دانلود و خرید کتاب درآمدی بر پوشش ریسک در صنعت قیر ایران علی اکبر محمدی سمچولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر پوشش ریسک در صنعت قیر ایران اثر علی اکبر محمدی سمچولی

کتاب درآمدی بر پوشش ریسک در صنعت قیر ایران

معرفی کتاب درآمدی بر پوشش ریسک در صنعت قیر ایران

کتاب درآمدی بر پوشش ریسک در صنعت قیر ایران نوشتهٔ علی اکبر محمدی سمچولی و داود منظور و مهدی صادقی شاهدانی است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب درآمدی بر پوشش ریسک در صنعت قیر ایران

کتاب درآمدی بر پوشش ریسک در صنعت قیر ایران امکان‌سنجی ایجاد بازار آتی قیر در ایران با نگاهی به بند نهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

خواندن کتاب درآمدی بر پوشش ریسک در صنعت قیر ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درآمدی بر پوشش ریسک در صنعت قیر ایران

«بازار نفت و فرآورده‌های نفتی همواره پر از تلاطم و نوسان بوده است. ازجمله این فرآورده‌های نفتی، قیر است که یکی از محصولات پرکاربرد و شناخته‌شده در بازار ایران و جهان است. بر اساس گزارش‌های آماری موجود، ایران ششمین کشور تولیدکننده و سومین کشور صادرکننده قیر در جهان است؛ لذا در شرایط فعلی و تحریم‌ها اهمیت این صنعت برای ارز‌آوری کشور به‌روشنی مشخص می‌گردد؛ اما متأسفانه به دلیل ساختارهای بازار کشور و باتوجه‌به ذات پر ریسک بازار فرآورده‌های نفتی، صنعت قیر ایران نیز با ریسک‌های مختلفی مواجه است.

ریسک در معنای کلی، نااطمینانی از آینده را نشان می‌دهد. در یک دسته‌بندی جامع، صنعت قیر با دو نوع ریسک مواجه است: ریسک سیستماتیکِ غیرقابل‌کنترل؛ همانند بلایای طبیعی، جنگ و مواردی از این قبیل و ریسک غیرسیستماتیک که قابل‌کنترل و کاهش هستند. ریسک‌های غیرسیستماتیک خود نیز به انواعی همچون ریسک‌های نقدشوندگی، نرخ ارز، نکول، تأمین مواد اولیه، نوسانات قیمتی و غیره تقسیم می‌شود.

ریسک نکول، نقدشوندگی، تأمین کالا و نوسانات قیمتی قیر، برنامه‌ریزی فعالان مختلف صنعت این کالا را مختل کرده و قادر نخواهند بود تا منابع را به‌طور بهینه مورد استفاده قرار دهند. همچنین شفافیت در اطلاعات بازار داخلی کامل نبوده و دلالان و واسطه‌گران به‌صورت گسترده در سطح بازار فعالیت داشته و اختلالاتی در سودآوری تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان آن ایجاد می‌کنند؛ لذا وجود ابزاری برای پوشش این دسته‌ از ریسک‌های فعالان صنعت قیر ایران ضروری است...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان