دانلود و خرید کتاب تاریخ نفت ایران و خاورمیانه ادریس شیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب تاریخ نفت ایران و خاورمیانه

کتاب تاریخ نفت ایران و خاورمیانه

نویسنده:ادریس شیانی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ نفت ایران و خاورمیانه

کتاب تاریخ نفت ایران و خاورمیانه اثر ادریس شیانی و منتشر شده توسط انتشارات نوروزی به چالش‌ها و تحولات این منطقه در طول تاریخ نفت می‌پردازد. نویسنده به دقت به تاریخچهٔ نفت در سایر کشورهای خاورمیانه نیز پرداخته و نحوهٔ تأثیرگذاری این صنعت بر تحولات سیاسی و اقتصادی هر کشور را بررسی می‌کند.

درباره کتاب تاریخ نفت ایران و خاورمیانه

کتاب تاریخ نفت ایران و خاورمیانه، سفری جامع به تاریخچهٔ نفت در ایران و خاورمیانه ارائه می‌دهد. این کتاب با جزئیات دقیق و تحلیل‌های به‌روز، خوانندگان را با روندهای کلیدی و تغییرات بزرگ در صنعت نفت، از نخستین اکتشافات تا تأثیرات جهانی آن، آشنا می‌کند.

ادریس شیانی در این کتاب به توضیح اهمیت و نقش محوری نفت در شکل‌گیری و توسعهٔ اقتصادی و سیاسی کشورهای خاورمیانه، از ایران تا عربستان و عراق، می‌پردازد. یکی از نکات برجستهٔ این اثر، بررسی دقیق توافقات بین‌المللی و شرکت‌های نفتی است که در قرن بیستم تأثیر عمیقی بر سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی داشته‌اند. از قرارداد دارسی و تأسیس شرکت نفت ایران تا تأثیرات ملی شدن نفت در ایران، همه در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب همچنین به تاریخ نفت در خاورمیانه به‌ویژه در کشورهایی همچون عربستان، عراق، امارات متحده عربی، کویت و دیگر کشورها می‌پردازد. ادریس شیانی در فصول مختلف این کتاب به تحلیل چالش‌ها و فرصت‌هایی که نفت برای این منطقه به همراه داشته، می‌پردازد. کتاب به موضوعات پیچیده‌ای مانند تأثیرات اجتماعی و سیاسی نفت، قراردادهای نفتی مختلف و نقش کشورهای تولیدکننده در سازمان‌های بین‌المللی نظیر اوپک نیز توجه کرده است.

در بخش‌های مختلف کتاب، از مفاهیم پایه‌ای همچون تاریخچهٔ پیدایش نفت، ترکیبات و ویژگی‌های نفت خام، تا نقش کلیدی آن در اقتصاد جهانی و چالش‌های زیست‌محیطی که این صنعت ایجاد کرده است، بحث می‌شود. کتاب همچنین به تحلیل سیاست‌های نفتی ایران از زمان اکتشاف نفت تا تحولات اخیر پرداخته و نقش برجستهٔ شخصیت‌های تاریخی نظیر دکتر محمد مصدق در ملی شدن صنعت نفت ایران را توضیح می‌دهد.

کتاب تاریخ نفت ایران و خاورمیانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به ویژه برای دانشجویان، اساتید، و پژوهشگران رشته‌های تاریخ، علوم سیاسی و اقتصاد که به دنبال درک عمیق‌تر از تاریخ نفت و تأثیرات آن بر خاورمیانه هستند، مناسب است. همچنین، علاقه‌مندان به مسائل انرژی و کسانی که به دنبال تحلیل‌های جامع از چالش‌ها و فرصت‌های صنعت نفت در منطقه هستند، می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند.

کاربر 7594211
۱۴۰۳/۰۷/۰۹

کتاب تاریخ نفت ایران و خاورمیانه اثر "ادریس شیانی" در انتشارات نوروزی در سال 1403است. در این کتاب، سفری جذاب و پرماجرا به تاریخ نفت ایران و خاورمیانه را آغاز می‌کنیم. از زمان کشف نخستین چاه‌های نفت در این منطقه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان