دانلود و خرید کتاب مبانی ازدواج و تشکیل خانواده سید ابوالقاسم مهری نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی ازدواج و تشکیل خانواده اثر سید ابوالقاسم مهری نژاد

کتاب مبانی ازدواج و تشکیل خانواده

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مبانی ازدواج و تشکیل خانواده

ازدواج یکی از مراحل مهم زندگی انسان به شمار می‌رود و یافته‌های بسیاروگوناگون درباره جنبه های ازدواج، اهمیت آن را در سلامت جسمانی و روان شناختی انسان نشان می دهد. در دهه‌های اخیر، توجه بسیاری از پژوهشگران و متخصصان بالینی و خانواده به کیفیت روابط زناشویی، رضایت زوجین و تأثیر آن در سلامت خانواده جلب شده است. بطور کلی آنچه در مباحث روانشناسی ازدواج مورد توجه است، بررسی عوامل مؤثر بر ازدواج و عوامل ارتقاء دهنده شرایط کیفی آن است که مباحثی چون نقش عوامل مادی، فرهنگی، روانی و شخصیتی بر تصمیم گیری ازدواج و رضایت از آن را در بر می‌گیرد. ازدواج به عنوان یکی از رویدادهای مهم مرحله انتقال به بزرگسالی، مقوله‌ای بسیار پیچیده است. شروع مطالعه علمی و دقیق در این مورد به سال ۱۹۳۰ بر می‌گردد. اما بطور گسترده‌تر در سال ۱۹۳۱ تغییراتی عمیق در پژوهشهای مربوط به آن صورت گرفت. اولین تحقیق منتشر شده در مورد روانشناسی ازدواج اثر ترمن و همکارانش (۱۹۸۴)بود. آنها تلاش کردند به این سؤال پاسخ دهند که چه تفاوتهایی می‌تواند بین ازدواج موفق و ناموفق وجودداشته باشد.  بطور کلی می‌توان گفت در روانشناسی ازدواج دو دسته مبحث کلی مورد توجه است: یک دسته مباحثی است که به شرایط قبل از ازدواج و در واقع به مرحله تصمیم گیری برای ازدواج مربوط می‌شود، دسته دیگر مطالبی را شامل می‌شود که به مراحل حین ازدواج و بعد ازازدواج مربوط هستند. دختروپسری که باازدواج تصمیم به آغاز زندگی مشترک زیر یک سقف می‌گیرند، تفاوتهای عمیقی دارند که بخشی از آن به تفاوتهای زن و مرد و بخش دیگر به تفاوتهای اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و خانوادگی آنان باز می‌گردد. ازاین رورسیدن به یک خط تعادل مشترک حداقل دراوائل زندگی به نظر مشکل می‌رسدزیرادراین هنگام با توجه به ویژگی آرمان گرایی زوجین، این تفاوت ها کمتر جدی به نظرمی آیند. اهمیت امرازدواج وتأثیر آن برشرایط بعدی زندگی ازیک سو ونبود پژوهش یاتألیفی جامع باموضوعیت ازدواج فرزندان شاهدازسوی دیگر، موجب شد نگارنده به گردآوری مجموعه ای فراگیر دراین خصوص بپردازد. زیرا توجه به خانواده شاهدکه عزیزترین داشته های خودرا درراه آرمان های متعالی ووالای خود، بی هیچ چشمداشتی ایثارکرده اندهرچه باشد، بی تردید دربرابر آن همه ایثاروصداقت بسی ناچیز است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
پیامبر اکرم (ص) می فرماید: دوستیتان را به همسرتان اعلام کنید تا او آرام و مطمئن باشد. اعلام اینکه تو را دوست دارم هرگز از دل او بیرون نخواهد رفت.
محمدرضا د.ب
در اسلام هیچ بنایی پیش خداوند محبوب ترازازدواج نیست.
محمدرضا د.ب
رابطه سالم زن و شوهر در این خصوص رابطه ای است که هر کدام از خانواده های طرفین در فاصله مناسب از خانواده زن و شوهر قرار گیرند. یعنی برای موفقیت در ازدواج باید مستقل شد.
محمدرضا د.ب
وجود ۵ باور ذیل در سازگاری زناشویی تأثیر معکوس داشته است. ۱) اختلافات مخرب است. ۲) انتظار محدود که در رابطه زناشویی ذهن – خوانی وجود داشته باشد. ۳) همسر قادر به تغییر کردن نیست. ۴) کمال گرایی جنسی. ۵) عدم انعطاف در نقش های جنسیتی.
محمدرضا د.ب
هرگاه زوجین به شیوه هایی چون سرزنش کردن، تمسخر کردن، تحقیر کردن، طعنه زدن، شکایت کردن ونق زدن مبالغه در نشان دادن وضعیت موجود بپردازند، موجبات سست شدن پایه های زندگی مشترک خود را فراهم می سازد
محمدرضا د.ب
در ازدواج های رضایتمند و موفق، زوجین پیام های روشن را به هم ارسال می کنند، به همدیگر اعتماد دارند و تفاوت های همدیگر را به راحتی می پذیرند
محمدرضا د.ب
فکر نکنیم که سئوالات باید استاندارد و از پیش تعیین شده و با جوابهای مشخص باشد، باید هنگام گفتگو مانند آدم آهنی خشک نباشیم و سعی کنیم سئوالات را در همان جلسه نسبت به هرچیزی که مبهم هست، طرح کنیم.
محمدرضا د.ب

حجم

۱۴۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

حجم

۱۴۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان