دانلود و خرید کتاب دولت و نیروهای اجتماعی در عصر پهلوی اول فرحناز حسام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دولت و نیروهای اجتماعی در عصر پهلوی اول اثر فرحناز حسام

کتاب دولت و نیروهای اجتماعی در عصر پهلوی اول

معرفی کتاب دولت و نیروهای اجتماعی در عصر پهلوی اول

کتاب دولت و نیروهای اجتماعی در عصر پهلوی اول نوشتۀ فرحناز حسام در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب دولت و نیروهای اجتماعی در عصر پهلوی اول

کتاب دولت و نیروهای اجتماعی در عصر پهلوی اول پژوهشی در حوزۀ جامعه‌شناسی سیاسی است و در مجموعۀ طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی قرار دارد.  نویسنده در این کتاب تلاش کرده ضمن بررسی موقعیت نیروهای مختلف اجتماعی شامل زنان، روحانی‌ها، روشنفکران، احزاب، اصناف و کارگران در دورۀ زمامداری رضا شاه، روابط این نیروها را با حکومت او تبیین نماید. او همچنین پرسش‌هایی را مطرح و سعی کرده به آن‌ها پاسخ دهد از جمله: آیا در آن دوره چنین گروه‌های اجتماعی وجود داشته‌اند اگر وجود داشته‌اند، کدام نیروی اجتماعی پایۀ شکل‌گیری نهادهای مستقلی شده‌اند و در ضمن چه نوع مناسباتی با حکومت رضا شاه داشته‌اند. مباحث کتاب در ۳ بخش تدوین شده است.

در بخش اول کتاب  دولت و نیروهای اجتماعی در عصر پهلوی اول مباحث نظری مطرح شده‌اند و در آن، ابتدا شکل‌های مختلف روابط حکومت و نیروهای اجتماعی معرفی شده و سپس الگوهای مطرح شده دربارۀ شیوۀ روابط حکومت و مردم در تاریخ اجتماعی ایران معرفی شده‌اند. در بخش دوم تصویری از اوضاع اجتماعی و موقعیت نیروهای اجتماعی در اواخر دورۀ قاجار و مقارن به قدرت رسیدن رضا شاه ارائه شده است. در بخش سوم کتاب، روابط نیروهای اجتماعی و گروه‌ها و افراد یاد شده با رضا شاه هر کدام در یک فصل بررسی می‌شود.

خواندن کتاب دولت و نیروهای اجتماعی در عصر پهلوی اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های جامعه‌شناسی سیاسی و تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دولت و نیروهای اجتماعی در عصر پهلوی اول

«رابطه‌ی دولت و نیروهای اجتماعی از مباحث کانونی حوزه‌ی مطالعات جامعه‌شناسی سیاسی محسوب می‌شود. بررسی و تبیین این موضوع در عصر حاضر، از آن رو درخور اهمیت است که طی سال‌های اخیر در جامعه‌ی ایران، موضوعات تازه‌ای در اندیشه‌ی سیاسی و اجتماعی مطرح شده است. مفهوم جامعه‌ی مدنی و تشکل‌های واسط در عرصه‌ی عمومی، از جمله مفاهیم و موضوعات بدیعی هستند که در جامعه‌ی ما مطرح و برای تنظیم نحوه‌ی روابط بین دولت و ملت، پیشنهاد شده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان