دانلود و خرید کتاب کار خوب را بهتر انجام بده ویلیام مک اسکیل ترجمه سیما حجتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کار خوب را بهتر انجام بده اثر ویلیام مک اسکیل

کتاب کار خوب را بهتر انجام بده

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کار خوب را بهتر انجام بده

کتاب کار خوب را بهتر انجام بده نوشتهٔ ویلیام مک اسکیل و ترجمهٔ سیما حجتی است. انتشارات بذر خرد این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب نوع‌دوستی اثربخش و کمک به دیگران.

درباره کتاب کار خوب را بهتر انجام بده

کتاب کار خوب را بهتر انجام بده (Doing Good Better) به ما آموزش داده تا بتوانیم با نوع‌دوستی اثربخش به دیگران کمک کنیم. نویسندهٔ این کتاب به‌سراغ ایده‌ای تحت‌عنوان «نوع‌دوستی مؤثر» رفته و کوشیده است از خلال این ایده، جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند. دوستی اثربخش نوعی تغییر در شیوهٔ فکرکردن به انجام کار نیک و تلاشی است برای انجام‌دادن و متعهدماندن به بهترین کار نیکِ ممکن؛ فارغ از اینکه چطور به نظر برسد. این نوع از نوع‌دوستی، کوششی است برای بهبود زندگی دیگران. دیگردوستی اثربخش چارچوبی در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید تصمیم بگیرید در چه رشته‌ای تحصیل کنید، در چه حرفه‌ای مشغول به کار شوید، به کدام خیریه‌ها کمک کنید، روی چه مشکلاتی در جهان تمرکز کنید، چه چیز‌هایی نخرید تا بتوانید بیشترین کاری را که از دستتان ساخته است انجام دهید.

خواندن کتاب کار خوب را بهتر انجام بده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب نوع‌دوستی اثربخش و کمک به دیگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کار خوب را بهتر انجام بده

«۹. «به دنبال علاقه‌تان نروید»

کدام مشاغل بیشترین تاثیر را می‌گذارند؟

وقتی پیتر هارفورد در دانشگاه دنیسون وارد سال آخر شد، می‌خواست بفهمد قرار است با باقی زندگی‌اش چه کند. بیست‌ودو ساله بود و در روان‌شناسی و علوم سیاسی تخصص داشت و می‌دانست شغلی می‌خواهد که هم برای شخص خودش راضی‌کننده باشد و هم تغییر بزرگی در دنیا ایجاد کند. تحصیلات تکمیلی برای فردی با علایقِ او گزینهٔ واضحی بود، اما او نمی‌دانست چه گزینه‌های دیگری وجود داشت یا چطور از میان آن‌ها انتخاب کند.

جوانانی مثل پیتر که می‌خواهند با شغل خود در دنیا تأثیرگذار باشند چطور باید تصمیم‌گیری کنند؟ اگر چند سالی از کار کردنتان گذشته، اما در فکرید تا با تغییر شغلتان بیشتر تأثیرگذار باشید چطور؟ در فصل پنجم دیدیم که کسب درآمد از راه برای بخشش یکی از روش‌های قدرتمند برای ایجاد تغییر است، اما به‌یقین تنها روش نیست. تعدادِ سرگیجه‌آوری مسیر شغلی وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. از طرفی این تصمیم پرریسک و پرهزینه‌ای است. انتخاب شغل به معنی انتخاب دربارهٔ این است که چطور بیش از هشتاد هزار ساعت از عمرمان را سپری می‌کنیم، پس منطقی است که زمان قابل توجهی را صرف این تصمیم کنیم. اگر فقط یک درصد از زمان کاریِ خود را به فکر کردن دربارهٔ چگونه سپری کردنِ آن نودونه درصد دیگر سپری کنید؛ یعنی هشتصد ساعت، یا بیست هفتهٔ کاری را به تصمیم‌گیری دربارهٔ شغلتان اختصاص دهید. شک دارم افراد زیادی باشند که چنین زمانی را به فکر کردن دربارهٔ شغلشان اختصاص بدهند، اما شاید ارزشش را داشته باشد.

طی چند سال اخیر در «هشتاد هزار ساعت»، صدها نفر مانند پیتر و همین‌طور افراد شاغلی را هدایت کرده‌ایم که بیشتر آن‌ها چهارچوبی را که در ادامه می‌آید، برای پیدا کردن قدم بعدی مسیر شغلی‌شان مفید دیدند. ملاحظات زیادی در رابطه با انتخاب شغل درست وجود دارد و این چهارچوب اطمینان می‌دهد که شما به مهمترین چیزها به قدر کافی اهمیت می‌دهید. باید از خود بپرسید:

این شغل شخصاً چقدر مناسب من است؟ با بودن در این شغل چقدر راضی خواهم بود؟ آیا دربارهٔ آن هیجان‌زده‌ام؟ فکر می‌کنم می‌توانم زمان زیادی در این شغل بمانم؟ در مقایسه با افراد دیگر و مشاغل دیگری که می‌توانم انتخاب کنم، در چنین کارهایی چقدر خوبم یا چقدر می‌توانم خوب باشم؟

با انجام دادن این کار چه تأثیری می‌گذارم؟ با کاری که انجام می‌دهم، افراد یا بودجه‌ای که مدیریت می‌کنم، پولی که به دست می‌آورم، یا بستر عمومی که به آن دسترسی دارم می‌توانم بر چه منابعی تأثیرگذار باشم؟ اهدافی که می‌توانم این منابع را به آن‌ها اختصاص دهم چقدر اثربخش‌اند؟

این شغل چطور به تأثیرگذاری من در آینده کمک می‌کند؟ این شغل چطور مهارت‌ها، ارتباطات و اعتبار مرا می‌سازد؟ چقدر نگزینه‌های پیش روی مرا باز نگه می‌دارد؟ در مسیر این شغل چقدر دربارهٔ اینکه می‌خواهم در قدم بعدی چه کار کنم یاد می‌گیرم؟

بیایید هریک از این سه عامل کلیدی را به نوبت بررسی کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۳۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
۴۲,۰۰۰
۲۵%
تومان