دانلود و خرید کتاب عشق سوم (جلد اول) چیستا یثربی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق سوم (جلد اول) اثر چیستا یثربی

کتاب عشق سوم (جلد اول)

نویسنده:چیستا یثربی
انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عشق سوم (جلد اول)

«عشق سوم (جلداول)» مجموعه مقالات تخصصی پیرامون مسائل کودکان و نوجوانان و به کوشش چیستا یثربی است. خانم یثربی متولد ۱۳۴۷ و کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی است. او پایان‌نامه خود را در زمینه تئاتردرمانی انجام داده‌است و چندین سال به عنوان مدرس و کارشناس تئاتردرمانی و پرورش خلاقیت با کودکان و نوجوانان کار کرده‌است. مدتی مسئولیت واحد تئاتردرمانی معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی را عهده‌دار بوده است و اکنون نیز به عنوان مدرس تئاتردرمانی مشغول به کار است. عمده تلاش او در زمینه تربیتی، پرورش خلاقیت کودکان با شیوه‌های مختلف هنری، به ویژه هنر نمایش است. در آغاز اولین مقاله این مجموعه با عنوان «هزاره سوم و عصر خلاقیت» می‌خوانید: رشد کردن آسان است. در واقع انسان اصلاً نمیفهمند چگونه رشد می‌کند. اما رشد خلاقانه آسان نیست، بلکه مستلزم تلاش شخصی و محیط مساعد زندگی است. اما وقتی که این عنصر یعنی خلاقیت به دست بیاید، همه زندگی دستخوش تغییر می‌شود. زندگی از مجموعه عادات، به مجموعه‌ای از کشف و شهودهای پی در پی بدل می‌شود و انسان یاد می‌گیرد که ارزش زندگی را در هر لحظه پاس بدارد.خلاقیت تنها مختص افراد با هوش نیست بلکه تمام کودکان با هر بهره هوشی می‌توانند خلاق باشند و از جرقه خلاقیت خود، برای درک بهتر موفقیتهای زندگی و واکنش مناسب بهره بجویند.خلاقیت همان حلقه گمشده زنجیر زندگی است. همان حلقه‌ای که باعث می‌شود روزی با روزهای دیگر و لحظه‌ای با لحظه‌های دیگر تفاوت پیدا کند. و معنای زندگی در همین تفاوتها نهفته است. پس به این معنا، خلاقیت شاید ضروریترین چیزی باشد که ما باید به کودکان خود بیاموزیم. چرا که توسط آن، فرصت بهتر و بیشتری برای یک زندگی منحصر به فرد در اختیار آنها قرار می‌دهیم. فرصتی که با هیچ راه و شیوه دیگری به دست نمی‌آید. اما مهم‌تر از آموزش خلاقیت، آموزش انگیزه برای ایجاد آن است، چرا که محیط اجتماعی و مدرسه این انگیزه را به آسانی در اختیار کودکان قرار نمی‌دهند بافتِ پیچیده جامعه امروزی ایجاب می‌کند که کودکان انگیزش کافی برای تفکر و عمل خلّاقانه را پیدا نکنند و این وظیفه والدین و مربیان تربیتی است که در این امر کوشا باشند و یک حرکت جدی همگانی از خود نشان دهند.
معرفی نویسنده
عکس چیستا یثربی
چیستا یثربی
ایرانی | تولد ۱۳۴۷

چیستا یثربی، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان، مدرس دانشگاه و نویسنده تئاتر و سینما در ۲۷ مهر ۱۳۴۷ زاده شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
عشق به فعالیت، و جستجو برای کشف ناشناخته‌ها از نشانه‌های خلاقیت است. دو عنصری که در ذات کودک خردسال وجود دارد و با پرورش آن می‌توان زندگی او را در مسیری خلاق هدایت کرد. در جهان امروز بچه‌ها هر چه که بزرگتر می‌شوند بیشتر از پیش علاقه برای کشف مجهولات و انجام کارهای متفاوت را از دست می‌دهند. اگر این عشق در دبستان کاملاً از بین نرود، در دبیرستان و دانشگاه، نمره وارزشیابی آموزشی آن چنان محصّل را تحت فشار قرار می دهد که دیگر جایی برای نقش عمل جستجو و رازیابی باقی نمی‌گذارد. جهان امروز جهان پرورش آدمهای متوسط نیست، جهان آدمهای متفاوت و نوآور است.
ツAlirezaツ
هنوز ساختار سنتی نظام آموزشی، تلاش فراوانی برای یکسان کردن کودکان و از بین بردن خلاقیتهای فردی انجام می‌دهد. می‌دانیم که اساس سیستم آموزشی برمبنای ارزیابی و یکدست کردن پاسخهای دانش‌آموزان است و عامل ارزیابی، بزرگترین عامل نابودی خلاقیت محسوب می‌شود. چرا که تلاش کودک را برای یافتن پاسخی تازه و متفاوت مسدود می‌کند و او را به آموختن و تکرار کردن شیوه‌ای واحد و شناخته شده سوق می‌دهد. ما از هرگونه تفاوتی میان دانش‌آموزان کلاس هراس داریم، چرا که تفاوت آدمها، شیوه های برخورد متفاوت را طلب می‌کند و ما می‌خواهیم که با هم یکسان رفتار کنیم.
ツAlirezaツ
خلاقیت همان حلقه گمشده زنجیر زندگی است. همان حلقه‌ای که باعث می‌شود روزی با روزهای دیگر و لحظه‌ای با لحظه‌های دیگر تفاوت پیدا کند. و معنای زندگی در همین تفاوتها نهفته است.
ツAlirezaツ
مهم‌تر از آموزش خلاقیت، آموزش انگیزه برای ایجاد آن است، چرا که محیط اجتماعی و مدرسه این انگیزه را به آسانی در اختیار کودکان قرار نمی‌دهند بافتِ پیچیده جامعه امروزی ایجاب می‌کند که کودکان انگیزش کافی برای تفکر و عمل خلّاقانه را پیدا نکنند و این وظیفه والدین و مربیان تربیتی است که در این امر کوشا باشند و یک حرکت جدی همگانی از خود نشان دهند.
ツAlirezaツ

حجم

۲۵۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

حجم

۲۵۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

قیمت:
۱۰۲,۰۰۰
تومان