دانلود و خرید کتاب پنج درس زندگی بیل آدامز ترجمه گلی نژادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنج درس زندگی اثر بیل آدامز

کتاب پنج درس زندگی

نویسنده:بیل آدامز
انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پنج درس زندگی

کتاب پنج درس زندگی کتابی درباره نقش معنویت در موفقیت، نوشته بیل آدامز است. این اثر با ترجمهٔ گلی نژادی در نشر ماهی چاپ شده است. او فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد و نویسنده و نمایشنامه‌نویس رادیویی است. این کتاب راهنمای کسانی است که می‌خواهند عنان زندگیشان را به دست بگیرند و کیفیت زندگیشان را بهبود بخشند.

درباره کتاب پنج درس زندگی

این کتاب دربردارنده تعالیم سانگراتان، شفاگر و مشاوری است که از کوه‌های هیمالیا، نزدیک مرز هند و چین گذر می‌کرد. پنج درس زندگی برای ساکنان این کوهستان درس‌هایی آشناست. درس‌هایی که به آنان کمک می‌کند بتوانند با شرایط سخت آب و هوایی این منطقه سازگار شوند و مانند دیگر مردمان دنیا مشکلاتشان را از میان بردارند. این درس‌ها به همه انسان‌ها با موقعیت‌های گوناگون و هر پیشینه‌ای، کمک می‌کند بر مشکلات زندگی غلبه کنند.

پنج درس زندگی به ویژه برای کسانی که در هنگام رویارویی با سختی‌ها و واقعیت‌های زندگی دچار مشکل می‌شوند، مفید است. بیش‌تر وقت‌ها کسانی که توانایی‌های بسیاری دارند، از زندگی عاطفی و اجتماعی درستی بهره‌مند نیستند. تعالیم سانگراتان به ما می‌آموزد چگونه با توجه به نیازهای شخصی و استفاده از روش‌های او در هر کجا به زندگی پر بارتر و شادتری دست یابیم.

این کتاب بسیار ساده نوشته شده است. بسیاری از ما با وجود رفاه نسبی راهمان را گم کرده‌ایم. اگر خواهان خشنودی و خوشبختی هستیم باید راهی را که جوامع غربی رفته‌اند و در آن گم شده‌اند دنبال کنیم، اما به گونه‌ای که از اهداف و ارزش‌های زندگیمان دور نشویم.

این کتاب، کتاب راهنمای شماست و به کسانی توصیه می‌شود که دقیقآ نمی‌دانند از زندگی چه می‌خواهند و به آن‌ها می‌آموزد فقط بر ارزش‌هایشان تمرکز کنند و این تمرکز را حفظ کنند.

پنج درس زندگی در قدیمی‌ترین مذاهب جهان ریشه دارد، اما یک کتاب مذهبی نیست و تنها راهنمایی عملی برای بهبود زندگی شماست.

کتاب پنج درس زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پنج درس زندگی

زندگی همواره در حال تغییر و دگرگونی است. همه‌چیز تغییر می‌کند. این تغییرات را می‌توان در همه‌چیز دید، حتا کوه‌های با صلابت و استوار نیز تغییر می‌کنند. ما نیز تغییر می‌کنیم. از آغاز زندگی هر یک از ما ارزش‌ها و معیارهایی داریم. برای بسیاری از کارها ارزش قائلیم و برخی را بی‌ارزش می‌دانیم. بر اساس نیازهایمان و درکمان از مسائل و آموخته‌هایمان به خیلی چیزها اهمیت می‌دهیم. ما معیارهایمان را تعیین می‌کنیم و بر اساس آن‌ها سنجیده می‌شویم، ماهیت ما را معیارهایمان مشخص می‌کنند و متمایزکننده هر فرد از دیگری هستند. ما چیزهایی را فرا می‌گیریم و آموخته‌هایمان را به فراموشی می‌سپاریم. در نتیجه کوشش‌هایمان موفق می‌شویم یا به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم. غالبآ معیارها و ارزش‌هایمان به مرور زمان و تحت تأثیر شرایط اطرافمان تغییر می‌کنند. آنچه در یک سن و شرایط خاص برای ما بسیار اهمیت دارد ممکن است در سال‌های بعد و شرایطی دیگر اهمیتش را از دست بدهد. برای یک انسان تشنه، آب خیلی باارزش است و می‌خواهد خود را سیراب کند، اما همان فرد هنگام غرق شدن در آب آرزو می‌کند از شر آب رهایی یابد.

انسان‌ها در زمان‌های گوناگون خواسته‌های متفاوتی دارند چون زندگی همواره در حال تغییر است. بعضی‌ها در پی ازدواج موفق و بچه‌دار شدن هستند و برخی می‌خواهند همسرانشان به آنان عشق بورزند. بعضی دوست دارند مورد توجه و علاقه شوهرشان قرار گیرند، آنان ارزش زیادی برای سخنان محبت‌آمیز قائل هستند، چون کمبود آن را در زندگی احساس کرده‌اند. بعضی‌ها در آرزوی داشتن مزرعه‌ای بزرگ، گاو سالم و پول زیاد هستند. بعضی‌ها حتا نمی‌دانند خواسته‌هایشان در زندگی چیست. آن‌ها مانند گوسفندانی هستند که در علفزارها می‌چرند، می‌خورند و می‌خورند و هرگز به تأثیر زیاده‌خوری و عواقب آن فکر نمی‌کنند. آن‌قدر می‌خورند که باد می‌کنند و دیگر نمی‌توانند راه بروند. ما انسان‌ها اگر همه‌چیز هم داشته باشیم باز از احساس کمبود، سردرگمی و یا به عبارتی خوشبخت نبودن رنج می‌بریم.

نظرات کاربران

میـمْ.سَتّـ'ارے
۱۳۹۷/۰۴/۰۷

برای همه کنکوری های عزیز،مخصوصا کنکوریای طاقچه، که امروز و فردا قراره شاخ غول کنکور رو بشکنن، آرزوی موفقیت دارم.🌷🌷🌸

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
پنج درس زندگی به ویژه برای کسانی که در هنگام رویارویی با سختی‌ها و واقعیت‌های زندگی دچار مشکل می‌شوند، مفید است. بیش‌تر وقت‌ها کسانی که توانایی‌های بسیاری دارند، از زندگی عاطفی و اجتماعی درستی بهره‌مند نیستند.
مهدی تمدن رستگار
درس‌های زندگی کمک می‌کند افراد هنگام قرار گرفتن در شرایط و موقعیت‌های جدید بتوانند با مشکلات دست و پنجه نرم کنند و خود را با شرایط تازه وفق دهند.
زینب دهقانی
چهارمین درس زندگی یادآور این نکته است که گاهی با وجود تلاش‌های شما مشکلات از بین نمی‌روند، پس وقتی نتوانستید مشکلات را از بین ببرید باید آن‌ها را بپذیرید. در این صورت اگر طرف مقابلتان همچنان به رفتار خصمانه‌اش ادامه دهد، حداقل می‌دانید نهایت تلاش خود را برای بهتر کردن وضعیت موجود انجام داده‌اید و از این بابت احساس رضایت می‌کنید. این خود مایه آرامش است و می‌تواند به منزله نردبان ترقی برای رسیدن به یک راهکار دیگر باشد. مثلا اگر شما نتوانستید با طرف خود هماهنگ شوید، می‌توانید از این فرد بدرفتار دوری کنید.
عبدالوهاب
درس‌های زندگی به ما می‌آموزد که نمی‌توانیم همه‌چیز را با هم داشته باشیم. همه‌چیز در زندگی ارزشمند است و برای رسیدن به آن باید کوشید. البته باید بدانیم کدام چیز برایمان از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. رسیدن به آرزوها و ارزش‌های واقعی شادی‌آفرین است. اولین سؤالی که باید از خود بپرسیم این است: «چه چیز در زندگی برایمان از همه‌چیز مهم‌تر و باارزش‌تر است؟» جواب این سؤال آسان نیست.
عبدالوهاب

حجم

۱۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان