دانلود و خرید کتاب ادراک زندگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادراک زندگی اثر اصغر ایزدی جیران

کتاب ادراک زندگی

انتشارات:فروغ اندیشان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ادراک زندگی

کتاب ادراک زندگی نوشتهٔ اصغر ایزدی جیران است. نشر فروغ اندیشان این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب شیوه‌های ادراک خود و جهان.

درباره کتاب ادراک زندگی

کتاب ادراک زندگی دو بخش دارد؛ «انقلاب حسی» و «رشته‌های حسی». این کتاب در هشت فصل تلاش کرده اثری جامع در باب شاخهٔ نوظهور انسان‌شناسیِ حس‌ها باشد. گفته شده است که انسان‌شناسی حس‌ها در ايران بسيار تازه و تا حدی عجيب می‌نمايد، اما با گذشت نزديک به سه دهه از عمر پيدايش رسمی اين شاخه از انسان‌شناسی، ديگر نوباوه نيست و به بلوغ کامل رسيده است. در اين کتاب بيان شده است که اوج بينش انسان‌شناسی حس‌ها تصور فرهنگ به‌مثابهٔ شيوه‌های حس‌کردن جهان است. همراه شوید با آرا و نتیجهٔ پژوهش‌های اصغر ایزدی جیران. او پژوهش‌های بسیاری در حوزهٔ مردم‌شناسی و انسان‌شناسی ایران انجام داده، چندین کتاب نوشته و استادیار گروه اجتماعی در دانشگاه تبریز بوده است.

خواندن کتاب ادراک زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب شیوه‌های ادراک خود و جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ادراک زندگی

«بخش ۱: انسان‌شناسی حسی و تاریخ حسی

چرخش حسی در تاریخ و انسان‌شناسی از دههٔ ۱۹۸۰ آغاز می‌شود، گرچه در دهه‌های گذشته پیش‌درآمدهایی به حس‌ها در ادبیات انسان‌شناختی و تاریخی وجود داشته است. مثلاً کلود لوی‌ـ استراوس در ذهن وحشی (۱۹۶۲) ایدهٔ «علم ملموس» را مطرح کرد  یعنی علم «کیفیت‌های قابل لمس» به عنوان مشخصهٔ نظام‌های طبقه‌بندی جوامع سنتی در مقابل انتزاع‌های فیزیک مدرن. او در خام و پخته (۱۹۶۴) به دنبال کشف «رمزهای حسی» در اسطورهٔ سرخپوستان امریکایی است. تحلیل تصویرسازی حسی نیز در رویکرد مارگارت مید و رودا متراکس (۱۹۵۷) نسبت به مطالعهٔ فرهنگ اساسی بود (نک: هاوز، ۲۰۰۳: فصل ۱).

در مورد تاریخ پیشروان چرخش حسی عبارت بودند از جوهان هزینگا و لوسین فور. هزینگا در خزان قرون وسطا (۱۹۱۹) نه تنها به دنبال انتقال «تجربهٔ تاریخی»، به دنبال «حس کردن تاریخی» از دورهٔ قرون وسطا هم بود. او ملهم از ژانر ادبی هلندی به نام حسّاسیت‌گرایی بود (نک: انکرسمیت، ۲۰۰۵: ۱۱۹ـ ۱۳۹). فور (۱۹۴۲) در انتهای کار کلاسیک خود در خصوص ذهنیت فرانسهٔ قرن شانزدهم نشان داد که قرن شانزدهم نسبت به بوها و صداها هشیارتر از ظاهرها بود و تا جایی پیش رفت که بگوید «مجموعه‌های جذابی از مطالعات می‌توانند دربارهٔ اصول حسی اندیشه در دوره‌های مختلف انجام شوند» (نیز نک: کلسن، ۲۰۰۱).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان