دانلود و خرید کتاب خواجه نصیرالدین طوسی سیدموسی دیباج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خواجه نصیرالدین طوسی اثر سیدموسی دیباج

کتاب خواجه نصیرالدین طوسی

معرفی کتاب خواجه نصیرالدین طوسی

«خواجه نصیرالدین طوسی» از مجموعه کتاب‌های از ایران چه می دانم؟ و به قلم دکتر سیّد موسی دیباج (-۱۳۳۵) است. این کتاب نگاهی گذرا دارد به زندگی، اندیشه و آثار خواجه نصیرالدین طوسی، حکیم معروف و فیلسوف بزرگ قرن هفتم قمری.

خواجه نصیرالدین ابوجعفر محمد بن فخرالدین محمد بن حسن طوسی، حکیم معروف و فیلسوف بزرگ قرن هفتم قمری بی‌شک، یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان در تاریخ علم است. او نه تنها در علم و دانش زمان خود سرآمد بود، بلکه از بزرگ‌ترین کاربدستان اداری و صاحب نظر در زمینه‌های گوناگون در دورۀ خود به شمار می‌رفت. اعتقادات خاص کلامی و شیعه‌مذهب‌بودن (شیعۀ اثنی‌عشری)، ویژگی بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی است که وی را در ردیف یکی از معتبرترین عالمان دینی و متکلمان ایرانی قرار داده است.

آثار کلامی، منطقی و فلسفی این اندیشمند گرانمایه، مرجع فکری بزرگ اندیشمندان پسین بوده و به جرأت می‌توان گفت که این فیلسوف متکلم از پایه‌گذاران علوم عقلی محسوب می‌شود. زیرا پس از حملۀ مغول، علم و هنر و دستاوردهای علمی و هنری دستخوش نابودی و اضمحلال قرار گرفت و بسیاری از دانشمندان متواری و آواره بودند. البته خواجه افزون بر کلام، منطق و فلسفه به تمامی علوم و فنون عصر خود از جمله ادبیات، ریاضی، حدیث، نجوم، تفسیر، فقه و ... احاطۀ کامل داشت و به همین جهت استادالبشر خوانده می‌شد. او در ادبیات عربی و فارسی هم تبحر داشت و اشعاری به فارسی و عربی دارد که گاهی از سر تفنن می‌سروده است. بهترین اثر او در حکمت عملی، اخلاق ناصری است.

زندگی‌نامه فردوسی و سرگذشت شاهنامه
سید محمد دبیر سیاقی
جامع التواریخ: تاریخ ایران و اسلام (جلد۲)
رشیدالدین فضل‌الله‌همدانی
جامع التواریخ(تاریخ آل سلچوق)
رشیدالدین فضل‌الله‌همدانی
جامع التواریخ (تاریخ سلغریان فارس)
رشیدالدین فضل‌الله‌همدانی
جامع التواریخ: تاریخ ایران و اسلام (جلد ۳)
رشیدالدین فضل‌الله‌همدانی
ترجمه تقویم التواریخ (سالشمار وقایع مهم جهان از آغاز آفرینش تا سال ۱۰۸۵ ه.ق)
حاجی خلیفه
زمین ریخت شناسی تکتونیکی
داگلاس وست بربنک
کنترل دیابت به روش ساده
مریم اطاری
سیاه سفید
بابک نوروزی اصل
مجموعه نکات برتر دکتری و کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
شهرام مقدم فر
زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی
حسین علی‌جعفری
دیوان امامی هروی
عبدالله بن محمد امامی هروی
اصلاح سبز، قیام سرخ
سیدغلامرضا هزاوه ای
راهنمای ۴۰ روزه برای موفقیت در سرمایه گذاری املاک و مستغلات
رابرت شمین
تاریخ خاندان قاجار
علیرضا خزایی
هفت پله
مژگان بابامرندی
قصه های قبل از خواب یان و هنری؛ جمعه
مارتین راینل
یک گام جلوتر
دن هیث
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اعتقادات خاص کلامی و شیعه‌مذهب‌بودن (شیعۀ اثنی‌عشری)، ویژگی بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی است که وی را در ردیف یکی از معتبرترین عالمان دینی و متکلمان ایرانی قرار داده است. آثار کلامی، منطقی و فلسفی این اندیشمند گرانمایه، مرجع فکری بزرگ اندیشمندان پسین بوده و به جرأت می‌توان گفت که این فیلسوف متکلم از پایه‌گذاران علوم عقلی محسوب می‌شود. زیرا پس از حملۀ مغول، علم و هنر و دستاوردهای علمی و هنری دستخوش نابودی و اضمحلال قرار گرفت و بسیاری از دانشمندان متواری و آواره بودند. البته خواجه افزون بر کلام، منطق و فلسفه به تمامی علوم و فنون عصر خود از جمله ادبیات، ریاضی، حدیث، نجوم، تفسیر، فقه و ... احاطۀ کامل داشت و به همین جهت استادالبشر خوانده می‌شد. او در ادبیات عربی و فارسی هم تبحر داشت و اشعاری به فارسی و عربی دارد که گاهی از سر تفنن می‌سروده است. بهترین اثر او در حکمت عملی، اخلاق ناصری است.
چڪاوڪ

حجم

۳۸۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۳۸۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان