پژوهش در نوع خود بوده و طیفی از واژه‌ها، مفاهیم و مفروضات پیچیده و مرتبط با هم آن را در بر گرفته است. دنزین و لینکلن با وام‌گیری از نیلسن و دیگران پژوهش کیفی را حوزه‌ای میان‌رشته‌ای، فرارشته‌ای و احیاناً ضدرشته‌ای تعریف می‌کنند که علوم انسانی، اجتماعی و طبیعی را به هم پیوند می‌زند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان