دانلود و خرید کتاب عاشورا محمد سعید بهمن پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عاشورا

داستان مصور عاشورا کاری از محمدسعید بهمن‌پور، با تصویرگری پرویز اقبالی است که واقعه کربلا را برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند.

درباره کتاب عاشورا

این کتاب داستانی تصویری است که واقعهٔ عاشورا را برای کودکان روایت می‌کند. کودکان و نواجوانان می‌توانند با استفاده از این کتاب و تصاویر باکیفیت و جذاب آن واقعه‌ٔ مهم عاشورا را بهتر درک کنند. این کتاب به والدین کمک می‌کنند بتوانند واقعهٔ عاشورا را بهتر برای فرزندانشان بازگو کنند و او را به قلب تاریخ اسلام ببرند.  

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی (ع)»، نوهٔ پیامبر اسلام (ص) و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی (ع) با او بود. در مقابل حسین بن علی (ع) حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی(ع)» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است.

از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر) و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

این کتاب به شکل کمیک منتشر شده است و این جنگ تاریخی را روایت می‌کند. 

کمیک به شکل امروزی، اولین‌بار در قرن ۱۸ میلادی در اروپا و با طرح‌های اغراق شده از زندگی بی‌بندوبار خانواده بوربن شکل گرفت. یک قرن گذشت و سال ۱۹۳۰ اولین کمیک‌های داستانی با قصه‌های تن‌تن و تارزان و باک راجرز نوشته شد. کمیک‌ها در ابتدا برای کسب درآمد ناشر‌ها چاپ می‌شدند. در آن زمان ناشرها قصه‌های کارآگاهی و حادثه‌ای را در مجله‌هایی با کاغذ ارزان‌قیمت منتشر می‌کردند و هدفشان تبلیغات و کسب درآمد برای انتشارات بود اما کم‌کم این شکل ادبی جای خود را میان مخاطبان پیدا کرد و توانست مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند. کمیک‌ها بر پایهٔ تصاویر نوشته می‌شوند و متن کمی دارند. تصاویر خودشان داستان را پیش می‌برند

در ایران کیمک‌های متفاوتی متناسب با فرهنگ ایرانی ــ اسلامی منتشر شده است و این کتاب یکی از این آثار است. کتاب عاشورا با سبکی نوین و تازه کودکان را به قلب تاریخ اسلام می‌برد و به آن‌ها کمک می‌کند درک بهتری از وقایع آن زمان داشته باشند. 

خواندن کتاب عاشورا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدینی که می‌خواهند برای کودکشان کتابی آموزشی در زمینهٔ عاشورا تهیه کنند پیشنهاد می‌کنید. 

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۶/۱۹

کتاب صد و شصت و دوم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی ، کتاب برای کودک و نوجوان است ، خیلی هم زیبا کار شده ( برعکس فایل موجود در طاقچه که احتمالا بخاطر کم‌کردن حجم ، کیفیت هم پایین آمده

- بیشتر
sadeghi
۱۳۹۷/۰۶/۱۸

کتاب خوب وجالبی بود،با متنی ساده وبه شکل داستانی همراه با تصاویر ،به روایت قبل ازواقعه عاشورا تا انتها می پردازد.خواندن کتاب برای نوجوانان مناسب خواهد بود

فاطمه ناظریان
۱۳۹۸/۰۱/۱۱

کمیک‌های زیبایی داشت.

hassan
۱۳۹۸/۰۶/۲۰

بسیار زیبا و آموزنده بود.

نرجس منتظر
۱۳۹۷/۰۶/۰۴

چه خوووب

s.latifi
۱۳۹۸/۰۶/۱۰

خوب بود

مهندس
۱۳۹۹/۰۶/۰۸

کتابی بسیار ارزشمند...شب عاشورا دارم نگاه میکنم و غمگینم از ظلمی که به اباعبدالله کردند..

motahareh
۱۳۹۸/۰۳/۱۲

وقتی چاپ شد خریدمش تو کتاب من صورت امام حسین سانسور نشده بود 😕

Hawra
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

ببخشید اگر ما صفحاتی از این کتاب رو کپی کنیم مثلا ده الا پانزده صفحه اشکال شرعی دارد؟

Baran
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

عالی من این کتابو چندسال پیش خریدم خیلیییی خوبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان