دانلود و خرید کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؟ لیزا فلدمن بارت ترجمه میرجواد سیدحسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؟ اثر لیزا فلدمن بارت

کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؟

معرفی کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؟

کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؟ (حیات اسرارآمیز مغز) نوشتهٔ لیزا فلدمن بارت با ترجمهٔ میرجواد سیدحسینی در انتشارات تمدن علمی چاپ شده است. آیا هنگامی‌که هیجانات غلیان می‌کنند ما مسئول اعمال خود هستیم؟ آیا تجربیات شما به درستی و صحت، جهان خارج شما را نشان می‌دهند؟

درباره کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؟

نظریهٔ ساخته شدن هیجانات به پرسش‌های شما دربارهٔ هیجانات خود به‌گونه‌ای متفاوت پاسخ می‌دهد. این نظریه یک نظریهٔ متفاوت در بارهٔ طبیعت انسانی است که به شما کمک می‌کند تا خود و دیگران را در پرتو یک روشنایی جدید که به لحاظ علمی بیشتر توجیه شده است ببینید. شاید این نظریه با توضیح اینکه هیجانات چگونه ساخته می‌شوند متفاوت باشد از شیوه‌ای که شما به طور معمول هیجانات را تجربه می‌کنید. و در واقع شاید به شدت با عمیق‌ترین باورهای شما نسبت به اینکه ذهن چگونه کار می‌کند، از کجا آمده است و چرا رفتار و احساس ما به این صورت است، در تناقض باشد. اما این نظریه به طور مداوم شواهد علمی در بارهٔ هیجانات (شامل بسیاری از شواهدی که دیدگاه کلاسیک در تلاش است تا آنها را درک کند) را پیش‌بینی کرده و توضیح می‌دهد.

چه شما به طور معمول یک فرد آرام باشید که بدون تأثیر از فراز و نشیب‌های زندگی، در جریان آرامش غرق می‌شوید یا فرد جوشی‌تری که بر روی امواج رودخانه‌ای از ناملایمات، به‌راحتی با هر تغییر کوچکی در محیط به اطراف تاب می‌خورید یا جایی در میانهٔ این دو، علم نهفته در ورای حس درونی که در سیم‌کشی مغز شما ریشه دارد، به شما کمک خواهد کرد که خود را از یک منظر جدید ببینید و همچنین نشان می‌دهد که شما بردهٔ هیجاناتی که ناخواسته برای کنترل رفتار شما به وجود می‌آیند، نیستید. شما معمار این تجربیات هستید. رودخانهٔ احساسات شما ممکن است طوری حس شود که انگار درون شما جریان دارد، اما در واقع این شمایید که منبع آن رودخانه هستید.

کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؟ با یکی از جنبه‌های حیات اسرارآمیز مغز آشنا می‌شوید. لیزا فلمن بارت در این کتاب توضیح می‌دهد که بخش هیجانات در مغز چگونه کار می‌کند و وقتی ما هیجان‌زده می‌شویم چه هیجان خوب و چه هیجان بد، چه اتفاقاتی در مغز و روان ما می‌افتد و اصولاً منشاء احساسات انسانی چیست.

کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب برای مخاطب عام نوشته شده و زبانی روان و ساده دارد. اگر به موضوعات روان‌شناختی و تاثیرات آنها بر بدن و به‌ویژه موضوع هیجانات انسانی علاقه‌مندید این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؟

«اینجا جایی است که دیدگاه کلاسیک به هیجانات وارد تصویر می‌شود. دانه‌بندی هیجانی، از لحاظ این دیدگاه، باید به خواندن صحیح وضعیت‌های هیجانی درونی شما مربوط باشد. کسی که در میان هیجانات گوناگون با استفاده از کلماتی مانند «شادی»، «غم»، «ترس»، «نفرت»، «هیجان» و «ترس» تمایز قائل می‌شود، باید نشانه‌های فیزیکی یا واکنش‌های هر هیجانی را مشخص کرده و آن‌ها را به طور صحیح تفسیر کند. فردی که دانه‌بندی هیجانی پایین‌تری را نشان می‌دهد به‌طوری که واژه‌هایی مانند «اضطراب» و «افسردگی» را به جای یک‌دیگر استفاده می‌کند، احتمالاً نمی‌تواند این نشانه‌ها را شناسایی کند.

من شروع به تفکر دربارهٔ این موضوع کردم که آیا می‌توانم به مردم آموزش دهم که دانه‌بندی هیجانی خود را بهبود بخشند و آن‌ها را راهنمایی کنم تا وضعیت‌های هیجانی خود را به طور دقیق تشخیص دهند یا نه. در اینجا، کلمهٔ کلیدی «به طور دقیق» است. چگونه یک دانشمند می‌تواند تشخیص دهد که فردی که می‌گوید: «من شادم» یا «مضطربم»، یک بیان دقیق ارائه کرده است؟ واضح است که من به روشی برای اندازه‌گیری عینی هیجانات و سپس مقایسهٔ آن با آنچه اشخاص گزارش می‌دادند، نیاز داشتم. اگر فردی احساس اضطراب می‌کند و معیارهای عینی نشان می‌دهد که او در حالت اضطراب است، پس او هیجانات خودش را به طور دقیق تشخیص می‌دهد. از سوی دیگر، اگر معیارهای عینی نشان دهند که او افسرده یا خشمگین و مشتاق است، در این صورت تشخیص او نادرست است. با در دست داشتن یک آزمون عینی، بقیهٔ کار ساده خواهد بود. من می‌توانم از شخص بپرسم که چه احساسی دارد و پاسخش را با حالت هیجانی واقعی او مقایسه کنم. من می‌توانم هر یک از اشتباهات ظاهری او را اصلاح کنم و با آموزش به او کمک کنم که شناخت بهتری از نشانه‌های هیجانی‌ای که دیگران تشخیص می‌دهند، داشته باشد و دانه‌بندی هیجانی خود را بهبود بخشد.»

نظرات کاربران

میثم
۱۳۹۸/۰۶/۱۹

از پر فروش ترین کتاب های این زمینه که تو لیست پر فروش آمازون هست . توصیه میکنم تدتاک اش رو حتما ببینید

Mr.Amygdala
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

لطفا تخفیف بزارین.

javad khansari
۱۳۹۹/۰۴/۰۹

کتابی که نگاه منو به نحوه‌ی بروز و ظهور هیجانات تغییر داد. توصیه می‌کنم حتمنِ حتمن بخونیدش

Chandlerbing
۱۴۰۲/۰۲/۰۷

خیلی کتاب خفنیه. من به تمام دانسته هام و روانشناسی کلاسیک شک کردم من عاشق کتاب ها و آدم ها و اتفاقاتیم که توهم دانایی من رو به چالش میکشند

مهدی صمدی
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

می تونست کوتاه تر باشه.یه قسمتایی هست که میشه گفت "خب که چی" در کل خیلی کتاب خوب و متفاوتی بود و قطعا پیشنهاد میشه

vaezi
۱۴۰۱/۰۶/۱۶

کتاب خیلی گرونه

کاربر
۱۴۰۱/۱۱/۲۲

قیمت رو زده ۱۸ هزار تومن ولی وقتی میخوای خرید کنی قیمت کتاب رو میزنه ۹۵ هزار تومن!!! یعنی چی اینکار واقعا؟!!

شهاب‌الدین آدینه عراقی
۱۴۰۲/۰۹/۰۳

پسندیدم و توصیه می‌کنم.

hossein
۱۴۰۲/۱۰/۰۸

کتاب فلسفی درباره هیجانات با مثال های خیلی خوب و روان

کاربر ۱۰۲۸۷۰۴
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

کاربردی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۷)
اگر یک درخت در جنگلی بیفتد و هیچ‌کس نباشد که صدای آن را بشنود، آیا صدایی ایجاد شده است؟ این پرسش کلیشه‌ای هزاران بار توسط فیلسوفان و معلمان مدارس پرسیده شده است، اما چیزی را هم دربارهٔ تجربهٔ انسانی و خصوصاً چگونگی تجربه و درک هیجانات توسط ما نشان می‌دهد. پاسخ عقل سلیم به این معما بله است، البته سقوط یک درخت باعث ایجاد صدا می‌شود. اگر من و شما در آن زمان در حال عبور از جنگل بودیم، به وضوح می‌توانستیم صدای شکسته شدن چوب‌ها، فروریختن برگ‌ها و نهیب ضربه هنگام افتادن تنهٔ درخت در کف جنگل را بشنویم. به نظر می‌رسد واضح است که این صدا، حتی اگر شما و من نبودیم هم، وجود می‌داشت. با این حال، پاسخ علمی این معما، خیر است. یک درخت در حال سقوط به‌خودی‌خود صدایی ایجاد نمی‌کند. فرود آن تنها باعث ایجاد ارتعاش در هوا و زمین می‌شود. این ارتعاشات تنها در صورتی به وجود می‌آیند که چیز ویژه‌ای برای پذیرش و ترجمهٔ آن‌ها یعنی یک گوش متصل به یک مغز وجود داشته باشد.
Shanti
افراد هنگامی احساس افسردگی می‌کنند که در دست‌یابی به ایده‌آل‌های خود شکست می‌خورند، اما هنگامی‌که از استانداردهایی که توسط دیگران تعریف می‌شود پایین‌تر باشند، احساس اضطراب می‌کنند.
helia
مردم دوست دارند بگویند که چیزی را که می‌بینند باور دارند، اما واقع‌گرایی عاطفی نشان می‌دهد که ما چیزی را که باور داریم می‌بینیم.
FerFerism
شاید فکر کنید که محیط شما چیزی است که در جهان خارج، جدا از شما، وجود دارد اما این افسانه است. شما (و موجودات دیگر) به سادگی، خود را در یک محیط پیدا نمی‌کنید و یا به سادگی با آن منطبق نمی‌شوید و یا در آن نمی‌میرید. شما محیط خودـ واقعیت خود ـ را مطابق با چیزی انتخاب می‌کنید که مغزتان به درستی از ورودی‌های حسی شما از محیط پیرامون‌تان انتخاب می‌کند.
Shanti
چهرهٔ انسان با چهل‌ودو ماهیچهٔ کوچک در هر طرف پوشیده شده است. حرکاتی مانند پلک زدن و چشمک زدن، پوزخند و شکلک، بالا رفتن یا گره کردن ابروها که هر روزه در صورت یک‌دیگر می‌بینیم، هنگامی صورت می‌گیرد که مجموعه‌ای از ماهیچه‌های صورت منبسط و منقبض شوند که باعث ارتباط بین بافت و پوست برای حرکت می‌شود. حتی زمانی که صورت شما با چشم غیرمسلح کاملاً بی‌حرکت به نظر می‌رسد، ماهیچه‌های شما همچنان در حال انبساط و انقباض هستند.
mhzm
مطابق با دیدگاه کلاسیک هیجانات، چهره‌های ما کلید ارزیابی عینی و دقیق هیجانات ما هستند. نخستین عامل الهام‌بخش برای این ایده، کتاب «حالت بیانگر هیجانات در انسان و حیوانات» چارلز داروین است، اثری که او در آن ادعا می‌کند که هیجانات و حالات بیانگر آن‌ها در چهره، بخشی باستانی از طبیعت جهانی انسان است. گفته می‌شود که همهٔ مردم، در همه جای جهان، ابرازهای هیجانی در صورت را، بدون هیچ‌گونه آموزش در بارهٔ چیستی آن‌ها نشان داده و تشخیص می‌دهند.
mhzm
بدون خطای پیش‌بینی، زندگی یک خمیازهٔ طولانی خواهد بود. هیچ‌چیز شگفت‌انگیز یا جدیدی وجود نخواهد داشت و در نتیجه، مغز شما هرگز چیز جدیدی نخواهد آموخت. اغلب اوقات، دست‌کم در بزرگ‌سالی، پیش‌بینی‌های شما خیلی دور از حقیقت نیستند. اگر آن‌ها این‌گونه بودند، شما در طول زندگی به طور مداوم با احساس ناامیدی، سرخورده می‌شدید... یا با توهم روبه‌رو می‌شدید.
FerFerism
هنگامی‌که شما مضطرب هستید، احساس می‌کنید که دچار هیجان شده‌اید، متلاطم هستید و مثل این است که نگران هستید مبادا اتفاق بدی رخ دهد. هنگام افسردگی شما احساس غم و بی‌حالی می‌کنید؛ همه چیز وحشتناک به نظر می‌رسد و زندگی جنگ است. ا
helia
هنگامی‌که هیجانی را درک یا تجربه می‌کنید، ورودی‌های حسی به الگوهایی از شلیک نورون‌ها تبدیل می‌شوند. در آن زمان، اگر توجه خود را بر روی بدن خود متمرکز کنید، هیجانات را طوری تجربه می‌کنید که انگار در بدن شما اتفاق می‌افتند، درست مثل رنگ قرمز سیب و صدا در جهان خارج. اگر به جای آن، تمرکز خود را روی جهان خارج معطوف کنید، چهره‌ها و صداها و بدن‌ها را طوری تجربه می‌کنید که انگار هیجانات خود را برای رمزگشایی بیان می‌کنند.
AλI
یک طراح داخلی ماهر می‌تواند به پنج سایهٔ آبی نگاه کند و رنگ‌های لاجوردی، کبالتی، آبی خالص، آبی با شکوه و سیان (سبزآبی) را از یک‌دیگر تشخیص دهد. از سوی دیگر، شوهر من همهٔ آن‌ها را آبی می‌نامد.
helia

حجم

۹۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۳۵ صفحه

حجم

۹۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۳۵ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
۴۷,۵۰۰
۵۰%
تومان