دانلود و خرید کتاب بیمه و بیمه گری با تمرکز بر الگوی تکافل محمدمهدی عسگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیمه و بیمه گری با تمرکز بر الگوی تکافل اثر محمدمهدی عسگری

کتاب بیمه و بیمه گری با تمرکز بر الگوی تکافل

معرفی کتاب بیمه و بیمه گری با تمرکز بر الگوی تکافل

کتاب بیمه و بیمه گری با تمرکز بر الگوی تکافل نوشتهٔ محمدمهدی عسگری و احسان جلالی لواسانی است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب بیمه و بیمه گری با تمرکز بر الگوی تکافل

کتاب بیمه و بیمه گری با تمرکز بر الگوی تکافل دربارهٔ بیمه با الگوی تکافل است؛ تکافل ابزاری شبیه بیمه است که در کشورهای تابع فقه اهل سنت، از جمله مالزی که با شبهه ربا در عقد بیمه مواجه هستند به جای بیمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکافل به عنوان یکی از محصولات و خدمات مالی اسلامی خرد در میان کشورهای اسلامی با توجه به رشد این فرآیند بالاخص در سال‌های اخیر رضایت‌مندی مسلمانان را در پی داشته است و توانسته نقش مهمی در تحت پوشش قرار دادن ریسک‌های بیمه‌پذیر ایفا کند. 

خواندن کتاب بیمه و بیمه گری با تمرکز بر الگوی تکافل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بیمه و بیمه گری با تمرکز بر الگوی تکافل

«متأسفانه در نظام بانکی ایران، نقش آخرین وام‌دهنده کارکرد سیاستی و نظارتی لازم را ندارد. این کج‌کارکردی علل مختلفی دارد: اولاً بازار بین‌بانکی ایران توسعه‌یافته و عمیق نیست؛ بنابراین بانک‌هایی که با کسری مواجه شده‌اند، نمی‌توانند در بازار بین‌بانکی، کسری ذخایر خود را جبران کنند و مجبور به اضافه‌برداشت می‌شوند. ثانیاً رفتار بانک مرکزی با بانک‌ها بازدارنده نیست؛ بدین معنا که برخی از اضافه‌برداشت‌ها بخشیده می‌شود و یا برخی از آن‌ها تبدیل به خط اعتباری می‌شود. ثالثاً هم بانک‌ها و هم ذی‌نفعان آن‌ها تصوری از خاتمه فعالیت‌های بانک ندارند؛ چراکه همواره تحت حمایت بانک مرکزی بوده‌اند. بالا بودن حجم اضافه‌برداشت بانک‌ها به‌خصوص در سال‌های اخیر شاهدی بر این مدعاست. نبود نظام گزیر در نظام بانکی کشور، از مهم‌ترین علل ناکارآمدی نقش آخرین وام‌دهنده بانک مرکزی است. رابعاً دریافت منابع از بانک مرکزی بدون وثیقه صورت می‌گیرد؛ یعنی بانک‌ها به هراندازه که بخواهند، می‌توانند اضافه‌برداشت انجام دهند؛ درحالی‌که با وثیقه‌دار شدن اضافه‌برداشت، دسترسی به منابع سخت‌تر شده و به‌نوعی بانک‌ها مجبور می‌شوند که در ارزیابی و مدیریت ریسک‌های خود دقت بیشتری داشته باشند تا به ورطه اضافه‌برداشت نیفتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

قیمت:
۸۶,۰۰۰
تومان