دانلود و خرید کتاب هوش و استعداد علیرضا مصباح‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش و استعداد اثر علیرضا مصباح‌فر

کتاب هوش و استعداد

معرفی کتاب هوش و استعداد

کتاب هوش و استعداد توسط علیرضا مصباح‌فر تالیف شده است. مصباح‌فر در این کتاب به سؤال‌های مربیان و والدین درخصوص استعداد کودکان پاسخ می‌دهد.


درباره هوش و استعداد

ما انسان‌ها در ابعاد مختلف تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر داریم. برخی از این تفاوت‌ها ظاهری هستند و بعضی به راحتی در ظاهر قابل رویت نیستند. از جمله مهم‌ترین جنبه‌های تفاوت‌ ما می‌توان به استعداد اشاره کرد. کشف تفاوت در استعداد به ویژه برای کودکان، نقش بسزایی در تفاوت در تعلیم و تربیت آنان دارد. درواقع بایستی فرصتی فراهم شود تا تفاوت‌های فردی کودکان دیده شود و متناسب با این تفاوت‌ها فرصت یادگیری در اختیار آنان قرار گیرد. در سال‌های اخیر مفاهیم متعددی همچون هوش عاطفی، اخلاقی، چندگانه و .... مطرح شده است. البته این موارد اغلب به‌گونه‌ای هستند که مورد استفاده دانشجویان روانشانسی یا رشته‌های مرتبط هستند. بنابراین در کتاب هوش و استعداد تلاش شده تا مفاهیم مرتبط با حوزه‌های هوش، استعداد، تفاوت‌های فردی، فرآیندهای یادگیری و .... به زبانی ساده بیان شوند. تا والدین، معلمان و کارکنان مدارس و واحدهای آموزشی بتوانند از آن بهره بگیرند.

خواندن کتاب هوش و استعداد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب هوش و استعداد را به تمامی افرادی که درگیر ارتباط و آموزش کودکان هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از هوش و استعداد

اگر باور داشته باشیم که هوش عاملی کاملاً وراثتی است بر این عقیده خواهیم بود که امکان افزایش هوش با غنی ساختن محرک‌های محیطی وجود ندارد. همواره درمورد سهم وراثت و محیط در میزان هوش بین روانشناسان بحث بوده اسهت. برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها پژوهش‌های مختلفی صورت گرفته است. در این گونه پژوهش‌ها برای ثابت نگه داشتن اثر هر یک از عوامل محیطی و وراثتی همزادان یک تخمکی که از یک سلول تخم رشد کرده است، همزادان دو تخمکی؛ دوقلوهایی که از تشکیل سلول تخم جداگانه رشد کرده‌اند؛ و نیز خواهران و برادران و سایر گروههایی که در محیط‌های یکسان یا محیط‌های متفاوت پرورش یافته‌اند مورد مطالعه، قرارگرفته‌اند. مطالعات نشان داده است که وراثت مرز نهایی ههوش را مشخص می‌کند و محرک‌ها و امکانات محیطی می‌توانند زمینه رشد هوشی فرد را در مرز تعیین شده فراهم آورند. لذا قرار گرفتن در محیطی مناسب نقش به سزایی در افزایش توان هوشی کودکان و نوجوانان دارد. محیط خانواده در سال‌های اول کودکی و محیط‌های خانواده، پیش‌دبستانی و مدرسه در سال‌های بعدی نقش بسیار مهمی در کمک به رشد حداکثری هوش افراد دارند.

فهرست کتاب هوش و استعداد

فصل ۱. هوش

• هوش یعنی چه؟

• بهره هوشی چیست؟

• افراد سرآمد چه ویژگی‌هایی دارند

• آیا هوش افراد قابل افزایش است؟

فصل ۲. استعداد

• استعداد چیست؟

• استعدادها چگونه طبقه‌بندی می‌شوند؟

• آزمون‌های استعداد چه ویژگی‌هایی را اندازه می‌گیرند؟

• چه استعدادهای در یادگیری نقش بیشتری دارند؟

نظرات کاربران

سید امیر علی حسینی
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی عالللییییییییییییی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان