دانلود و خرید کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ اروند مصطفی محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ اروند اثر مصطفی محمدی

کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ اروند

معرفی کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ اروند

قطعه‌ای از آسمان، مجموعه کتاب‌هایی است که با هدف معرفی مناطق جنگ‌زده کشور، به رشته تحریر درآمده‌اند. در واقع هرکدام از این کتاب‌ها را باید شناسنامه مختصر و مفیدی از یک منطقه دانست.

درباره مجموعه قطعه‌ای از آسمان

نویسنده در هر کدام از کتاب‌ها، ابتدا تاریخچه‌ای از پیشینه منطقه روایت می‌کند و در ادامه به شرح اتفاقات دفاع مقدس در منطقه می‌پردازد. ذکر خاطرات تاریخ‌سازان مناطق جنگی با زبانی ساده از ویژگی‌های مهم این مجموعه کتاب‌ها است. امید است مجموعه قطعه‌ای از آسمان راهنمای مشتاقان زیارت این مناطق باشد و بتواند لحظات نابی را برای خوانندگان فراهم کند..

خواندن مجموعه قطعه‌ای از آسمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب‌های قطعه‌ای از آسمان را به علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس و کسانی که قصد بازدید از مناطق جنگی را دارند پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این خواندن مجموعه قطعه‌ای از آسمان به افرادی که دوست دارند از این مناطق بازدید کنند اما شرایط برای آنان فراهم نمی‌شود، بسیار سودمند است چون توصیفات کتاب‌ها نسبتا کامل است و می تواند خواننده را به فضای دلخواهش نزدیک کند.

جملاتی از کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ اروند

«دو گردان وارد بوارین شدیم؛ ولی پیش از آن‌که عمل کنیم، برادر شمخانی به ما دستور داد چون نیروهای عمل‌کننده در فاو خسته‌اند و احتمال حملهٔ دشمن و محاصرهٔ نیروهای خودی می‌رود، بنابراین تیپ همدان باید وارد فاو شود. این دستور را به مهدی کیانی داد، او هم به اطلاع من رساند. من و تمیمی به قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) رفتیم: شمخانی خودش آن‌جا بود. جلسه‌ای تشکیل شد و به من گفت: «همین امشب باید وارد فاو شوید.» گفتم: «اما ما برای رفتن به فاو امکاناتی نداریم.» گفت: «نهر انصار محل استقرار شماست. به بچه‌های لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) هم گفته‌ایم که با شما همکاری کنند.» گفتم: «من دو گردان باید ببرم فاو. قایق کو؟!» افسری از نیروی دریایی ارتش آن‌جا بود. شمخانی رو به او گفت: «با هاورکرافت، نیروها را به فاو ببرید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
در نبرد والفجر ۸ یکی از شگفت‌ترین رویدادهای جنگ پیش آمد: هلی‌کوپتر کبرا با یک فروند جنگندهٔ میراژ ۲۰۰۰ فرانسوی دشمن درگیر شد و توانست آن را با شلیک راکت سرنگون سازد!
فکه (بهرام درخشان)
آنان لوله‌هایی با قطر صدوچهل سانتی‌متر که مخصوص انتقال نفت پالایشگاه بود، از کف رودخانهٔ اروند، روی هم چیدند. لوله‌ها یکی یکی روی هم سوار شدند؛ تا این‌که به سطح آب رسیدند. آن‌ها را طوری به آب می‌انداختند که یکدیگر را مهار سازند. جریان آب نیز از میان‌شان گذر می‌کرد. بنابر این اروندرود، به رغم جزر و مدهای نفس‌گیر، نمی‌توانست به راحتی لوله‌ها را با خود جابه‌جا کند. سرانجام روی لوله‌ها را با آسفالت پوشاندند.
فکه (بهرام درخشان)

حجم

۲۵۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۲۵۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان