دانلود و خرید کتاب حسادت مارسل پروست ترجمه صبا راستگار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حسادت

در کتاب «حسادت» از مجموعه «تکه‌های نیک»، مارسل پروست فرانسوی با شما درباره حسادت سخن می‌گوید. او درباره این که چرا کشش داریم مالک یکدیرگر شویم و این که چطور حسادت می‌تواند، مرگ را پشت سر بگذارد، صحبت می‌کند و به این می پردازد که آیا می‌توانیم روزهای نخستین بیقراری عشق را دوباره بازیابیم؟ پروست بزرگتریم وقایع‌نگار تیره‌ترین ترس‌ها و شک‌های نابودگرانه حسادت است. مجموعه «تکه‌های نیک» منتخب و ترجمه‌ای از مجموعه «وینتیج مینی» انتشاران پنگوؤن است که نوشته‌های بزرگترین نویسندگان را درباره زندگی و تجارب انسان‌ساز آن گردآورده است. هر کدام از این کتاب‌های کوچک گزیده‌ای است از اثر یا آثاری از نویسندهٔ نام‌دارش، حول محور موضوعی که روی جلد کتاب آمده است. بی‌شک متن اصلی این نویسندگان نامدار که همگی صاحب جوایز معتبر ادبی از جمله نوبل و پولیتزر هستند، تلخیص نشده، بلکه عین جملات نویسنده پیرامون موضوع اصلی از اثر یا آثار مختلف او گلچین شده است. در مجموعهٔ «تکه‌های نیک» که ترجمهٔ بخش عمده‌ای از مجموعه وینتیج مینی است، سعی شده است تا با حفظ ریتم و لحن نویسندگان مختلف، تنوع فُرمی این رنگین‌کمان ادبی به خوانندهٔ فارسی هم منتقل شود.
معرفی نویسنده
عکس مارسل پروست
مارسل پروست

مارسل پروست، نویسنده رمان مشهور در جستجوی زمان از دست رفته، یکی از مهم‌ترین نویسندگان فرانسوی قرن نوزدهم است. او برای نوشتن این اثر موفق شد تا رکورد طولانی‌ترین رمان گینس را از آن خود کند.

نظرات کاربران

Ms.vey
۱۳۹۹/۰۲/۲۷

لطفا این کتاب رو در بی نهایت قرار بدید❤

mo.howeyder
۱۴۰۰/۰۵/۲۰

اول کار با توصیفات زیاد از حد نویسنده درباره ی خوابیدن معشوقش و احساسات نویسنده از این پدیده ی به ظاهر عجیب و غریب "خواب بودن معشوق" رو به رو شدم. باید اعتراف کنم که صبوری نکردم و بیشتر ادامه ندادم.

- بیشتر
liliyoooom
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

محتوای این کتاب خیلی خوبه اما ترجمه‌‌اش خیلی بده عدم توجه به فاعل و مفعول و علائم نگارشی اصلا بعد چند لحظه می‌بینی هیچی نمی‌فهمی صفات جای خودشون نیستن و جمله بندی ها وحشتناکه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
زیر شخصیت سرد بیرونی‌اش حساسیت فوق‌العاده‌ای را پنهان می‌کند
باران
ما فقط با چیزی زندگی می‌کنیم که عاشقش نیستیم، با آن‌چه که آورده‌ایم تا با ما زندگی کند، فقط برای این‌که عشق غیرقابل تحمل را بکشیم، چه این عشق به یک زن باشد، چه به یک مکان باشد یا به زنی باشد که به یک مکان تجسم بخشیده است.
باران
بعد زبانش برمی‌گشت و می‌گفت: «عزیز ـ عزیزم» و به دنبالش اسم کوچکم را می‌گفت که اگر راوی را هم‌نام نویسندهٔ کتاب بدانیم این می‌شد «مارسل من» یا «مارسل عزیزم.» بعد از آن به هیچ یک از اعضای خانواده‌ام اجازه نمی‌دادم که با «عزیزم» صدا کردن من خاص بودن کلمات شیرینی را که آلبرتین به من می‌گفت بدزدند.
باران
حسادت اغلب اوقات نیازی مشتاق است تا به شکل مستبدانه‌ای بر موضوعات عشق اعمال شود.
باران
جفت شدن عوامل متضاد قانون زندگی‌ست
باران
هر یک از ما مجبور است تا در درون خودش زندگی نیاکانش را زندگی کند
باران
من از حساسیت آدم‌هایی که وانمود می‌کنند خیلی ما را دوست دارند و حتی نمی‌توانند کوچک‌ترین لطفی در حق ما بکنند و ذهنشان سرگردان است و فراموش می‌کنند که نامه‌ای را که اطمینان داشتیم از آن‌ها به ما می‌رسد و کل آینده‌مان به آن بستگی داشت، نمی‌رسانند، تحت تأثیر قرار نمی‌گیرم.»
Minoo Dabiri
او که تمام‌قد روی تختم دراز کشیده بود، با حالتی چنان طبیعی که هیچ هنری نمی‌توانست او را چنان بنمایاند، مرا به یاد شاخه‌های بلند شکوفه‌زده‌ای می‌انداخت که آن‌جا قرار گرفته بودند؛ او هم به نوعی همان بود: استعداد رؤیابافی‌ای را که فقط در نبود او پیدا می‌کردم، در چنین لحظاتی با حضورش نیز به دست می‌آوردم، گویی که او با به خواب رفتنش تبدیل به گیاهی می‌شد. به این شکل خواب او تا حدود زیادی امکان عشق را درک می‌کرد: من فقط می‌توانستم به او فکر کنم، اما دلم برایش تنگ می‌شد، من مالک او نبودم؛ وقتی حضور داشت با او صحبت می‌کردم، اما از خود من آن‌قدری غایب بود که نتوانم به او فکر کنم؛ وقتی خواب بود دیگر مجبور نبودم حرف بزنم، می‌دانستم که دیگر به من نگاه نمی‌کند و دیگر نیازی نیست که در لایهٔ بیرونی خودم زندگی کنم. آلبرتین با بستن چشم‌هایش و از دست دادن هوشیاری‌اش شخصیت‌های مختلف انسانی را یکی پس از دیگری از تن به در می‌کرد، شخصیت‌هایی که از روزی که برای اولین بار با او آشنا شدم مرا با آن‌ها فریفته بود
Mina

حجم

۹۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۹۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۳,۵۰۰
تومان