دانلود رایگان کتاب به سوی بهشت مهدی صدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به سوی بهشت اثر مهدی صدری

کتاب به سوی بهشت

نویسنده:مهدی صدری
امتیاز:
۴.۹از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب به سوی بهشت

کتاب به سوی بهشت نوشتهٔ مهدی صدری است. انتشارات دلیل ما این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ فضیلت و آثار زیارت امام حسین علیه‌السلام است.

درباره کتاب به سوی بهشت

کتاب به سوی بهشت پس از مطالعه و مراجعهٔ مکرر به کتاب‌هایی همچون کامل الزّیارات، بحارالانوار، وسائل الشّیعه، مستدرک الوسائل، جامع أحادیث الشّیعة و موسوعه زیارات المعصومین علیهم‌السلام  و به‌وسیلهٔ انتخاب روایاتی از این منابع، تنظیم و ترجمه شده است. در این میان، بیش از همه از کتاب «کامل الزیارات» نوشتهٔ ابوالقاسم جعفر بن محمد قولویه که در قرن چهارم می‌‌زیست، استفاده شده است. او در کتاب خود گفته است «من تنها روایاتی را که از افراد مورد اطمینان و ثقه باشد، نقل می‌‌کنم».

مطالب کتاب حاضر در ۳ بخش تهیه و تنظیم شده است:

بخش اول: ضرورت اهتمام به زیارت امام حسین (ع)

بخش دوم: شرایط و آداب زیارت امام حسین (ع)

بخش سوم: فضیلت و پاداش زیارت امام حسین (ع)

خواندن کتاب به سوی بهشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون زیارت امام حسین (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب به سوی بهشت

«شاید برای بعضی این پرسش پیش آید که: آیا این همه پاداش و فضیلت برای زیارت کربلا بعید نیست؟ مگر می‌شود؟....

در پاسخ می‌گوییم:

الف) استبعاد دلیل نیست، در برابر «مگر می‌شود؟» پاسخ می‌دهیم: «آری، قطعاً می‌شود» .

ب) انسانی که به راهنمایی عقل خویش به خدای یگانه ایمان دارد و با دلیل قطعی ـ نصّ و معجزه ـ، حجت بودن امامان معصوم علیهم‌السلام برای او معلوم شده، عقل او حکم می‌کند که بدون چون و چرا کلام فرستاده خدا و حجت پروردگار را بپذیرد. کسی که در برابر آنان تسلیم نباشد برخلاف حکم عقل خود مشی کرده است.

ج) در دعاهای اهل‌بیت علیهم‌السلام آمده است: «یا من یعطی الکثیر بالقلیل»  یعنی ای خدایی که در برابر عمل اندک پاداش بسیار عنایت می‌کنی.

پاداشی که خدا در برابر طاعات بشر تفضّل می‌کند به لحاظ جود و کرم خویش است نه به لحاظ حجم فیزیکی عمل بندگان. اگر کسی برای شخصیت بزرگی گُلی هدیه ببرد، آیا او قیمت یک گل را در بازار روز حساب می‌کند و در برابر آن به او پاداش می‌دهد یا به لحاظ مقام خویش ـ حاکم، والی، استاندار، پادشاه و غیره ـ به او صله می‌دهد؟

مگر امام معصوم علیه‌السلام در برابر یک گل برده‌ای را آزاد نفرمود؟ 

مگر در برابر یک گوسفند به صاحب آن هر یک از امام حسن و امام حسین علیهماالسلام و عبداللّه‌ بن جعفر رحمه‌الله هزار گوسفند و هزار درهم ـ جمعا سه هزار گوسفند و سه هزار درهم ـ عطا نفرمودند؟

د) گاه کاری از نظر حجم فیزیکی چندان زیاد نیست ولی ارزش بالایی دارد. همین نماز که در واجبات مهم‌ترین واجب محسوب می‌شود، مگر چند قیام و قعود و چند ذکر و دعا و سوره بیشتر است؟! یاگناه ابلیس مگر تنها یک سجده نکردن بیشتر بود؟!

بنابر این تنها حجم فیزیکی عمل مورد نظر نیست. ملاک ارزش، روح و حقیقتی است که در آن عمل وجود دارد و اثری که بر آن مترتّب می‌گردد.

ه) گذشته از همه آنچه گذشت، یک دنیا ارادت قلبی پشتوانه این زیارت است که یک دنیا سخن از وصفش عاجز است.

یک دنیا فهم و درک پشت این زیارت نهفته است که بسیاری از مردم از تصور آن هم عاجز می‌مانند.

یک دنیا اثر و برکت بر این زیارت مترتّب است که گاه هیچ چیز دیگر جایگزین آن ـ در پدید آوردن آن آثار و برکات ـ نیست!

زیارتی است که تو را به انبیا، اولیا، پاکان و نیکان پیوند می‌زند و خود نیز نتیجه تلاش‌های پیامبران، پاکان و نیکان است.

و) این پاداش‌های فراوان که در روایات آمده است، باید با توجّه به وسعت لطف و رحمت و عطیه الهی و عنایتی که خدای تعالی به حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام دارد و قدردانی‌اش از فداکاری آن حضرت، سنجیده و لحاظ شود.»

نظرات کاربران

S
۱۳۹۶/۱۰/۱۰

از آن دسته کتابهاییست که وقتی می خوانید حسرت می خورید که ای کاش زودتر از اینها خوانده بودید . با وجود آنکه تا حدودی به فضائل زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و آداب زیارت واقف بودم امّا

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۶/۱۰/۱۱

حضرت رسول اکرم ، صلی الله علیه و آله و سلم، فرمودند: جبرییل به من خبر داد که زمین کربلا بخشی از زمین گسترده و پهناور بهشت است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
پس از وفاتش آن فرشتگان در مراسم غسل دادن، کفن کردن، نماز میت و دفن او شرکت می‌کنند، پس از آن از جانب خدا ندا می‌آید: «در کنار قبر این بنده من تا قیامت به تسبیح و تقدیس من بپردازید و پاداش آن را در نامه حسنات او ثبت نمایید» . خداوند خودش قبض روح زائر را به عهده می‌گیرد! زائر از سختی جان دادن و سختی‌های پس از آن و از فشار قبر در امان است
S
هیچ کسی در صحرای محشر نیست مگر آن‌که آرزو می‌کند: «ای کاش من هم از زوار امام حسین علیه‌السلام بودم» .
سیّد جواد
روز اربعین که زیارتش از علامات مؤمن شمرده شده است.
سیّد جواد
اگر زائر می‌دانست خدا چه پاداشی برای او مهیا کرده خوشحالی و سرورش از بی‌تابی و اندوهش بیشتر می‌شد وآرزو می‌کرد که اصلاً تا آخر عمرش در کربلا زندگی می‌کرد.
S
کسی که سیدالشّهدا علیه‌السلام را زیارت کند گویا خدا را در عرش زیارت کرده است. توضیح: معلوم است که خدا جسم و جسمانی نیست که قابل دیدن باشد، حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام در ضمن روایتی می‌فرمایند: خدا دیدار پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم را زیارت خودش قرار داده، چنان‌که اطاعت و پیروی از ایشان را اطاعت و پیروی خودش می‌داند. کسی که خدا را به «وجه و صورت» ـ به هر نحوی که باشد ـ وصف کند کافر است، مراد از «وجه اللّه‌» پیامبران و حجّت‌های معصوم علیهم‌السلام هستند.
S
گاهی گناه، باعث ابتلا و گرفتاری انسان می‌شود و خداوند با فقر و بیچارگی، بیماری، داغ عزیزان، انواع و اقسام غم و اندوه و مشکل یا حتی با سختی جان دادن و... او را پاک می‌کند.
سیّد جواد
در دعاهای اهل‌بیت علیهم‌السلام آمده است: «یا من یعطی الکثیر بالقلیل» یعنی ای خدایی که در برابر عمل اندک پاداش بسیار عنایت می‌کنی.
سیّد جواد
کسی که سیدالشّهدا علیه‌السلام را زیارت کند گویا خدا را در عرش زیارت کرده است.
سیّد جواد
زیارت حضرت سیدالشّهدا علیه‌السلام دارای فضیلت فراوان و از آن به «خیر کثیر» تعبیر شده است، بلکه بهترین موضوع و از برترین عبادات است که گمان نمی‌رود کسی بتواند به کنه و حقیقت آن پی ببرد، اگر مردم ارزش آن را می‌دانستند از شوق می‌مردند، از حسرت جان می‌دادند، و در رفتن به کربلا (و سبقت به آن) به روی همدیگر شمشیر کشیده، و اموالشانرا می‌فروختند و به زیارت می‌رفتند.
سیّد جواد
امیرالمؤمنین علیه‌السلام ـ به یکی از فرزندانش ـ فرمود: پسرم، چنان از خدا بترس که اگر کارهای نیک اهل زمین از آن تو باشد و به درگاهش عرضه داری از تو نپذیرد؛ و چنان به خدا امیدوار باش که اگر گناهان اهل زمین از تو باشد باز هم تو را بیامرزد.
سیّد جواد

حجم

۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
رایگان