دانلود و خرید کتاب علی اوّل علی‌اکبر مهدی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علی اوّل اثر علی‌اکبر مهدی‌پور

کتاب علی اوّل

معرفی کتاب علی اوّل

امیرالمؤمنین علی (ع)، نه‌تنها اولین امام شیعیان و نخستین وصی رسول خدا (ص) است، بلکه در بسیاری از صفات و ویژگی‌ها در جایگاه «نخستین» قرارمی‌گیرد. «علی اوّل» به کوشش علی‌اکبر مهدی‌پور کتابی است که جایگاه حضرت علی (ع) را در مراتب مختلف، از آفرینش تا مقام اخروی آن حضرت، از طریق روایات بررسی کرده‌است: نخستین کسی که در روز رستاخیر برمی‌خیزد. رسول اکرم (ص) فرمود: «این علی، اولین کسی است که ایمان آورد، و آخرین کسی است که از من جدا می‌شود، او نخستین کسی است که در روز رستاخیز برمی‌خیزد.» و در حدیث دیگری فرمود: «امیرالمؤمنین نخستین کسی است که از قبرش برمی‌خیزد، جبرئیل از جامه‌های بهشتی بر او می‌پوشاند، تاج وقار بر سرش می‌گذارد. عبای کرامت بر دوشش می‌نهد و بر شتر «غضبا»‌ی من می‌نشاند. من نیز لوای حمد را به او می‌سپارم، پس آن را در پیشاپیش من می‌افرازد، آنگاه همگی در زیر عرش الهی گرد می‌آییم.»

نظرات کاربران

شهرام
۱۳۹۷/۰۶/۱۰

یه کتاب خیلی جمع و جور در مورد برخی فضائل امیر المومنین علیه السلام که ایشون در لون فضیلت نفر اول هستن. (از اسم کتاب هم پیداست البته!)

mahdi.ch73
۱۳۹۷/۰۲/۰۱

مختصر و مفید

کاربر ۵۳۴۹۲۵۴
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
«زَینُوا مَجَالِسَکمْ بِذِکرِ عَلِی؛ مجالس خود را با یاد علی و نام علی [علیه السّلام] مزیّن کنید.»
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
امیرمؤمنان، علی (ع) فرمودند: «أَنَا أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِالْوَعِیدِ مِنْ ذُکورِ هَذِهِ الْأُمَّةِ، وَ هَاجَرَ وَ جَاهَد؛ در میان مردان این امّت، من نخستین کسی هستم که به وعد و وعید ایمان آورده، هجرت و جهاد نمودم.»
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۶۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

حجم

۶۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان