دانلود و خرید کتاب کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت مالی مهدی آقاعبدالهیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت مالی

کتاب کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت مالی

معرفی کتاب کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت مالی

کتاب کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت مالی به‌قلم مهدی آقاعبدالهیان و ابراهیم بردیافر را انتشارات نمای علم منتشر کرده است. این کتاب ‌به معرفی مبانی و کارکردهای هوش مصنوعی در مدیریت مالی می‌پردازد. 

درباره کتاب کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت مالی

در چند سال اخیر، کاربرد هوش مصنوعی به‌عنوان یک دستیار که کارها را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند بر همگان مسلم شده است. قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌قدر‌ی است که هر روز با رشد و تغییرات چشمگیر پیش می‌رود و به حوزهٔ توانایی‌های انسان میفزاید. یکی از این حوزه‌ها مدیریت مالی است. حوزه‌ای که می‌توان به کمک هوش مصنوعی با مدیریت بیشتر و بهتری در آن به فعالیت پرداخت و ریسک سرمایه‌گذاری و هدررفت منابع را کاهش داد. کتاب حاضر می‌کوشد ابتدا مبانی هوش مصنوعی را تشریح و سپس به توضیح چگونگی به‌کارگیری هوش مصنوعی در نحوهٔ مدیریت مالی بپردازد و پس از آن چالش‌های اخلاقی پیش روی این حوزه را بکاود و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

خواندن کتاب کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث مرتبط با تکنولوژی و مباحث مالی و کسانی که خواهان یادگیری بیشتر در حوزهٔ هوش مصنوعی هستند از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت مالی

«هوش مصنوعی (AI) شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که هدف آن ساخت ماشین‌هایی است که می‌توانند عملکردها و واکنش‌های انسان را تا حد امکان تقلید کنند. می‌تواند وظایف انسان‌مانندی مانند تصمیم‌گیری تشخیص گفتار، ادراک بصری و ترجمهٔ زبان را انجام دهد. تعاریفی که در زمینهٔ هوش مصنوعی ارائه شده‌اند بر چهار باور دسته‌بندی می‌شوند.

سیستم‌هایی که به‌طور منطقی فکر می‌کنند.

سیستم‌هایی که به‌طور منطقی عمل می‌کنند.

سیستم‌هایی که مانند انسان فکر می‌کنند.

سیستم‌هایی که مانند انسان عمل می‌کنند.

منطقی فکر کردن از نظر بررسی توانایی‌های ذهنی انسان در زمینهٔ منطق از طریق مدل‌های محاسباتی، همچنین بررسی محاسباتی که منجر به درک و استدلال درست در انسان‌ها می‌شوند. منطقی عمل کردن به این ترتیب که ماشین‌ها به شکلی عمل کنند که بهترین نتیجه را ارائه دهند. همانند انسان فکر کردن به این ترتیب که این ماشین‌ها از قدرت تفکر و احساسات کاملی برخواردار باشند و بتوانند به‌صورت خودکار فعالیت‌هایی که مرتبط با تفکر انسان است انجام دهند؛ فعالیت‌هایی مثل تصمیم‌گیری، حل مسئله و یادگیری. همانند انسان عمل کردن به‌معنای ساخت ماشین‌هایی که کارهایی انجام دهند که آن کارها توسط انسان با فکر کردن انجام می‌شوند؛ همچنین ماشین‌ها بتوانند کارهایی بکنند که فعلاً انسان‌ها آن‌ها را بهتر انجام می‌دهند. مبانی هوش مصنوعی مجموعه‌ای از علوم است که به‌اختصار شامل این موارد می‌شوند. فلسفهٔ روانشناسی، ریاضیات، زبان‌شناسی، اقتصاد، علوم و مهندسی کامپیوتر، نظریهٔ کنترل و سیبرنتیک و علم عصب‌شناسی. هوش مصنوعی در حیطه‌های مختلفی ازجمله پزشکی، هوافضا، مکانیک، علوم مواد و شیمی صنایع تولیدی و بسته‌بندی الکترونیک رباتیک، هنر طراحی و معماری حضوری فعال دارد. فراگیر بودن کاربردهای هوش مصنوعی را می‌توان در تجارت و یا زندگی شخصی مشاهده کرد. امروزه پیشرفت این نوع فناوری توانسته است الگوهای زندگی و کسب‌وکار افراد را متحول ساخته و تغییراتی عمده را در محیط اجتماعی ایجاد نماید هوش مصنوعی به‌عنوان حوزه‌ای از فناوری اطلاعات یکی از مفاهیمی را شامل می‌شود که حضور آن تسهیل در بسیاری از زمینه‌های زندگی اجتماعی افراد را به دنبال داشته است. هوش مصنوعی تعریفی را از هوشمندی ماشین‌ها بیان می‌کند و اشاره به شاخه‌ای از دانش رایانه دارد که ایجاد چنین سطحی از هوشمندی برای ماشین‌ها جزئی از اهداف آن است ژانگ و لوا، ۲۰۲۱) هوش مصنوعی یا فناوری AI شاخه‌ای از رشته علوم کامپیوتر است که به مطالعه و توسعهٔ نرم‌افزارها و سیستم‌های هوشمند می‌پردازد. جان مکارتی در سال ۱۹۵۵ این شاخه را علم و مهندسی ساخت دستگاه‌ها و عناصر هوشمند تعریف کرده است. بر اساس این تعریف کتب و دیگر محققان برجسته در این حوزه نیز هوش مصنوعی را با عبارت مطالعه و طراحی عناصر هوشمند توصیف می‌کنند که در آن عنصر یا عامل هوشمند سیستمی است که قادر به درک محیط پیرامون خود است و این توانایی را دارد تا با انجام اقداماتی احتمال موفقیت خود را حداکثر نماید. به‌عبارتی هوش مصنوعی علم ایجاد یک هوش ماشینی است که قادر به انجام کارهایی است که فقط از عهدهٔ انسان‌ها برمی‌آيد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۸۵۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان