دانلود و خرید کتاب نکات کلیدی در آشپزی سید راشد اخوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نکات کلیدی در آشپزی اثر سید راشد اخوت

کتاب نکات کلیدی در آشپزی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نکات کلیدی در آشپزی

«نکات کلیدی در آشپزی» کتابی نوشته صفورا سادات اخوت و سید راشد اخوت است. در این کتاب راهنما شما می‌توانید با رایج‌ترین اشتباهات آشپژی، ریزه‌کاری‌های مهم در آشپزی و شیوه‌های گوناگون پخت غذاهای ایرانی و فرنگی و انواع سالاد آشنا شوید. برنج خوشمزه تر! - چند نکته در مورد پخت برنج ۱) برای اینکه برنج شما سفید شود می‌توانید چند قاشق ماست، داخل ظرف برنج درحال جوشیدن بریزید. ۲) اگر برنج شما بیش از حد معمول جوش خورده بود، می‌توانید ۳-۲ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج شما خراب نشود. - برای از بین بردن بوی سوختگی برنج ۱) یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید. ۲) یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید پیاز بوی سوختگی را به خود می‌گیرد. - برای خوشمزه ترشدن شوید پلو برای اینکه شوید پلوی شما خوشمزه‌تر شود می‌توانید از ادویه مخصوص پلو که سبزرنگ است و (در عطاری‌ها موجود می‌باشد) استفاده کنید بعد از آبکش‌کردن برنج کمی ادویه لابه‌لای برنج بپاشید. - برای خوشمزه تر شدن شیربرنج اگر می‌خواهید شیربرنج شما خوشمزه‌تر شود، برنج را با شیر خیس کنید. این کار باعث می‌شود که شیربرنج شما خوشمزه‌تر شود.

نظرات کاربران

نسا
۱۳۹۸/۰۲/۲۸

واقعا چهارتا سایت اینترنتی شد منبع؟!!!خیلی مختصر بود.

مهرسا
۱۴۰۲/۰۳/۱۵

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییئییییییییئیییییییییییییییئیییییییییییببببب

raman rasouli
۱۴۰۰/۰۷/۰۴

عالیه تجربه کنید

کاربر ۲۵۱۶۵۴۱
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

عالیه دقیقه بیستتتت

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
۶- برای این که سفیده تخم مرغ خوب پف کند، آن را کاملا از زرده جدا کنید، بگذارید برای مدتی در دمای اتاق بماند. سپس با همزن بزنید.
سپیده
۵- آشپزهای ماهر، در زمینه نحوه افزودن نمک به مواد غذایی دقت زیادی می کنند. به عنوان مثال، خواباندن گوشت مرغ در نمک و آب مرکبات باعث می شود گوشت مقدار کمی از مواد را به خود جذب کند و با دور ریختن آب، تمامی نمک و ادویه نیز دور ریخته می شود و مرغ بی مزه می شود. بنابراین کمی نمک به مواد اضافه کنید و بقیه را پس از درآوردن آن از داخل مواد اضافه کنید. اگر هم از خرده نان استفاده می کنید، ابتدا روی مرغ نمک بریزید، سپس در خرده نان بغلتانید.
سپیده
۷- برای افزودن کشمش، گیلاس، آلبالو و ... به کیک، آن را در کمی آرد که برای تهیه کیک اندازه گیری کرده اید، بغلتانید سپس به مواد اضافه کنید تا ته نشین نشود.
سپیده
دقت ما حتی در پخت ساده ترین غذاها و بطور مثال در اولین گزینه، پخت تخم مرغ که شاید در نظر خوانندگان ساده باشد ولی خوب و موثر است.
سپیده
شاید کمترین توجه در زندگی پرسرعت امروزی به نکات ریز آشپزی باشد.
سپیده
۴- برای حفظ تردی سالاد و سبزیجات مانند کاهو آن را کاملا خشک کنید، سپس روغن یا سس را به آن اضافه کنید.
سپیده
اما رعایت این نکات ریز حتی در پخت سریع غذاها می تواند طعم و ظاهری دلنشین برای ما و دیگران اعضای خانواده فراهم آورد.
سپیده
۱- اگر مرغ، گوشت و ماهی را که در حال سرخ شدن است قبل از پایان زمان سرخ برگردانید، این امر باعث از هم پاشیدن گوشت می شود و آن قسمت گوشت ترد نخواهد شد.
سپیده
 هر آشپزی و هر انسانی گاهی اشتباهات بدی در آشپزخانه انجام می دهد. ولی خوب است که اشتباهاتمان را بدانیم و راه حل هایی برای آنها بیابیم.
سپیده

حجم

۶۶۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۶۶۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان