دانلود و خرید کتاب خلاقیت و نوآوری علی شمیسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاقیت و نوآوری اثر علی شمیسا

کتاب خلاقیت و نوآوری

نویسنده:علی شمیسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خلاقیت و نوآوری

«خلاقیت و نوآوری» نوشته دکتر علی شمیسا (-۱۳۴۶)، کتابی است که خلاقیت در انسان را ریشه‌یابی می‌کند و به بحث می‌کشد. خلاقیت یکی از نیازهای زندگی و قابلیتی است که شما را از دیگر موجودات متمایز می‌کند. توانایی‌های خلاق، همچون سایر انواع هوش‌ها با اندازه‌های متفاوت و گوناگونی در میان همه وجود دارد. آنچه به عهدۀ شما واگذار می‌شود این است که آن را شکوفا سازید و به خدمت خودتان بگیرید. امروزه یکی از خلأهایی که در فرهنگ ما دیده می‌شود، مسئله بی‌توجهی به نوآوری، پدیدآوری و آفرینندگی است. و این عامل جداکننده جوامع مترقی از جوامع عقب‌مانده است. امروزه بیشتر مؤسسات بزرگ استعدادهای خلاق را پرورش داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند در بازارهای جهانی رقابت کنند، باید هر چند مدت، محصولاتشان را نو و جدید کنند تا مشتریان خود را از دست ندهند. و برای رسیدن به این هدف، درباره پرورش خلاقیت کار می‌کنند. این کتاب ۱۳ فصل دارد که هر فصل درباره یکی از مباحث مرتبط با خلاقیت بحث می‌کند. از جمله عوامل موثر بر خلاقیت، قوانین خلاقیت، دیدگاه‌های خلاقیت، راه های پرورش خلاقیت، محرک‌های عاطفی و خلاقیت و...

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۰۶۴۵۴
۱۳۹۹/۰۲/۱۴

سلام لطفا فهرست کتابها را تو نمونه قرار بدید که بفهمیم کتاب به کارمون میاد یا نه مچکرم ایا این کتاب قسمت تاریخچه ، ادبیات ،تجزیه و تحلیل ونتیجه گیری دارد یا خیر؟

معصومه بهرمن
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

این کتاب، بسیار جامع و کامل بود و از نمونه های خارجی بهتر بود. ضمن اینکه در پایان کتاب تمرینات بسیاری برای پرورش خلاقیت داده بود که میشه ازش در کلاس های مختلف با اندکی تغییر استفاده کرد. نکته دوست

- بیشتر
کورش
۱۴۰۱/۰۵/۱۷

بسیار کاربردی و کمک کننده برای توسعه فردی و توسعه خلاقیت فردی

رقیه بهرمن
۱۳۹۹/۰۶/۲۹

عالیه 🌹🌹👍👍

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲۰)
برای خلوت و تنهایی خود اهمیتی بسیار زیاد قائل‌اند، به‌حدی که ممکن است در نظر دیگران به احساس تکبر یا انزجار تعبیر شود. در انتخاب محبوب سختگیرند، اما از صمیم قلب و با حساسیت زیاد آن را دوست می‌دارند.
h.s.y
یک سیستم خلاق، شورانگیز است؛ ترس و ریاکاری را به فرد نمی‌آموزد، بلکه جرأت و جسارت حرف‌زدن را به او می‌آموزد
h.s.y
افرادِ خلاق همان مردم کوچه و بازارند اما از لحاظ فکری، با مردم کوچه و بازار تفاوت دارند.
h.s.y
موضوع حائز اهمیت آن است که باهوش بودن با خلاق بودن برابر نیست.
h.s.y
در مورد لویی پاستور این اتفاق رخ داد: دیدن سگ همیشه او را وحشت‌زده می‌کرد. حتی پارس کردنش او را عذاب می‌داد. به این دلیل او تصمیم گرفت، برای ایمنی بدن انسان در برابر گاز گرفتن سگ واکسنی بسازد. در مورد مرض «هاری» تحقیق و پژوهش کرد و با بهره‌گیری از تفکر و ارائه و کاری خلاق، هزاران انسان را از خطر مرگ بیماری هاری، نجات داد. پاستور به مدت سه سال با زندگی کردن در کنار سگ‌های هار، جان خود را در معرض خطر قرار داد. این آخرین کار پاستور و شاید موفقیتی بود که بیشترین هیجان را به او بخشید.
هدی✌
خنده در مراسم عزا و گریه در مراسم عروسی.
h.s.y
بسیاری از افراد خلاق، در حالت خواب یا در حال چرت زدن، به نظریه‌های خلاق رسیده‌اند.
هدی✌
پس به این نتیجه می‌رسیم که عشق، چه توأم با غم و چه توأم با نفرت، خواه برای جلب رضایت یا برای گرفتن انتقام، می‌تواند قدرت تصور فرد را به اوج توانایی رسانده و آن را در جهت نوآوری، چه در بُعد مثبت و چه در بُعد منفی، شکوفا سازد.
h.s.y
فکر نکنید که یک دست صدا ندارد. به نظر یک فرد خلاق، یک دست هم صدا دارد.
h.s.y
همان‌طور که یک زن باردار در دوران بارداری باید به‌طور کامل از خود مراقبت کند تا نوزادی سالم به دنیا بیاورد، فرد خلاق هم باید در دوران نهفتگی، به نحو بسیار خوب از خود مواظبت کند تا بتواند نظریه‌های سالم و سازنده را به ثمر رساند.
h.s.y

حجم

۱۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

حجم

۱۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان