دانلود و خرید کتاب توهین، افترا و قذف علیرضا نمرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توهین، افترا و قذف اثر علیرضا نمرودی

کتاب توهین، افترا و قذف

معرفی کتاب توهین، افترا و قذف

کتاب توهین، افترا و قذف نوشتۀ علیرضا نمرودی و امیرحسین خسروبیگی در انتشارات معید مهر به چاپ رسیده است.

درباره کتاب توهین، افترا و قذف

 قذف اصطلاحی فقهی و از جمله جرایم حدی و معنای آن متهم ساختن ديگری به زنا و لواط است. در معنای دقیق‌تر، وضعیتی که به مرد یا زنی نسبت زنا یا لواط زده شود به‌طوری که نتوان آن را با بینه ثابت نمود. در توهین، نسبت دادن مطرح نیست. افترا نیز به‌معنای نسبت دادن كاری مانند دزدی، كلاهبرداری یا هر عملی است که در قانون به‌عنوان جرم شناخته شده باشد،. هر سه مورد توهین، افترا و قذف به‌دلیل اینكه عناصر تشكیل‌دهندۀ  متفاوتی با دیگری دارند، قانون‌گذار آن‌ها را از هم تفكیک كرده است. فرق افترا و قذف یك نقطۀ باریک است. توهین و افترا از جرایم تعزیزی هستند؛ اما قذف جزو حدود شرعی است و در صورت عدم اثبات مستوجب حد قذف می‌شود و مجازاتش ۸۰ ضربه شلاق است.

کتاب توهین، افترا و قذف در ۳ فصل تدوین شده و به زبانی ساده این جرایم را توضیح داده است. فصل اول آن توضیح جرایم و تشریح ماهیت آن‌ها است. فصل دوم به مسائل آیین دادرسی دربارۀ این موارد پرداخته و فصل سوم، نمونۀ آرا و نظریات دربارۀ این جرایم را آورده تا خواننده با رویۀ دادگاه‌ها آشنا شود.

خواندن کتاب توهین، افترا و قذف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان حقوق پیشنهادد می‌کنیم.

بخشی از کتاب توهین، افترا و قذف

«در تهیه و تنظیم این کتاب، در کنار دانش نظری و تئوری پژوهشگران مجموعه معید، از تجربه عملی گروه وکلای این مجموعه نیز بسیار استفاده شده است تا شما خواننده گرامی با رویه عملی موضوع هرچه بهتر آشنا شوید، تمامی پرونده‌های مطروحه در مجموعه معید که روزانه آمار قابل توجه‌ای را به خود جلب می‌کند با دقت و وسواس زیاد بررسی شده و نکات قابل ذکر آن در این کتاب بیان شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان