دانلود و خرید کتاب گفتمان، اختلاف‌نظر و غافلگیری راهبردی جان ای نولان ترجمه رحیم ایلغمی سراسکانرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گفتمان، اختلاف‌نظر و غافلگیری راهبردی

کتاب گفتمان، اختلاف‌نظر و غافلگیری راهبردی نوشته جان ای نولان، مک ایچن، کریستین تاکمن با ترجمه رحیم ایلغمی سراسکانرود توسط انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی منتشر شده است. به پیچیدگی تصمیمات راهبری در آمریکا و علل شکست آن می‌پردازد.

درباره کتاب گفتمان، اختلاف‌نظر و غافلگیری راهبردی

غافلگیری، آن هنگام که برای حکومت ها رخ می دهد امری بسیار پیچیده و پراکنده است. این مسئله نه نتها در نادیده انگاری مسئولیت ها، بلکه همچنین در بردارنده مسئولیت پذیری ناقص یا نمایندگی مبهم اقدامات مربوطه ریشه دارد. علاوه بر این، غافلگیری دربردارنده شکاف اطلاعاتی نیز هست؛ چرا که اطلاعات (راهبردی) همچون گردنبندی از مروارید به قدری گرانبهاست که نتوان به راحتی پوشید و به قدری حساس است که نتوان آن را به کسی بخشید. غافلگیری دربردارنده زنگ هشداری است که یا کار نکرده است، و یا در زمان عمل کردن، خارج از مدار قرار داشته است. غافلگیری متضمن یک دیدبان ناهشیار است، یا کسی که می پندارد اگر اقدامی مقتدرانه کند، توسط مافوق هایش توبیخ خواهد شد. این کتاب به ساختار امنیتی ایالات متحده می‌پردازد.

خواندن کتاب گفتمان، اختلاف‌نظر و غافلگیری راهبردی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

خواندن این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سیاست و امور بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب گفتمان، اختلاف‌نظر و غافلگیری راهبردی

ما در مواجهه با مسئله چگونگی بازنمایی یک شکست در فرایند اتخاذ سیاست‌ها، بیش از فقدان اطلاعات به این موضوع توجه کرده‌ایم که اطلاعات موجود چگونه، میان چه گروهی و در ارتباط با کدام بخش از گفتگوها انتشار پیدا کرده‌اند. در این راستا، ما الگوی ذهنی غالب –شامل پیشفرض‌ها و باورهای زیربنایی در «اجماع واشنگتن» - که به چشم‌انداز مدیران ارشد شکل می‌دهند را می‌آزماییم. همچنین به این پرسش نیز می‌پردازیم که این الگوی ذهنی چگونه مرزهای یک گفتمان و گفتگوی سیاست گذاری مورد قبول را تعیین می‌کند. اما پرسش کلیدی این است که اجماع مسلط چگونه و تا چه میزان مانع توانمندی سیاست‌گذاران برای تلفیق و همگرایی اطلاعات درباره شرایط متغیر می‌شود؛ شرایطی که شاید زمینه‌ساز ضرورت اصلاح سیاست‌ها نیز بشود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۶۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان