دانلود و خرید کتاب روش فنون کارگاه طراحی شهری (جلد اول) لورین فارلی ترجمه الیاس مودت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش فنون کارگاه طراحی شهری (جلد اول) اثر لورین فارلی

کتاب روش فنون کارگاه طراحی شهری (جلد اول)

معرفی کتاب روش فنون کارگاه طراحی شهری (جلد اول)

کتاب روش فنون کارگاه طراحی شهری (جلد اول) نوشته لورین فارلی است و با ترجمه الیاس مودت و میلاد ولی‌پور در انتشارات زلال سبز منتشر شده است.

درباره کتاب روش فنون کارگاه طراحی شهری (جلد اول)

شهرنشینی به‌عنوان برترین شکل سکونتگاه انسانی و در نتیجه رشد و گسترش ابعاد فیزیکی و اجتماعی خود، تأثیرات قابل‌توجهی بر شهرگرایی و شهرنشینی دارد؛ به‌طوری‌که امروزه مفهوم شهرها بدون درنظرگرفتن فضای طراحی شده و فضاهای برنامه‌ریزی شهری در اشکال گوناگون آن، غیرقابل‌تصور است. در چند دهه اخیر، مجادله‌ها و مناقشه‌های پارادایمی در علوم به طور عام و علم شهرسازی به طور خاص، عمدتاً شاهد تقابل بین دو روش‌شناسی کمّی و کیفی یا نسبی گرا بوده است.

در دهه‌های گذشته و به تبعیت آن روش‌های ترکیبی متفاوتی شکل‌گرفته است. تلفیق شناخت وضع موجود فضای شهری و پیشینه آن روشی است مبتنی بر این ایده که می‌توان رویکردهای کمّی و کیفی را در مطالعات طراحی برای یافتن پاسخ پرسش‌ها یا شناخت جنبه‌های مختلف جهت طراحی یک مسئله شهری مورداستفاده قرارداد. این رویکرد معتقد به برتری روش‌ها نسبت به یکدیگر نیست و بلکه معتقد به تلفیق روش شناخت و پیشینه بتوان به طرح موردنظر درست یافت و پاسخگوی نیاز شهروندان باشد که در این راستا محقق می‌تواند از ابزارهای ساده تا پیشرفته اما در دل شهر جهت مطالعه استفاده نماید؛ لذا در این کتاب از درک ذهنی، تحلیل فضاها به‌وسیله دوربین، درنظرگرفتن شهر به‌عنوان یک وسیله، فضاهای جمعی و گره شهری و غیره استفاده می‌کند تا اول چگونگی نگاه به آنها را پاسخ دهد و در مرحله بعد چگونه با تحلیل نرم‌افزاری به بررسی موضوع و حل مشکل بپردازد؛ لذا این کتاب تاکید خود را بیشتر بر مطالعه کمی و استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی با شناخت (موجود و گذشته) دارد که امید دارد بتواند مورداستفاده دانشجویان طراحی شهری قرار گیرد.

خواندن کتاب روش فنون کارگاه طراحی شهری (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان و علاقه‌مندان حوزه شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان