دانلود و خرید کتاب رفتار اطلاعاتی؛ یک غریزه تکاملی آماندا اسپینک ترجمه زاهد بیگدلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رفتار اطلاعاتی؛ یک غریزه تکاملی

رفتار اطلاعاتی یک توان مهم غریزی-اجتماعیِ شناختی است که تنها از طریق یک رویکرد بین‌رشته‌ای می‌توان آن را به‌طور کامل درک کرد. کتاب «رفتار اطلاعاتی؛ یک غریزه تکاملی» نوشته آماندا اسپینک بنیان دیدگاه نظری و بین‌رشته‌ای جدیدی را درباره رفتار اطلاعاتی می‌گذارد که نه‌تنها چارچوبی کلی‌تر برای این رشته فراهم می‌کند بلکه بر علوم مرتبط نیز تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب، با طرح سوالات و مسائل جدید راه را برای تحقیقات تازه بسیاری هموار می‌کند. این اثر منبع درسی و مطالعاتی مفیدی برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه علم اطلاعات و همچنین پژوهشگران علوم اجتماعی و شناختی است. سه پرسش پژوهشی مهم در این کتاب مطرح شده و به آنها پاسخ داده‌می‌شود: ۱-ماهیت تکاملی، زیستی و رشدی رفتار اطلاعاتی چیست؟ ۲-قش غریزه در برابر محیط در شکل¬گیری رفتار اطلاعاتی چیست؟ ۳-قابلیت‌های رفتار اطلاعاتی چگونه در طول زمان تکامل یافت؟

نظرات کاربران

Havisht
۱۳۹۸/۰۲/۲۷

خیلی نامفهوم هست همین اولش شروع به خوندن کردم نفهمیدم منظور از واژه "تکامل" کامل شدن و کمال یافتن هست"لغت نامه دهخدا" یا منظور فرگشت (EVOLUTION ) واژه پیشنهادی برای evolution هست ؟ [فر (پیشوند) + گشت (گشتن و تغییر

- بیشتر
Tata.Monadi
۱۴۰۰/۰۳/۰۱

ترجمه نارسا و بدی داشت مطلب برایم مهم بود ول خیلی بد ترجمه شده بود و انرژی زیادی می طلبید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
عمیق‌تری از غریزه و هوش اطلاعاتی را تحقیق می‌کنیم که در دوران کودکی ظهور می‌کند و در بزرگسالی تکامل می‌یابد.
Havisht
بر پایه یافته‌های روانشناسی تکاملی ما می‌بینیم که چگونه رفتار اطلاعاتی در سراسر دوران وجود انسان توسعه‌ یافته است. مانند زبان، توانایی رفتار اطلاعاتی در همه افراد، در همه فرهنگ‌ها به عنوان انطباقی شناختی است که در طول هزاران سال، توسعه یافته‌است.
Rayan

حجم

۲۸۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۲۸۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان