دانلود و خرید کتاب داستان گلستان سیدحسین میرکاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان گلستان اثر سیدحسین میرکاظمی

کتاب داستان گلستان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داستان گلستان

«داستان گلستان» مجموعه جالبی به همت سیدحسن میرکاظمی است که در آن با جهان گروهی از داستان‌نویسان ایرانی آشنا می‌شوید. این مجموعه با هدف بازگشت به مولفه‌های فرهنگ ایرانی در داستان‌نویسی گردآوری شده است و به آثار داستان‌نویسان استان گلستان در شش دهه می‌پردازد.

موقعیت جغرافیایی استان گلستان بستر خلاقیت و بروز داستان‌های قومی و منطقه‌ای است. این استان، موزهٔ مردم‌شناسی از مهاجران بلوچ، خراسانی، آذری، افغان، مازندرانی‌ها و قزاق‌هایی است که قبل یا بعد از انقلاب به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. در گرگان، گویش محلی روستایی و غیربومی مهاجران رونق یافته و خارج از انتظار نخواهد بود که ادبیات داستانی مهاجران در استان گلستان پدید و قوام آید و طرق پرورش خود را در پیش گیرد. داستان‌نویسی امروز گلستان سمت‌وسو به رئالیسم و فرمالیسم بیهوده و مالیخولیایی ندارد و تهی از بار ذهنی نیست. کوشش داستان‌نویس گلستانی بر آن است که در به کارگیری صناعت داستان، ساختمان، فرم و تکنیک انسجام داشته و مسیر سالمی را رو به آینده در پیش بگیرد.

نعمت‌الله قاضی و پروین سپهری از داستان‌نویسان نسل اول استان گلستان هستند که در دههٔ سی شمسی آغاز به‌کار کردند. آثار آنان در زمرهٔ نخستین تجربه‌های ادبیات داستانی در گلستان به‌شمار می‌رود و اکثر آثارشان به صورت پاورقی منتشر و خوانده می‌شد. نسل دوم و سوم براساس صناعت داستانی جدید و آشنایی با شیوه‌های داستان‌نویسی و تئوری‌های ادبی، فرصت‌های پیش‌رو را با خلق آثار داستانِ امروز گلستان دنبال کردند و می‌کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۷۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان