دانلود و خرید کتاب راز گمشده مجنون مرضیه نظرلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز گمشده مجنون اثر مرضیه نظرلو

کتاب راز گمشده مجنون

نویسنده:مرضیه نظرلو
انتشارات:انتشارات صریر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز گمشده مجنون

راز گمشدهٔ مجنون به قلم مرضیه نظرلو روایتی مستند براساس زندگی سردار شهید علی هاشمی است.

سردار علی هاشمی در حملات عراقی‌ها به جزیره مجنون در تیرماه سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید و پیکرش تا زمان پیدا شدن در نیزارهای جزیره و در ۲۰۰ متری قرارگاه آرام گرفته بود.

نظرلو این کتاب را در ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ منتشر کرده است. درست کمتر از دو هفته بعد پیکر پاک شهید به وطن بازگشت و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

کتاب راز گمشدهٔ مجنون برشی داستان‌گونه اما کاملاً مستند است از زندگی، جنگ، قرارگاه نصرت و راز و رمزهای هور که بنا دارد با تصویرهای واقعی گوشه‌ای هرچند کوتاه از ابعاد وجودی سردار بزرگ جنگ - علی هاشمی- را به تصویر بکشد.

نویسنده سعی کرده حقیقت خاطرات و وقایع را با پردازش ذهنی و تصویرسازی خیالی نیامیزد و روال داستانی صرفاً برای ارتباط گرفتن با مخاطب و تأثیر گذاری بیشتر است.

خواندن کتاب راز گمشده مجنون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به ادبیات پایداری و دفاع مقدس و سرگذشت‌نامه‌های شهدا از خواندن این اثر لذت خواهندبرد.

جملاتی از کتاب راز گمشده مجنون

ایستاده‌ام و چشم دوخته‌ام به نیزارهای بلند و متراکم هور که حتّی نفس کشیدن را برای من که بیشتر از یکسال در دلش زندگی کرده‌ام مشکل کرده است. سکوت همچنان غوغا می‌کند. نیروهای عملیاتی که در منطقه پخش شده‌اند، آرام، در انتظار نشسته‌اند. در دلم بیم و امید با هم موج می‌زند. قرار است ثمرهٔ ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌های مفرط، دیده شود. تمام گردان‌ها را جمع کرده‌اند تا عملیات خیبر موفّق باشد و قلب امام و ملّت بعد از چند عملیات ناموفق شاد گردد. همهٔ چشم‌ها به این سرزمین دوخته شده. از نیروهای شناسایی و تیم‌های اطّلاعاتی قرارگاه خیالم راحت است. تمام بحث‌ها را کرده‌ایم. بارها با فرماندهان جنجال کرده‌ایم تا حقِّ عملیات ادا شود. طبیعت وحشی هور، مقهور روح بلند نیروهای قرارگاه نصرت شده و حالا آرام خودش را رها کرده تا بچّه‌ها در آن جولان دهند.

نظرات کاربران

sami
۱۴۰۱/۰۶/۲۰

درباره زندگی شهید سردار علی هاشمی.. ایشاندر دانشگاه ملی در رشته دندانپزشکی پذیرفته شدند اما حفاظت جزیره مجنون و شهادت در راه اسلام را انتخاب کردند..راهشان پررهرو ..

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
نزدیک ظهرعراقی ها با شدّت بیشتری بستان را با خمپاره کوبیدند و جلو آمدند. ما هم که تا آن روز اصلاً نمی دانستیم خمپاره چیست وترکش دارد؛ وقتی می آمد یک عده روی زمین می خوابیدند ویک عده راه می رفتند تا این که یکی از خمپاره ها به زمین خورد ویکی از بچه ها هم افتاد آن جا فهمیدیم چیزی به نام ترکش هم وجود دارد. بالاخره یکی از بچه های ژاندارمری که کار با خمپاره ۸۱ را بلد بود با شجاعت شروع به مقابله به مثل با عراقی ها کرد. ما هم دور تا دور او ایستادیم وبا هرشلیک گوشهایمان سوت وحشتناکی می کشید.
mohsen azimi
«ننه، بچّه‌ها زخمی شدند، شهید شدند. آب میدم بهشون، از تو جادّه می‌کِشَمشون کنار. من دارم میرم. اگر پیروز شدیم که شدیم، اگر هم نه، خواهرهام دست عراقی‌ها نیفتند ببرشون یه جای دور»
mohsen azimi
آقای گلسرخی یک شب با لحن تندی علیه شاه صحبت کرد، نیروهای گارد که منتظر بهانه بودند به حسینیه ریختند، مردم را کتک زدند و عدّه‌ای را دستگیر کردند. از آنجا بود که تظاهرات اهواز شروع شد.
mohsen azimi
یک جزوه از حاج خلف شوهر قمر که در ارتش کار می‌کرد، گرفتم که در آن نوع روابط سازمانی و برخورد با زیردست و بالادست و مسائل مربوط به سازماندهی نیروها را توضیح داده بود. جزوه را به دقّت مطالعه کردم. مطالب آن در شکل بخشیدن به سازمان سپاه حمیدیه خیلی کمکم کرد.
mohsen azimi

حجم

۱٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان