دانلود و خرید کتاب جنگ یا صلح: پاسخ به پیام نهضت آزادی علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ یا صلح: پاسخ به پیام نهضت آزادی اثر علی صفایی حائری

کتاب جنگ یا صلح: پاسخ به پیام نهضت آزادی

معرفی کتاب جنگ یا صلح: پاسخ به پیام نهضت آزادی

این اثر، پاسخ به نامه‌ای از نهضت آزادی است که در سال ۱۳۶۵ برای برخی از جمله مرحوم استاد صفایی حائری ارسال شده بود و در آن به نقد برخی مبانی و ارکان انقلاب و جنگ و... که در واقع مبانی نظری آن نهضت است، پرداخته شده بود. استاد در این نوشته با تبیین مبانی فکری نهضت آِزادی، موشکافانه و دقیق و موجز آنها را به نقد کشیده و در قالب پاسخ به نامه ارائه نموده است.

نظرات کاربران

MSadra
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

فکر نکنید صرفا تاریخه،تاریخ گذشته آیینه ای برای وضع امروزمونه

sahar
۱۴۰۱/۰۹/۱۴

برای کسی که به مطالعه تاریخ معاصر ایران و اتفاقات پس از انقلاب علاقه داشته باشه و بخواد منصفانه و دور از جهت‌گیری‌های پیشینی نظر بده مهمه که روایت تمام طرف‌های درگیر در اتفاقات رو بررسی کنه. از این جهت حتی

- بیشتر
Rara,the real snowwhite
۱۳۹۹/۱۰/۲۸

حس میکنم زاویه نگاه این نویسنده کلا با شهید مطهری فاصله داره🤔 از آثار ایشون خیلی نخوندم ولی از اونجاییکه با کتابهای شهید مطهری آشنا هستم به نظرم متفاوت هستند. مثلا نگاه شهید مطهری و ایشون نسبت به مسئله انتظار

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
آنچه برای بسیاری از آزاد اندیشان مشکل پیش آورده همین تکیه بر بینات فکری و مبانی فقهی بدون توجه به موازین است در حالی که بدون میزان امکان استفاده از کتاب و سنت و سیره و تاریخ نیست؛ چون وسعت آثار و تنوع سلوک معصوم تا حدی است که هر دسته می‌توانند برای خود شاهدی بیاورند
Rara,the real snowwhite
شورا هم جمع آوری اطلاعات است و تصمیم‌گیری با رهبری است.
MSadra
هنگامی که دشمن دست به کار شده تا جوان‌هایت را با شبهات و شهوات و فتنه‌ها و بدعت‌ها و انحراف‌ها و خدعه‌ها و نیرنگ‌ها خنثی و خراب و یا درگیرِ با هم و سر در جان هم بسازد، تو نمی‌توانی به‌خاطر ضعف‌های تربیتی و یا اجرایی به گوشه‌ای بخزی و قلم بزنی و دست از تربیت مجریانی که لازم هستند و باید در حد ایثار کار کنند و مزد نخواهند و سپاس نخواهند و خائف و ترسناک هم باشند ـ که کوتاهی کرده‌ایم و آن طور که باید و می‌توانسته‌ایم کار نکرده‌ایم ـ بکشی؛ که به شهادت سورهٔ هل اَتی تا این حد باید گام برداشت: ‌«یطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَیٰ حُبِّهِ»،‌«لَا نُرِیدُ مِنْکمْ جَزَاءً وَلَا شُکورًا»،‌«إِنَّا نَخَافُ»، تا حد ایثار، بدون توقع مزد و سپاس و همراه ترس و خضوع.
عبدعلی
به‌راستی، اگر جنگ ایران و صدام به این مرحله برسد که صدام حکمیت قرآن را فریاد کند و نه دادگاه لاهه، که حکمین از مسلمانان را بخواهد، شما چه خواهید گفت؟ آیا مثل آن روز که خوارج فریب خوردند و با تحمیل ابوموسی و کنار گذاشتن مالک و ابن‌عباس کار را به رسوایی کشاندند، فریب می‌خورید؟ و یا این‌که شعار سلم و رحمت را کنار می‌گذارید و به مقاصد و انگیزه‌ها هم توجه می‌کنید و صدق و کذب و اختیار و اضطرار را در نظر می‌آورید؟
عباس صابری
شما معتقدید همین‌که دشمن پرچم سفید را بالا برد، باید او را پذیرفت و با او همراهی کرد و از کید و مکر او نهراسید که با توکل بر خدا و بیداری مؤمنین، مشکل حل می‌شود... . این اعتقاد شماست، ولی نمی‌دانم چرا علی (ع) این فرزند کعبه و قرآن، آن روز که معاویه قرآن‌ها را بر سر نیزه کرد و نه پرچم که قرآن را بالا گرفت، آنها را نپذیرفت و فریاد کشید که آنها را بکوبید و فرمود که این کید و نقشه است.
عباس صابری
حق را با افراد و حتی با معصوم نمی‌توانی بفهمی؛ چرا که کارهای متنوع هر یک و اختلاف سلوک آنها انسان را به حیرت و یا تناقض و بن‌بست می‌کشاند.
Rara,the real snowwhite
اسوهٔ حسنه بدون میزان نیست. با موازین، حدود و شرایط مشخص می‌شود که چه کسی نماز شکسته بخواند و چه کسی نماز تمام و چه کسی فریاد کند و چه کسی ساکت باشد.
Rara,the real snowwhite
اگر شرایط و موازین را نشناختم، خیال می‌کنیم که مثلا عیسی مهربان است که در میلاد و مرگ و بعثت، او مبارک است، پس با کفار و مشرکین درگیر نیست و رحمت است، پس با سکهٔ رایج قیصر (ظلم و اعدام و و و) برای کودکان یتیم شیرینی و شکلات می‌خرد، در حالی که در همین انجیل محرَّف آیات جهاد هست و در قرآن حکایت از پیمان قتال و جهاد از تورات و انجیل هست
Rara,the real snowwhite
مادام که اهداف دست نخورده‌اند باید با حکومت همراه بود، حتی اگر تو را کنار گذارده باشد. باید در کنار مشغول بود و نیاز میان‌دارها را تأمین کرد.
MSadra
در حالی که نه شرق و نه غرب و نه جهان سوم، نه غیر متعهدها، نه ناسیونالیزم و نه ملیت مقدس شما هیچ کدام تکیه‌گاه خوبی نیستند. و برای درگیری رشته محکمی نیستند که فقط بر خدا و مؤمنین می‌توان تکیه کرد.
MSadra

حجم

۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸ صفحه

حجم

۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان