دانلود و خرید کتاب پیزوالکتریک و ترمیم فعال ترک محمدعلی نصیریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیزوالکتریک و ترمیم فعال ترک اثر محمدعلی نصیریان

کتاب پیزوالکتریک و ترمیم فعال ترک

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پیزوالکتریک و ترمیم فعال ترک

کتاب پیزوالکتریک و ترمیم فعال ترک نوشتۀ محمدعلی نصیریان در انتشارات آذرفر به چاپ رسیده است.

درباره کتاب پیزوالکتریک و ترمیم فعال ترک

انواع وصله‌های فلزی و کامپوزیتی به‌عنوان راه‌حلی برای مقابله با رشد ترک در سازه‌های مکانیکی استفاده می‌شوند. این وصله‌ها با قرار گرفتن روی محل ترک‌خوردگی و حمله بخشی از بار وارده به قطعه با کاهش اثر تمرکز تنش در نوک ترک به مقابله با شکست بر اثر رشد ترک می‌پردازند. اخیراً ایدۀ استفاده از مواد هوشمندی مانند مواد پیزوالکتریک به جای وصله‌های متداول مطرح شده است. مزیت استفاده از این وصله‌ها آن است که با توجه به قابلیت استفادۀ هم‌زمان از آن‌ها به‌عنوان حسگر و عملگر، امکان ارزیابی لحظه‌به‌لحظۀ ترک فراهم شده است. این روش مزایای دیگری نیز دارد.

کتاب پیزوالکتریک و ترمیم فعال ترک، موضوع توقف رشد ترک تحت بارگذاری خستگی را بررسی می‌کند و این موارد را با شرایط ترک لبه‌ای در یک ورق مستطیلی ترک‌دار آلومینیومی تحلیل می‌کند. روش کار نیز استفاده از ترمیم فعال وصله‌های پیزوالکتریک است.

خواندن کتاب پیزوالکتریک و ترمیم فعال ترک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان و پژوهشگران الکترونیک، مکانیک و متالوژی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیزوالکتریک و ترمیم فعال ترک

«افزایش پتانسیل با افزایش جابجایی، روند صعودی خود را ادامه می‌دهد. در لحظه‌ای که سیکل نیرویی تمام می‌شود تا سیکل جدید آغاز شود، باز افزایش پتانسیل توسط وصله افزایش می‌یابد. همین تداوم افزایش پتانسیل با تنش پیماند مقابله کرده و جابجایی را نزولی می‌کند. لذا وصله پیزوالکتریک با تبدیل پتانسیل تولیدی در ابتدا به جابجایی از رشد ترک ابتدایی جلوگیری کرده و با تبدیل جابجایی ناشی از تنش پسماند به پتانسیل، افزایش پتانسیلی در وصله جهت ممانعت از رشد ترک در سیکل‌های بعدی ایجاد می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان