دانلود و خرید کتاب پولشویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب پولشویی

کتاب پولشویی

گردآورنده:علیرضا نمرودی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پولشویی

کتاب پولشویی نوشتۀ علیرضا نمرودی در انتشارات معید مهر به چاپ رسیده است.

درباره کتاب پولشویی

پول‌شویی اصطلاحی برای توضیح اقداماتی است که طی آن، پول حاصل از اقدامات غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر، اختلاس، رشوه، قاچاق اسلحه و سایر راه‌های غیرقانونی تبدیل به پول یا ثروتی می‌شود که در ظاهر از راه‌های قانونی به دست آمده‌ است. در این فرایند، سود حاصل از خلاف‌کاری و فساد به دارایی‌های به‌ظاهر مشروع تبدیل می‌شوند و به این طریق، پول «شسته‌شده» وارد اقتصاد می‌شود.

کتاب «پولشویی» در ۳ فصل ابعاد متفاوت این فرایند را به لحاظ حقوقی تشریح کرده است. فصل اول، ارکان تشکیل‌دهندۀ پول‌شویی را توضیح می‌دهد. آیین دادرسی این نوع از جرم موضوع فصل دوم کتاب است که شامل جمع‌آوری اطلاعات و نحوۀ رسیدگی به جرم است. فصل آخر نیز برخی نمونه‌های آرایی‌ را آورده که در خصوص پول‌شویی صادر شده‌اند تا خواننده با رویۀ قضایی مرتبط با آن آشنا شود. همچنین برخی نظرهای مشورتی مهم دربارۀ این نوع جرم را نوشته است.

خواندن کتاب پولشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های حقوقی به‌ویژه حقوق جزا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پولشویی

«جرم ارتکابی منشأ (که عموماً جرمی سازمان یافته و فراملی است) می‌تواند شامل: قاچاق مواد مخدر، فعالیت‌های تروریستی، قاچاق انسان و ... باشد. به عبارت دیگر این جرم ناظر به فعالیتی است که منافع حاصل از جرم طی مراحلی ظاهراً تبدیل به مالی مشورع و قانونی می‌شود که در وهله دوم هیچ نهاد قضایی و پلیسی، متعرض به آن نخواهد شد. این جرم علاوه بر آن‌که خود به تنهایی لطمه‌های جبران‌ناپذیر اقتصادی و سیاسی را بر دولت‌ها وارد می‌آورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان