دانلود و خرید کتاب فهم ایدئالیسم آلمانی ویل دادلی ترجمه حسام گودرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فهم ایدئالیسم آلمانی اثر ویل دادلی

کتاب فهم ایدئالیسم آلمانی

معرفی کتاب فهم ایدئالیسم آلمانی

کتاب فهم ایدئالیسم آلمانی نوشتهٔ ویل دادلی و ترجمهٔ حسام گودرزی و امید شفیعی قهفرخی است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب فهم ایدئالیسم آلمانی

کتاب فهم ایدئالیسم آلمانی کوششی است برای بیان اهمیت نهضت فلسفی ایدئالیسم و سعی کرده از هر گونه ابهام و اغماضی دوری بجوید. نویسنده سعی کرده در انتخاب متفکرین و موضوعات مهم‌ترین ابعاد مهم‌ترین آثار متعلق به مهم‌ترین مؤلفان و متفکران را در نظر بگیرد. نویسنده کوشیده تا خوانندگان بعد از مطالعهٔ کتاب به فهم منسجمی از مسائل مورد نظر کانت، فیشه، شلینگ، هگل دست یابند. 

خواندن کتاب فهم ایدئالیسم آلمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران نظریات فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فهم ایدئالیسم آلمانی

«دادلی با طرحِ ایدئالیسمِ آلمانی به‌عنوانِ مظهرِ فلسفیِ تقاضایِ مدرن برایِ عقلانیت و آزادی، به‌خوبی‌ جایگاهِ این جنبشِ فلسفی را در پروژه‌هایِ بلندپروازانۀ سیاسی و فلسفیِ مدرنیته نشان می‌دهد. فلسفۀ اخلاقی و سیاسیِ این جنبش شاید یکی از تأثیرگذارترین و در عینِ حال، یکی از بحث‌برانگیزترین قسمت‌هایِ این میراث باشد. برایِ نمونه، بسیاری از متفکران و مکاتبِ سیاسی، از‌جمله برخی متفکرانِ مهمِ لیبرال و برخی جمهوری‌خواهان، از تأکیدهایِ کانت بر آزادی، خودمختاری و برابری تجلیل کرده‌‌اند و به‌انحایِ گوناگون از فلسفۀ اخلاقِ (فرم‌گرا و وظیفه‌گرایِ) وی بهره برده‌اند؛ و یا بحثِ هگل از زندگیِ اخلاقی، نحوۀ مواجهۀ او با تعارضاتِ فرد و جمع و بسیاری دیگر از مباحثِ او، در فلسفه‌هایِ سیاسیِ بعد از او نمودار شده‌اند. به‌علاوه، می‌دانیم که انتقاداتِ شدیدی به ملی‌گراییِ فیشته و مطلق‌گراییِ هگل وارد شده است. با این حال، نباید از نظر دور داشت که همین انتقاداتِ وارد بر آموزه‌هایِ ایدئالیستیِ این متفکران، بذرِ مکاتبی چون مارکسیسم را کاشته و بعدها به‌نحوی دیگر، به‌ویژه در مارکسیسمِ فلسفی و مکتبِ فرانکفورت، با آن درآمیخته است.‌»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۲ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۲ صفحه

قیمت:
۸۷,۵۰۰
تومان