دانلود و خرید کتاب نام ها و لقب های فاطمه زهرا (ع) علیرضا سبحانی‌نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نام ها و لقب های فاطمه زهرا (ع) اثر علیرضا سبحانی‌نسب

کتاب نام ها و لقب های فاطمه زهرا (ع)

انتشارات:نشر جمال
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نام ها و لقب های فاطمه زهرا (ع)

یکی از راه‏‌های تهاجم فرهنگی، تهی نمودن یک جامعه از پشتوانه فرهنگِ خودی او است. پیشینه فرهنگی هر ملّت، جلوه‏‌هایی دارد که دور افتادن از آن، خود یکی از هدف‏‌های مهاجمانِ فرهنگی است. نام بزرگان، فرزانگان، پاکان و اولیای خداوند جزئی از فرهنگ ما است. از این رو، سفارش شده تا نام آن بزرگان را برای فرزندان خویش برگزینیم و آنان را فراموش نکنیم؛ زیرا فراموش کردن هر جزئی از فرهنگ کم‏‌کم تمدن و پیشینه یک جامعه را از بین می‌برد. از سوی دیگر هم‏نامی با اولیای الاهی، از آثار سازنده ولایت و مهرورزی است؛ که در شکل‏‌گیری شخصیت معنوی و اخلاقی افراد بسیار مؤثر است. در معارف دینی سفارش فراوانی بر گزینش نام پرهیزکاران و شخصیت‏‌های برجسته، برای فرزندان شده است. همچنین تأکید شده، مسلمانان از برگزیدن نام‏‌های نامناسب برای فرزندان خود بپرهیزند، نام‏‌هایی که از مفاهیم نازیبا نشان دارد و یاد آور افراد ناپاک تاریخ است. جای بحث نیست که هنگام گفتمان علمی، آشنایی با زبان بیگانه لازم است؛ اما در صحنه زندگی، باید هویت اسلامی و ملّی هر ملتی محفوظ بماند و دستخوش دگرگونی نشود. با احساس این درد، بر آن شدیم تا با الهام‏‌گیری از نام‏‌ها و لقب‏‌های شخصیت والامقامِ حضرت «فاطمه زهرا علیهاالسلام» جامعه عزیز را، به حرکتی مقدّس در «برگزیدن نام‏‌های نیک، پر محتوا و معرفت‏‌زا» برای فرزندان خویش فراخوانیم.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۸/۱۱/۲۶

کتاب ۲۴۰ از کتابخانه همگانی، کتابی خوب و بسیار مفید مخصوصا برای افرادی که دنبال نامگذاری نیکو برای فرزندانشان هستند. ۵۴ اسم و لقب حضرت زهرا سلام الله علیها ذکر شده و تعدادی از آنها که معروف تر هستند ، بصورت کامل

- بیشتر
کاربر 7545693
۱۴۰۲/۰۸/۲۵

کتاب عالی هست فقط نمیشع کپی کرد دوستاره کم دادم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
امام رضا علیه‌السلام فرمود: نخستین نیکی پدر به فرزندش این است که نام خوبی برای او برگزیند، پس برای فرزند خود نام نیک برگزینید
سیّد جواد
دختر پیامبر ـ که محور پنج تن آل عباست ـ نخستین فردی است که پای در بهشت می‌نهد
سیّد جواد
آفرینش، طفیل هستی زهرا است.
سیّد جواد
تنها خدا، پیامبر و وصی پیامبر توانستند عظمت فاطمه را دریابند و بس.
سیّد جواد
پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: مَنْ دَعا رَجُلاً بِغَیرِ اسْمِهِ لَعَنَتْهُ الْمَلائِکهُ؛ هر کس دیگری را به چیزی جز نامش بخواند فرشتگان او را لعنت می‌کنند.
سیّد جواد
پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: مَنْ وُلِدَ لَهُ أرْبَعَهُ أوْلادٍ لَمْ‌یسُمِّ أحَدَهُمْ بِاسْمِی فَقَدْ جَفانِی؛ هر کس چهار پسر داشته باشد و نام یکی از آنان را «محمّد» نگذارد، بر من جفا کرده است.
سیّد جواد
مفضّل از امام صادق علیه‌السلام پرسید: چه کسی حضرت فاطمه علیهاالسلام را غسل داد؟ امام صادق علیه‌السلام فرمود: امیرمؤمنان علیه‌السلام فاطمه زهرا علیهاالسلام را غسل داد. این سخن برای راوی سنگین به نظر رسید. امام علیه‌السلام فرمود: مثل این که از این خبر در شگفتی؟! گفتم: فدایت گردم همین گونه است. امام فرمود: لاتَضیقَنَّ فَإِنَّها «صِدِّیقَهٌ» لَمْ‌یکنْ یغْسِلُها إِلاّ صِدِّیقٌ. أ ما عَلِمْتَ أَنَّ مَرْیمَ لَمْ‌یغْسِلْها إِلاّ عِیسی؛ این سخن برایت هیچ سنگین نباشد؛ زیرا زهرا علیهاالسلام «صدیقه» است و صدیقه را تنها صدیق غسل می‌دهد. مگر نمی‌دانی حضرت مریم علیهاالسلام را که صدیقه بود کسی جز حضرت عیسی علیه‌السلام غسل نداد؟
سیّد جواد
هنگامی که پیامبر و عزیزانش زیر عبای یمانی قرار گرفتند و آیه تطهیر درباره آنان نازل گردید، جبرئیل از خداوند پرسید: زیر عبای یمانی چه کسانی هستند؟ خداوند پاسخ داد: هُمْ أهْلُ بَیتِ النُّبُوَّهِ وَ مَعْدَنُ الرِّسالَهِ؛ هُمْ فاطِمَهُ وَ أبُوها وَ بَعْلُها وَ بَنُوها؛ آنان خاندان پیامبر و سر چشمه رسالت‌اند. آنان عبارتند از فاطمه، پدر فاطمه، شوهر فاطمه و فرزندان فاطمه.
سیّد جواد

حجم

۱۶۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

حجم

۱۶۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان